Modificarea criteriilor de evaluare a personalului - PROCEDURA

Modificarea criteriilor de evaluare a personaluluiModificarea criteriilor de performantaprocedura evaluare personal
Modificarea criteriilor de evaluare a personalului - PROCEDURA
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Doresc sa stiu ce fel de document consultativ se intocmeste intre societate si reprezentantul salariatilor privind modificarea criteriilor de evaluare la nivel de unitate."
 
Raspunsul specialistului: 
 
In conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare este dreptul angajatorului sa stabileasca obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora (art. 40 alin. (1) lit. a) din Codul muncii).
 

Criterii de evaluare a personalului 

 
V-am convins de importanta evaluarii? Atunci iata si o lucrare cu informatii complete despre aceasta activitate obligatorie pentru orice manager HR:
 
 
De asemenea, criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor trebuie sa se regaseasca in Regulamentul intern al societatii (art. 242 din Codul muncii). Prin urmare, modificarea acestor criterii de evaluare implica si modificarea Regulamentului intern, modificare ce trebuie comunicata tuturor angajatilor.
 
Legea nu prevede obligativitatea unei consultari intre angajator si reprezentantii salariatilor asupra stabilirii/modificarii criteriilor de evaluare profesionala a salariatilor.
 

 Modificarea criteriilor de performanta 

 
Insa, in opinia noastra, daca angajatorul doreste sa se consulte asupra acestui aspect cu reprezentantii salariatilor poate sa o faca si, in acest sens, se poate organiza o sedinta de analiza a propunerii de modificare a criteriilor de performanta si se poate incheia un proces verbal in care se consemneaza cele discutate la sedinta.
 
In cadrul unitatilor in care se negociaza si se incheie un contract colectiv de munca, aspectele privind evaluarea profesionala a angajatilor pot face obiectul unor clauze ale CCM.
 
Astfel, la art. 100 alin. (5) din Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevad urmatoarele: ”Clauzele contractuale ale contractelor colective de munca pot face referire, fara a afecta principul libertatii contractuale, si asupra urmatoarelor elemente:
……
 
b) masurile adoptate pentru consilierea si evaluarea profesionala a angajatilor/lucratorilor;”.
 
Insa, nici in acest caz, nu este o obligatie de negociere ci o posibilitate de discutare si de negociere a aspectelor privind evaluarea profesionala a salariatilor si de includere a acestora intre clauzele CCM.
 
Un raspuns oferit in iulie 2023, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Modificarea criteriilor de evaluare a personaluluiModificarea criteriilor de performantaprocedura evaluare personal

Data aparitiei: 05 Iulie 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Modificarea criteriilor de evaluare a personalului - PROCEDURA Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]