Intrebare
Intr-o unitate de invatamant superior privata, responsabilul Resurse Umane si-a dat demisia, iar pentru ocuparea postului vacant a fost numita interimar o alta persoana. Cum este legal sa se faca ocuparea postului, prin concurs sau printr-o decizie a conducerii, tinand seama ca unitatea este privata?
Raspuns
Codul muncii prevede la art. 29 alin. (1) ca, contractul individual de munca se incheie dupa verificarea prealabila a aptitudinilor profesionale si personale ale persoanei care solicita angajarea.
In alin. (2) al aceluiasi articol se dispune ca modalitatile in care urmeaza sa se realizeze verificarea prevazuta la alin. (1) sunt stabilite in contractul colectiv de munca aplicabil, in statutul de personal - profesional sau disciplinar - si in regulamentul intern, in masura in care legea nu dispune altfel.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Astfel, in masura in care legea nu dispune altfel, modalitatea de verificare a aptitudinilor profesionale si personale ale persoanei care solicita angajarea sunt cele prevazute in contractul colectiv de munca aplicabil, in statutul de personal - profesional sau disciplinar - si in regulamentul intern.
In ceea ce priveste angajarea personalului didactic si de cercetare auxiliar si nedidactic din invatamantul universitar, art. 286 alin. (8) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011 prevede ca angajarea se face prin concurs organizat de facultate sau de scoala doctorala, potrivit legii.
Legea educatiei nationale reglementeaza structura, functiile, organizarea si functionarea sistemului national de invatamant atat de stat, dar si particular si confesional.