Executivul a aprobat Ordonanta de urgenta care prevede majorarea salariilor de baza pentru personalul din invatamant cu 20%, in medie, in anul 2024, in doua transe: de la 1 ianuarie, respectiv din 1 iunie 2024. De aceste masuri vor beneficia aproximativ 350.000 persoane din sistemul national de invatamant, personal didactic, personal didactic auxiliar si personal nedidactic.
Noutati legislative comentate si explicate (cum anume se aplica textul de lege)
Rezolvarea unor spete controversate sau cel mai des intalnite din domeniile HR, Salarizare si legislatia muncii
Actul normativ stabileste si acordarea de majorari ale salariului de baza pentru unele categorii de personal bugetar din sanatate, cultura, munca, agricultura si statistica, precum si pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul institutiilor prefectului.
Astfel, personalul din institutiile din subordinea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, din Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, din Institutul National de Statistica, directiile judetene de sanatate publica si directiile judetene de cultura, care in prezent este salarizat la nivel teritorial, va avea salariile de baza la nivelul administratiei publice centrale, in doua transe egale, informeaza Ministerul Muncii.
Angajatii din prefecturi vor beneficia de drepturi salariale aferente Secretariatului General al Guvernului, tot in doua transe egale.
Ordonanta de Urgenta adoptata de Executiv mai prevede si echivalarea salariului de baza pentru personalul clerical din spitale cu cele acordate psihologilor din unitatile medico-sociale.
Adoptarea acestor masuri asigura respectarea principiului constitutional al egalitatii in fata legii, in sensul ca nivelul maxim al salariului de baza trebuie sa fie acelasi pentru tot personalul care beneficiaza de aceleasi conditii de munca, indiferent de institutia si autoritatea publica in care isi desfasoara activitatea.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tichetele de masa se acorda la functia de bazaIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta: daca in cadrul unei companii se acorda tichete de masa (este inclusa o prevedere in acest sens si in Regulamentul Intern), este posibil ca un angajat care va avea norma de 2h/zi sa nu beneficieze de aceste tichete, avand in vedere faptul ca nu are norma intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Regim juridic si fiscalIntrebare: Perioada lucrata in baza unui contract de mandat este considerata vechime in munca la stabilirea pensiei? Care este regimul fiscal al veniturilor obtinute in baza unui contract de mandat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<