HG 782/2020: Starea de alerta se prelungeste! Noile restrictii valabile 30 zile!

HG 782/2020evenimente 50 persoane spatii inchisestarea de alerta 30 zile
HG 782/2020: Starea de alerta se prelungeste! Noile restrictii valabile 30 zile!
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In Monitorul Oficial nr. 842 din 14 septembrie 2020 a fost publicata Hotararea 782/14.09.2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 septembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
 
Astfel, incepand cu data de 15 septembrie 2020 se prelungeste cu 30 de zile starea de alerta pe intreg teritoriul tarii, instituita prin Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
 
Redam mai jos noile masuri valabile din 14 septembrie 2020 pentru diminuarea impactului tipului de risc, prezentate in hotararea amintita si publicate in Monitorul Oficial nr. 842 din 14 septembrie 2020.
 
Nota
Continute de HOTARAREA GUVERNULUI nr. 782 din 14 septembrie 2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 842 din 14 septembrie 2020.
 
Articolul 1
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
 
1. pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea si desfasurarea de procesiuni, concerte sau a altor tipuri de intruniri in spatii deschise, precum si a intrunirilor de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, sportive sau de divertisment in spatii inchise, cu exceptia celor organizate si desfasurate potrivit pct. 2-18;
 
2. activitatile de pregatire fizica in cadrul structurilor si bazelor sportive, definite conform Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, constand in cantonamente, antrenamente si competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei, pot fi desfasurate numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
 
3. competitiile sportive se pot desfasura pe teritoriul Romaniei fara spectatori, numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
4. in conditiile pct. 2 se permite desfasurarea de catre sportivii profesionisti, legitimati si/sau de performanta a activitatilor de pregatire fizica in bazine acoperite sau aflate in aer liber, iar activitatile de pregatire fizica in spatii inchise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distantare intre participanti, astfel incat sa se asigure minimum 7 mp/persoana;
 
5. activitatile institutiilor muzeale, bibliotecilor, librariilor, cinematografelor, studiourilor de productie de film si audiovizual, institutiilor de spectacole si/sau concerte, scolilor populare, de arta si de meserii, precum si evenimentele culturale in aer liber se pot desfasura numai in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
 
6. in conditiile pct. 5, organizarea si desfasurarea activitatii cinematografelor, institutiilor de spectacole si/sau concerte sunt permise, fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului, daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judete/municipiul Bucuresti este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori;
 
7. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restrictionarea sau inchiderea intr-o localitate din zona de competenta a activitatilor culturale prevazute la pct. 6, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori;
8. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activitatilor culturale prevazute la pct. 6 dintr-o localitate situata in zona de competenta, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori;
9. in conditiile pct. 5, organizarea si desfasurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai daca ocupantii unui autovehicul sunt membrii aceleiasi familii sau reprezinta grupuri de pana la 3 persoane, iar organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 500 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanta de minimum 2 m unul fata de celalalt, precum si cu purtarea mastii de protectie;

10. activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor si rugaciunilor colective, se desfasoara in interiorul si/sau in afara lacasurilor de cult, cu respectarea regulilor de protectie sanitara, stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 45 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
 
11. se interzic activitatile recreative si sportive desfasurate in aer liber, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc impreuna, stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, dupa caz, cu ministrul tineretului si sportului, ministrul mediului, apelor si padurilor sau ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale;
 
12. se interzice participarea la evenimente private in spatii inchise, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 50 de persoane si cu respectarea regulilor de distantare fizica;
 
13. se interzice participarea la evenimente private in spatii deschise, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 100 de persoane si cu respectarea regulilor de distantare fizica;
 
14. se permite organizarea de cursuri de instruire si workshopuri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, cu un numar de participanti de maximum 50 de persoane in interior si de maximum 100 de persoane in exterior si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite in ordinul ministrului sanatatii;
 
15. se permit organizarea si desfasurarea de catre institutiile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice, in aer liber, a activitatilor specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;
 
16. se permit organizarea si desfasurarea activitatilor specifice din domeniul diplomatic, la sediile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare acreditate in Romania, organizate in aer liber, astfel incat sa fie asigurata o suprafata de minimum 4 mp pentru fiecare persoana participanta si respectarea regulilor de protectie sanitara;
 
17. se permite, in conditiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea si desfasurarea adunarilor publice, republicata, organizarea de mitinguri si demonstratii cu un numar de participanti de maximum 100 de persoane si cu respectarea urmatoarelor masuri:
 
a) purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, de catre toti participantii;
b) dezinfectarea obligatorie a mainilor, pentru toate persoanele care sosesc in spatiul in care se desfasoara mitingul sau demonstratia;
c) mentinerea distantei fizice de minimum 1 m intre participanti si asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp/persoana acolo unde este posibil;
d) dezinfectarea mainilor persoanelor care distribuie eventuale materialele pe perioada desfasurarii mitingului sau a demonstratiei;
e) aplicarea regulilor de igiena colectiva si individuala pentru prevenirea contaminarii si limitarea raspandirii virusului SARSCoV-2;
 
18. pentru desfasurarea in siguranta a evenimentelor/ intrunirilor in cadrul campaniei electorale se instituie obligatia organizatorilor acestora de a asigura, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, cu avizul Autoritatii Electorale Permanente, respectarea urmatoarelor masuri:
a) purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, de catre toti participantii la evenimente/intruniri;
b) efectuarea triajului observational si dezinfectarea obligatorie a mainilor, pentru toate persoanele care intra/sosesc in spatiul in care se desfasoara evenimentele/intrunirile;
 
c) mentinerea distantei fizice de minimum 1 m intre participantii la evenimente/intruniri, inclusiv cele desfasurate pe strada sau din usa in usa;
d) afisarea regulilor de acces si de protectie individuala in locuri vizibile in spatiile in care se desfasoara evenimentele/intrunirile;
e) limitarea numarului participantilor la maximum 50, in cazul evenimentelor/intrunirilor desfasurate in spatiu inchis, si a duratei acestora la maximum doua ore;
f) limitarea numarului participantilor la maximum 100, delimitarea prin semne vizibile a perimetrului si asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp/persoana, in cazul evenimentelor/intrunirilor desfasurate in aer liber;
g) limitarea numarului persoanelor care se deplaseaza in grup sau formeaza un grup la maximum 6, in cazul actiunilor desfasurate pe strada;
h) limitarea numarului persoanelor care compun echipele la maximum 2, in cazul actiunilor din usa in usa;
i) dezinfectarea mainilor persoanelor care distribuie materialele de propaganda electorala, inaintea inceperii actiunii;
j) aplicarea regulilor de igiena colectiva si individuala pentru prevenirea contaminarii si limitarea raspandirii virusului SARSCoV-2.
 
Articolul 2
 
(1) In conditiile art. 5 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
 
1. in interiorul localitatilor se interzic circulatia persoanelor in grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu apartin aceleiasi familii, precum si formarea unor asemenea grupuri;

2. se interzice intrarea pe teritoriul Romaniei, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetatenilor straini si apatrizilor, definiti potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu urmatoarele exceptii:
 
a) membri de familie ai cetatenilor romani;
b) membri de familie ai cetatenilor altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European ori ai Confederatiei Elvetiene, cu rezidenta in Romania;
c) persoane care poseda o viza de lunga sedere, un permis de sedere sau un document echivalent permisului de sedere eliberat de autoritati ori un document echivalent acestora emis de autoritatile altor state, potrivit legislatiei Uniunii Europene;
d) persoane care se deplaseaza in interes profesional, dovedit prin viza, permis de sedere sau un alt document echivalent, respectiv cadre medicale, cercetatori in domeniul medical, cadre medicale pentru ingrijire geriatrica, precum si transportatorii si alte categorii de personal implicat in transportul de bunuri care asigura astfel de transporturi necesare;
e) personalul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si al organizatiilor internationale, precum si membrii familiilor acestora care ii insotesc in misiuni permanente pe teritoriul Romaniei, personalul militar sau personalul care poate asigura ajutor umanitar;
f) persoane in tranzit, inclusiv cei repatriati ca urmare a acordarii protectiei consulare;
g) pasageri care calatoresc din motive imperative;
h) persoane care au nevoie de protectie internationala sau din alte motive umanitare;
i) strainii si apatrizii care calatoresc in scop de studii;
j) strainii si apatrizii, lucratori inalt calificati, daca angajarea acestora este necesara din punct de vedere economic, iar activitatea nu poate fi amanata sau desfasurata in strainatate;
k) strainii si apatrizii, lucratori transfrontalieri, lucratori sezonieri din agricultura, personal navigant maritim si fluvial;
l) membrii delegatiilor sportive internationale care participa la competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei, in conditiile legii;
m) membrii echipelor de filmare a productiilor cinematografice sau audiovizual, personalul tehnic si artistic care participa la evenimentele culturale care se deruleaza pe teritoriul Romaniei, in baza unor relatii contractuale dovedite sau a unor documente justificative.
(2) In absenta unor reglementari contrare la nivel national, masura stabilita la alin. (1) pct. 2 nu se mai aplica cetatenilor straini si apatrizilor originari din sau rezidenti in state terte dinspre care, la nivel european, este stabilita ridicarea restrictiilor temporare asupra calatoriilor neesentiale catre Uniunea Europeana.
 
Articolul 3
Se poate institui carantina zonala in conditiile art. 7 si 12 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic.
 
Articolul 4
 
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
 
1. suspendarea zborurilor efectuate de operatorii economici din aviatie spre si dinspre tari care nu fac obiectul exceptiei de la carantinare/izolare stabilite de Institutul National de Sanatate Publica si aprobate de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta si din aceste tari catre Romania pentru toate aeroporturile din Romania, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se aproba prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta;
 
2. sunt exceptate de la prevederile pct. 1 urmatoarele categorii de zboruri:
 
a) efectuate cu aeronave de stat;
b) de transport marfa si/sau corespondenta;
c) umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta;
d) pentru cautare-salvare sau de interventie in situatii de urgenta, la solicitarea unei autoritati publice din Romania;
e) avand drept scop transportul echipelor de interventie tehnica, la solicitarea operatorilor economici stabiliti in Romania;
f) aterizari tehnice necomerciale;
g) de pozitionare a aeronavelor, fara incarcatura comerciala tip ferry;
h) tehnice, in scopul efectuarii unor lucrari la aeronave;
i) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetateni straini din Romania catre alte state, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al autoritatii competente din statul de destinatie;
j) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state catre Romania, pentru repatrierea cetatenilor romani, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, in baza acordului Ministerului Afacerilor Interne si al Ministerului Afacerilor Externe;
k) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor din sectorul transporturilor prevazuti in anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes“) in temeiul Orientarilor privind masurile de gestionare a frontierelor in vederea protejarii sanatatii si a asigurarii disponibilitatii marfurilor si serviciilor esentiale - C (2020) 1.897, din 23 martie 2020, din Romania catre alte state si din alte state catre Romania, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, al Ministerului Afacerilor Externe si al autoritatii competente din statul de destinatie.
 
Articolul 5
 
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se mentine inchiderea temporara, totala sau partiala a urmatoarelor puncte de trecere a frontierei de stat:
 
1. la frontiera romano-ungara: Carei, judetul Satu Mare;
2. la frontiera romano-bulgara:
a) Lipnita, judetul Constanta;
b) Dobromir, judetul Constanta;
c) Bechet, judetul Dolj (cu exceptia traficului de marfa);
3. la frontiera romano-ucraineana: Isaccea, judetul Tulcea (cu exceptia traficului de marfa);
4. la frontiera Romaniei cu Republica Moldova:
a) Radauti-Prut, judetul Botosani;
b) Oancea, judetul Galati;
5. la frontiera romano-sarba:
a) Moldova Noua, judetul Caras-Severin;
b) Naidas, judetul Caras-Severin;
c) Valcani, judetul Timis;
d) Stamora-Moravita, judetul Timis - feroviar (cu exceptia traficului de marfa);
e) Lunga, judetul Timis;
f) Foeni, judetul Timis.
 
Articolul 6
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice, de tipul restaurantelor si cafenelelor, in interiorul cladirilor este permisa in judetele/municipiul Bucuresti unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori;
2. activitatea restaurantelor si a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unitati de cazare este permisa in judetele/municipiul Bucuresti unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori;
3. activitatea restaurantelor si a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unitati de cazare este permisa doar pentru clientii cazati in hotel, in judetele/municipiul Bucuresti in care incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile depaseste pragul de 1,5/1.000 de locuitori;
4. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restrictionarea sau inchiderea intr-o localitate din zona de competenta a activitatii operatorilor economici prevazuti la pct. 1 si 2, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori;
5. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activitatii operatorilor economici prevazuti la pct. 1, dintr-o localitate situata in zona de competenta, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori;
6. in situatia in care activitatea operatorilor economici prevazuti la pct. 1 si 2 este restrictionata sau inchisa in conditiile stabilite la pct. 3 si 4, se permit prepararea hranei si comercializarea produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice care nu se consuma in spatiile respective;
7. operatorii economici prevazuti la pct. 1 si 2 vor respecta obligatiile stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
8. prepararea, comercializarea si consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice sunt permise in spatiile special destinate dispuse in exteriorul cladirilor, in aer liber, cu asigurarea unei distante de minimum 2 m intre mese si participarea a maximum 6 persoane la o masa, daca sunt din familii diferite, si cu respectarea masurilor de protectie sanitara stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
9. operatorii economici care desfasoara activitati potrivit pct. 1, 2 si 8 au obligatia sa respecte orarul de lucru cu publicul si restrictiile stabilite prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, la propunerea Grupului de suport tehnico- stiintific privind gestionarea bolilor inalt contagioase pe teritoriul Romaniei sau a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta. Masura se stabileste pentru unitatile administrativ-teritoriale in care se constata o raspandire comunitara intensa a virusului si/sau un numar in crestere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2;
10. operatorii economici care desfasoara activitatea in spatiile prevazute la pct. 1, 2 si 8 au obligatia sa ia masuri pentru limitarea numarului de clienti la numarul locurilor pe scaune si a oricaror activitati care presupun interactiunea fizica intre clienti, in conditiile stabilite prin ordinul prevazut la pct. 7;
11. nu este permisa activitatea in baruri, cluburi si discoteci.

Articolul 7
 
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f), art. 8 si 9 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, in interiorul centrelor comerciale in care isi desfasoara activitatea mai multi operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joaca, a salilor de jocuri, precum si a activitatii barurilor, cluburilor si discotecilor.
 
Articolul 8
 
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) si art. 33-36 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. transportul aerian se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport si aeronavelor, procedurile si protocoalele din interiorul aeroporturilor si aeronavelor, regulile de conduita pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului aerian, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 33 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
 
2. transportul feroviar se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune din gari, halte, statii sau puncte de oprire, a echipamentelor si garniturilor de tren, procedurile si protocoalele din interiorul garilor, haltelor, statiilor sau punctelor de oprire, dar si in interiorul vagoanelor si garniturilor de tren, gradul si modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 34 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
 
3. transportul rutier se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia mijloacelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul si modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 35 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
 
4. transportul naval se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia navelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul navelor de transport persoane, gradul si modul de ocupare a navelor de transport persoane, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului naval, prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 36 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare; 
 
5. transportul intern si international de marfuri si persoane se desfasoara cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare.
 
Articolul 9
 
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. se suspenda activitatea operatorilor economici desfasurata in spatii inchise in urmatoarele domenii: activitati in piscine, locuri de joaca si sali de jocuri;
2. activitatea cu publicul a operatorilor economici licentiati in domeniul jocurilor de noroc este permisa in judetele/municipiul Bucuresti unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori;
 
3. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restrictionarea sau inchiderea intr-o localitate din zona de competenta a activitatii operatorilor economici licentiati in domeniul jocurilor de noroc, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori;
 
4. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activitatii operatorilor economici licentiati in domeniul jocurilor de noroc, dintr-o localitate situata in zona de competenta, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori;
 
5. se instituie obligatia institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea astfel incat sa asigure, la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 13 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
 
6. se instituie obligatia desfasurarii activitatii la nivelul cabinetelor stomatologice si unitatilor sanitare non-COVID, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
7. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, ingrijire personala, primire turistica cu functiuni de cazare, precum si activitati de lucru in birouri cu spatii comune in sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, in baza caruia isi pot desfasura activitatea;
 
8. operatorii economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc au obligatia sa respecte orarul de lucru cu publicul si restrictiile stabilite prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, la propunerea Grupului de suport tehnico-stiintific privind gestionarea bolilor inalt contagioase pe teritoriul Romaniei sau a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta. Masurile se stabilesc pentru unitatile administrativ-teritoriale in care se constata o raspandire comunitara intensa a virusului si/sau un numar in crestere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2;
 
9. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a strandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau salilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
10. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordin al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
11. suprafata sectorului/subsectorului de plaja amenajata folosita pentru inchirierea sezlongurilor si umbrelelor in suport fix trebuie sa fie de maximum 70% din suprafata totala inchiriata, diferenta reprezentand-o zona destinata plajei pe nisip. La dimensionare nu se vor lua in calcul spatiile destinate amplasarii altor dotari de pe plaja;
 
12. accesul pe plaja neamenajata se face in mod liber, cu respectarea regulilor de distantare fizica. Utilizarea plajei se va face cu mentinerea unei distante de cel putin 2 m intre persoane in orice moment, cu exceptia membrilor aceleiasi familii;
 
13. accesul persoanelor pe suprafetele de plaje amenajate cu sezlonguri se realizeaza doar cu asigurarea obligatorie de sezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente, asigurarea unei distante de minimum 2 m intre sezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite si cu respectarea normelor de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri, al ministrului sanatatii si al ministrului mediului, apelor si padurilor, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. Aceleasi reguli de distantare fizica se aplica si pentru suprafata de 30% fara sezlonguri.
Articolul 10
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) si ale art. 38 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. activitatea in crese, gradinite si afterschool-uri este permisa numai cu respectarea conditiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii, al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare;
 
2. in cadrul unitatilor/institutiilor de invatamant sunt permise activitatile didactice si alte activitati specifice, precum si organizarea si desfasurarea examenelor pentru elevi/studenti, cadre didactice, in conditiile respectarii masurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare.
Articolul 11
(1) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 1 pct. 1 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(2) Masurile prevazute la art. 1 pct. 2-4 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(3) Masurile prevazute la art. 1 pct. 5-9 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Culturii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(4) Masura prevazuta la art. 1 pct. 10 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
 
(5) Masura prevazuta la art. 1 pct. 11 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si, dupa caz, de Ministerul Tineretului si Sportului, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor sau Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(6) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 pct. 12-16 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(7) Masura prevazuta la art. 1 pct. 17 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(8) Masura prevazuta la art. 1 pct. 18 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(9) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 2 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(10) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 3 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne.
(11) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 4 se urmareste de catre Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor si Ministerul Afacerilor Interne.
(12) Masura prevazuta la art. 5 se pune in aplicare de catre Ministerul Afacerilor Interne.
 
(13) Masura prevazuta la art. 6 pct. 8 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 6 si 7 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
 
(14) Masurile prevazute la art. 8 se pun in aplicare de catre Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(15) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 9 pct. 1 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(16) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 9 pct. 2-4 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(17) Masurile prevazute la art. 9 pct. 5 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(18) Masurile prevazute la art. 9 pct. 6 si 10 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(19) Masurile prevazute la art. 9 pct. 7 se pun in aplicare de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 9 pct. 7 si 8 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
 
(20) Masurile prevazute la art. 9 pct. 9 se pun in aplicare de catre Ministerul Tineretului si Sportului si Ministerul Sanatatii. Respectarea masurilor prevazute la art. 9 pct. 9 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(21) Masurile prevazute la art. 9 pct. 11-13 se pun in aplicare de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor si Ministerul Sanatatii. Respectarea masurilor prevazute la art. 9 pct. 11-13 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
 
(22) Masurile prevazute la art. 10 se pun in aplicare de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
HG 782/2020evenimente 50 persoane spatii inchisestarea de alerta 30 zile

Data aparitiei: 15 Septembrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

HG 782/2020: Starea de alerta se prelungeste! Noile restrictii valabile 30 zile! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]