Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Invatamant particular: Reglementari actuale

Legea 1/2011invatamantul particular
Intrebare: Societate comerciala, gradinita particulara cu angajati, printre altii, educatori si invatatori. Contractul de munca e acelasi ca si la societatile comerciale? Ma intereseaza in mod special modul de salarizare: difera de cel al educatorului bugetar? Dar concediul? Incadrarea o pot face pe durata determinata?

Raspuns: Conform art. 254 alin. (1) din Legea 1/2011 a educatiei nationale in unitatile de invatamant sau in consortiile scolare poate fi angajat personal didactic cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau perioada determinata de cel mult un an scolar, cu posibilitatea prelungirii contractului, respectiv in plata cu ora, in conditiile legii.

Asadar, forma de angajare a personalului didactic reglementata de lege este contractul individual de munca pe durata determinata sau nedeterminata, astfel incat, apreciem ca un cadru didactic nu poate presta activitatea didactica in baza unui alt tip de contract.

Precizam ca Legea 1/2011 reglementeaza structura, functiile, organizarea si functionarea sistemului national de invatamant de stat, particular si confessional astfel cum se prevede la art. 1. In consecinta, prevederile acestui act normativ se aplica si invatamantului particular.

Conform art. 262 din Legea 1/2011 activitatea personalului didactic de predare se realizeaza intr-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe saptamana, si cuprinde:
a) activitati didactice de predare-invatare-evaluare si de instruire practica si examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de invatamant;
b) activitati de pregatire metodico-stiintifica;
c) activitati de educatie, complementare procesului de invatamant: mentorat, scoala dupa scoala, invatare pe tot parcursul vietii.

Activitatile concrete prevazute mai sus care corespund profilului, specializarii si aptitudinilor persoanei care ocupa postul didactic respectiv, sunt prevazute in fisa individuala a postului. Aceasta se aproba in consiliul de administratie, se revizuieste anual si constituie anexa la contractul individual de munca.

Norma didactica de predare-invatare-evaluare si de instruire practica si de evaluare curenta a prescolarilor si a elevilor in clasa reprezinta numarul de ore corespunzator activitatilor prevazute la lit. a) si se stabileste dupa cum urmeaza:
a) un post de profesor pentru invatamantul prescolar pentru fiecare grupa cu program normal, constituita in educatia timpurie;
b) un post de profesor pentru invatamantul primar pentru fiecare clasa din invatamantul primar sau pentru clase simultane din cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate;
c) 18 ore pe saptamana pentru profesorii din invatamantul secundar si tertiar non-universitar, pentru profesorii din unitatile si clasele cu program integrat si suplimentar de arta si sportiv, precum si din unitatile cu activitati extrascolare si din centrele sau cabinetele de asistenta psihopedagdgica;
d) 24 de ore pe saptamana pentru profesorii de instruire practica;
e) pentru personalul didactic din invatamantul special, norma didactica se stabileste astfel: profesori la predare - 16 ore pe saptamana; profesor-educator si profesor pentru instruire practica - 20 de ore pe saptamana;
f) un post pentru personalul didactic din invatamantul special integrat, pentru cel din centrele logopedice interscolare, pentru personalul didactic itinerant, pentru profesori care efectueaza terapiile specifice, profesori pentru cultura fizica medicala, kinetoterapie, educatia psihomotrica si altele, in functie de tipul si gradul de deficienta, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
g) un post de profesor documentarist in centrele de documentare si informare.

Norma didactica de predare-invatare-evaluare si de instruire practica si de evaluare curenta a prescolarilor si a elevilor in clasa se reduce cu doua ore pe saptamana in cazul cadrelor didactice care au calitatea de mentor.

In temeiul dispozitiilor art. 267 din Legea 1/2011 , cadrele didactice beneficiaza de concediu anual cu plata, in perioada vacantelor scolare, cu o durata de 62 de zile lucratoare; in cazuri bine justificate, conducerea unitatii de invatamant poate intrerupe concediul legal, persoanele in cauza urmand a fi remunerate pentru munca depusa.
Neefectuarea concediului anual da dreptul la efectuarea concediului restant în vacanţele anului scolar urmator.

Dupa cum putem vedea si in invatamantul particular sunt aplicabile dispozitiile Legii 1/2011 a educatiei nationale care, reglementeaza structura, functiile, organizarea si functionarea sistemului national de invatamant de stat, particular si confessional astfel cum se prevede la art. 1. In consecinta, prevederile acestui act normativ se aplica si invatamantului particular.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 1/2011invatamantul particular

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 28 August 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Invatamant particular: Reglementari actuale Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Clasificatia ocupațiilor din Romania. Nivel de studiiIntrebare: Societatea are depozit propriu de explozivi, seful departamentului derocari s-a pensionat, candidat la acest post este un angajat care are calificarea de artificier dar nu are studii superioare, acesta detine doar diploma bacalaureat -Liceu Teoretic. Intrebarea este daca putem sa il angajam pe acest post, Sef exploatare- cod COR 132213 sau Sef formatie - 132235,desi nu are studii superioare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Acordare alimentatie de protectie si materiale igienico sanitareIntrebare: Contravaloarea alimentelor de protectie si a materialelor igienico sanitare pe care le ofera gratuit angajatorul, in baza legii 319/2006, poate fi virata direct pe cardul de salariu al angajatului, cu evidentierea separata in fluturasul de salariu? Exista o procedura impusa de legislatia in vigoare prin care angajatorul are obligatia de a acorda aceste sume prin tichete valorice/sociale? Precizam ca aceasta masura de a oferi contravaloarea acestor alimente de protectie si materiale igienico...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]