Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

S-au publicat Normele metodologice ale Legii zilierilor

legea zilierilornorme metodilogiceimpozitregistruinspectia muncii

Normele metodologice ale Legii Zilierilor au fost publicate in Monitorul Oficial din data de 02 mai 2011, nr. 300.
 

Citeste:  Ghid declarare impozit pe veniturile zilierilor!



Trebuie sa remarcam cateva aspecte esentiale
 
1. Inscrierea zilierilor trebuie facuta numai cu cerneala sau pasta albastra, iar numele se completeaza cu majuscule, fiind necesara si initiala tatalui. Registrul cuprinde rubricatia pentru actele de identitate ale zilierului si completarea CNP
 
2. O copie din registrul zilierilor ce contine inregistrarile din luna anterioara se va transmite la ITM in format „conform cu originalul” pana in data de 5 a lunii urmatoare. Nerespectarea obligatiei se sanctioneaza cu amenda de 6000 lei. Registrul zilierilor se pastreaza la sediul beneficiarului de lucrari.
 
3. Daca beneficiarul are infiintate puncte de lucru, agentii, reprezentante, sucursale, fara personalitate juridica, ce au dreptul sa angajeze zilieri, atunci persoana juridica ce le-a infiintat poate sa le delege si competenta completarii in Registrul zilierilor precum si sa transmita la ITM copia registrului. Responsabilitatea inregistrarilor in registru este in sarcina beneficiarului de lucrari.
 
4. Inscrierea datelor in registru se efectueaza cronologic. La completarea registrului nu sunt permise pagini sau spatii libere.  Daca se constata date eronate, acestea se vor corecta prin taierea cu o linie de culoare sau cerneala rosie, lasand vizibile datele eronate deja inregistrate si se vor completa datele corecte deasupra liniei, tot cu cerneala rosie. Inregistrarea se asuma de beneficiarul lucrarii prin semnatura si stampila.
 
5. Din punct de vedere fiscal, atat Legea nr. 52/2011 privind zilierii, cat si prezentul ordin, asimileaza venitul realizat de zilieri cu un venit de natura salariala. Platitorul de venit va retine din suma bruta impozitul de 16% si il va platii la bugetul de stat pana in data de 25 a lunii urmatoare.

Sintetic situatia se prezinta astfel:
 
1. Partile agreaza o suma bruta intre 2 si 10 lei pe ora de activitate.
2. La inceparea activitatii zilierul semneaza in registru.
3. La sfarsitul zilei de munca, zilierul incaseaza suma neta, dupa scaderea impozitului si semneaza in registru.
4. Lunar pana in data de 5 se transmit copii la ITM pentru zilierii lunii anterioare.
5. Pana in data de 25 a lunii urmatoare platii venitului, se declara si plateste de catre beneficiarul lucrarii, valoarea impozitului pe venit la administratia financiara.
 
Cititi mai jos Normele de aplicare la Legea Zilierilor


ORDIN
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri

Avand in vedere prevederile art. 15 din Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional
desfasurate de zilieri,
in temeiul art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul muncii, familiei si protectiei sociale, interimar, si ministrul finantelor publice emit urmatorul ordin:

Art. 1. — Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. — Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si Ministerul Finantelor Publice vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale, interimar,
Emil Boc

Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu

ANEXA

NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri

Art. 1. — (1) Registrul de evidenta a zilierilor, denumit in continuare registru, reprezinta:
a) document oficial cu regim special de evidenta a lucratorilor zilieri;
b) sursa de date pentru elaborarea pe plan national a politicilor in domeniul ocuparii fortei de munca si combaterii muncii fara forme legale, precum si in domeniul fiscal;
c) sursa administrativa de date pentru sistemul informational statistic cum ar fi: statistica curenta, urmarirea indicatorilor referitori la evolutia gradului de ocupare si al pietei muncii, monitorizarea nivelului muncii fara forme legale, cu precadere in anumite domenii de activitate, organizarea unui sistem de anchete prin sondaj.

(2) Modelul, continutul si instructiunile de completare a registrului sunt cele prevazute in anexele nr. 1 si 2 la Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri.

Art. 2. — (1) Pentru asigurarea unei evidente unitare referitoare la utilizarea fortei de munca a lucratorilor zilieri, beneficiarul de lucrari, definit conform Legii nr. 52/2011, organizeaza conducerea si tinerea la zi a registrului.

(2) Inregistrarea in registru se face in ordine cronologica, pentru toti zilierii cu care beneficiarul are raporturi de munca in baza legii, conform instructiunilor de completare prevazute in anexa nr. 2 la Legea nr. 52/2011.

(3) In scopul indeplinirii obligatiei prevazute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 52/2011, beneficiarul de lucrari transmite catre inspectoratul teritorial de munca o copie a registrului continand inregistrarile din luna precedenta, certificata „conform cu originalul”.

Art. 3. — (1) Beneficiarii de lucrari care au infiintate sucursale, agentii, reprezentante, puncte de lucru sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta de a incheia raporturi juridice cu zilieri, pot delega acestora si competenta conducerii, completarii si transmiterii catre inspectoratele teritoriale de munca a copiei registrului conform art. 2 alin. (3).

(2) Registrul se pastreaza la sediul beneficiarului de lucrari si/sau, dupa caz, la sediul sucursalei, agentiei, reprezentantei, punctului de lucru sau al altor asemenea unitati fara personalitate juridica.

(3) Registrul va fi numerotat, parafat si legat.

(4) Beneficiarul de lucrari raspunde de respectarea prevederilor legale privind conducerea, completarea si pastrarea registrului, fiind responsabil de corectitudinea datelor inscrise in registru.

Art. 4. — (1) La fiecare inscriere a unui zilier in registru numele si prenumele se inscriu cu literele mari de tipar, cu mentionarea si a initialei tatalui.

(2) Denumirea beneficiarului de lucrari se inscrie in registru cu litere mari de tipar, fara prescurtari. Prescurtarile permise sunt:
a) S.C. — societate comerciala;
b) S.A. — societate pe actiuni;
c) S.R.L. — societate cu raspundere limitata;
d) S.N.C. — societate in nume colectiv;
e) S.C.S. — societate in comandita simpla;
f) S.C.A. — societate in comandita pe actiuni.

Art. 5. — (1) Inspectoratele teritoriale de munca vor inainta semestrial Inspectiei Muncii rapoarte privind evolutia numarului de zilieri pe domenii de activitate, numarul de cazuri depistate fara forme legale, masurile sanctionatoare dispuse in respectivele cazuri, precum si alte informatii solicitate de Inspectia Muncii.

(2) Inspectia Muncii va centraliza, la nivel national, datele din rapoartele inspectoratelor teritoriale de munca si va comunica semestrial Ministerului Muncii, Familiei, si Protectiei Sociale un raport, pe suport hartie si in format electronic, privind evolutia numarului de zilieri pe domenii de activitate, numarul de cazuri depistate fara forme legale, precum si masurile sanctionatoare dispuse in respectivele cazuri.

Art. 6. — Registrul se tipareste si se inseriaza de Imprimeria Nationala, iar distribuirea acestuia se face, la cerere si contra cost, de Inspectia Muncii prin inspectoratele teritoriale de munca.

Art. 7. — (1) Inscrierea datelor in registru se face numai cu cerneala sau pasta albastra.

(2) Orice modificare a datelor inscrise se face prin taierea cu o linie orizontala cu cerneala sau pasta rosie si prin inscrierea datelor corecte de asemenea cu cerneala sau pasta rosie, lasandu-se vizibila inscrierea anterioara si prin aplicarea stampilei si semnaturii beneficiarului de lucrari.

Art. 8. — (1) Inscrierea datelor se face in ordinea cronologica a utilizarii zilierilor. Registrul se intocmeste zilnic, exceptand perioadele in care nu se apeleaza la serviciile zilierilor.

(2) Nu se lasa pagini si pozitii libere intre paginile registrului.

(3) Pe prima pagina a registrului se completeaza datele de identificare ale beneficiarului de lucrari.

Art. 9. — (1) Venitul realizat de zilieri sub forma remuneratiei zilnice pe fiecare beneficiar de lucrari reprezinta venit asimilat salariului, pentru care sunt aplicabile prevederile cap. III „Venituri din salarii” al titlului III „Impozit pe venit” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Zilierii datoreaza impozit pentru venitul realizat sub forma de remuneratie bruta zilnica. Impozitul se calculeaza de catre fiecare din beneficiarii de lucrari prin aplicarea cotei de 16% asupra remuneratiei brute zilnice.

(3) Calculul si retinerea impozitului datorat se efectueaza de catre beneficiarii de lucrari la data fiecarei plati a remuneratiei brute zilnice.

(4) Virarea la bugetul de stat a impozitului calculat si retinut de fiecare beneficiar de lucrari se va efectua pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.

Art. 10. — Prezentele norme metodologice intra in vigoare la data publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea zilierilornorme metodilogiceimpozitregistruinspectia muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 03 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


S-au publicat Normele metodologice ale Legii zilierilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cumul Salariu Functionar Public Cu Pensie Pentru Limita De VarstaIntrebare: Revin cu intrebarea legata de cumul pensie cu salariu deoarece nu imi este foarte clar raspunsul: Avand in vedere alin. (3) din legea 188/1999 modificata si completata cu legea 156/2018 conform caruia un functionar public poate fi mentinut in aceeasi functie publica maxim 3 ani cu acordul conducatorului institutiei publice peste varsta standard de pensionare as dori sa stiu daca in aceasta situatie functionarul public poate cumula pensia cu salariul. Cererea de prelungire a fost aprobata as
 

Raspuns: Doamna, din intelesul Legii 156 din 2018, reiese doar o prelungire a raportului de munca cu inca 3 a... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]