Principalele documente solicitate de catre inspectorii de munca vizand atat statutul unitatii, cat si relatiile de munca si securitatea si sanatatea in munca:
· Documente generale
- Statutul unitatii:
- Actul constitutiv al persoanei juridice, certificat unic de inregistrare, certificat constatator/certificat inscrieri mentiuni etc.;
- Actul de identitate al persoanei fizice angajator;
- Registrul unic de control;
- Stampila, imputernicire pentru persoana care reprezinta unitatea in timpul controlului, daca controlul se efectueaza in prezenta unei alte persoane decat administratorul societatii;
- Copie CI/BI/pasaport al reprezentantului legal al persoanei juridice si al persoanei imputernicite (dupa caz).
· Documente specifice relatiilor de munca
- Contractele individuale de munca ale salariatilor si dosarele de personal ale acestora (acte de studii, calificari, avize, autorizatii, atestate);
- Dovezi privind indeplinirea obligatiei de informare;
- Actele privind incheierea, modificarea, executarea, suspendarea contractelor individuale de munca;
- State de plata
- Foi colective de prezenta
- Dovada acordarii drepturilor salariale;
- Programarea concediului de odihna la nivel de societate (dovada efectuarii in natura sau compensarea in bani a zilelor de CO ramase neefectuate la incetarea contractului individual de munca;
- Actele de incetare a raporturilor de munca si dovada eliberarii carnetelor de munca, a adeverintelor de vechime (unde este cazul);
- Dovada achitarii comisionului datorat ITM si a depunerii la ITM a declaratiilor fiscale pana la data de 01.02.2011 aferente lunii decembrie 2010;
- Regulamentul intern;
- Contract colectiv de munca aplicabil sau dovada initierii negocierii contractulu i colectiv de munca la nivel de unitate, pentru unitatile cu cel putin 21 de salariati;
- Completare si transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor;
- Notificarile catre reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative si ITM/A.M.O.F.M in cazul concedierilor colective;
- Scrisoarea de informare a reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative in cazul transferurilor colective, conform Legii nr. 67/2006
- Dovezile de informare si consultare a reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative pe subiectele reglementate de Legea nr. 467/2006
- Sistemul de reglementari interne al angajatorului.
· Documente specifice sanatatii si securitatii in munca
- Baza decizionala a structurii organizatorice a activitatii de prevedere si protectie a sanatatii si securitatii in munca, decizia de desemnare a lucratorilor sau serviciu intern sau contractul de prestari servicii incheiat pentru externalizarea serviciului de prevenire si protectie;
- Instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca specifice activitatii desfasurate;
- Planul de prevenire si protectie;
- Decizia de numire si regulamentul de functionare a Consiliului de Sanatate si Securitate in Munca in cazul in care societatea are mai mult de 50 de salariati;
- Lista echipamentelor tehnice din cadrul firmei;
- Dovada verificarii/masuratorii continuitatii centurii de impamantare respectiv masurarea rezistentei de dispersie la prizele de pamant;
- Fisele individuale de protectia muncii;
- Decizia de numire a lucratorilor desemnati sa aplice masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor;
- Dovada asigurarii supravegherii medicale a salariatilor prin serviciul de medicina muncii;
- Lista de dotare a salariatilor cu echipament individual de protectia muncii; dovada acordarii materialelor igienico – sanitare;
- Avizul tehnic ISCIR pentru EM ce intra sub incidenta ISCIR.