In timp ce intreaga lume se confrunta in continuare cu pandemia de Covid-19 exista, totusi, o revenire la normal care se deruleaza incet. In special in sectorul business, antreprenorii asteapta sa reia activitatea si sa redeschida portile afacerilor lor. Fie ca este vorba de restaurante sau corporatii, noile seturi de relaxari incurajeaza o revenire la practicile cunoscute inainte de debutul pandemiei. Insa toate acestea vin cu provocari, atentie la masurile care inca se impun si cu responsabilitati mai mari. Iata cateva dintre acestea:
Protejarea angajatilor
Pandemia a afectat, intr-o anumita masura, toate domeniile de activitate, motiv pentru care atat revenirea la birouri, cat si redeschiderea restaurantelor la interior reprezinta adevarate provocari pentru antreprenori. Angajatii trebuie protejati prin luarea masurilor de igiena, distantare fizica, dar si prin crearea unui mediu mult mai confortabil si prietenos. In cazul businessurilor din domeniul HoReCa, angajatii pot fi rechemati la munca progresiv, in timp ce o parte dintre acestia se afla in somaj tehnic. De asemenea, acordarea concediilor de odihna si de boala trebuie sa devina mai simpla si transparenta, deoarece sanatatea ramane prioritatea numarul unu.
Costuri aditionale
Businessurile mici care si-au inchis portile in ultimul an se vor lovi de costuri aditionale in ceea ce priveste redeschiderea si reinceperea activitatii. Din cauza sumelor pierdute odata cu instalarea situatiei de urgenta, alerta si a carantinei, multe dintre companiile si afacerile de dimensiuni mici nu se vor putea redresa. Cheltuielile aditionale pe care le implica noile masuri de siguranta pot deveni o problema pentru un business mic si care nu reuseste sa se finanteze pentru a indeplini toate cerintele noi. Flexibilitatea este o calitate de care nu se poate lipsi nicio companie, dar in conditiile acestea fara precedent, acestea trebuie sa gaseasca sprijin in parteneri sau prin credite speciale pentru businessuri. De asemenea, un plan bun de actiune, un contabil pasionat si cifre clare cu privire la pierderi sunt ingredientele care pot scoate businessul din impas.
Implementarea noilor conditii de munca
Noile conditii de munca, dar si noutatea oferita de programul flexibil de care se pot bucura angajatii pot crea dezechilibre in munca propriu-zisa. Angajatii vor avea nevoie de training pentru a intelege mai bine noua situatie, iar comunicarea trebuie sa devina unul dintre punctele cheie ale relatiei cu angajatorul. Antreprenorii si managerii pot organiza o noua perspectiva asupra instruirii de siguranta muncii. Acum siguranta muncii implica si protejarea clientilor, a colegilor si a tuturor celor care interactioneaza in locatie. De aceea este nevoie chiar de afise, pentru ca toti cei care trec pragul businessului sa fie informati cu privire la regulile care se aplica odata cu reluarea activitatii. Chiar si pentru cei care muncesc la birou este important sa cunoasca noile reguli de functionare din timpul programului, pentru a-i proteja pe cei din jur.
Redeschiderea businessurilor inseamna ca exista o urma de optimism si de revenire la normal mai rapida, dar prioritatile se schimba, iar felul in care se fac afacerile va fi mereu influentat de aceasta perioada marcanta.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Portal Codul Muncii
Sursa foto: pexels.com