Intr-un singur an, valoarea totala a amenzilor aplicate de Consiliul Concurentei a crescut cu peste 60 milioane de euro. Astfel, daca in 2019 au fost date amenzi de 20,3 milioane de euro, anul trecut valoarea totala a amenzilor date de Consiliul Concurentei a ajuns la 82,7 milioane de euro.
"Am invatat lucruri noi si activitatea s-a desfasurat mai bine decat ne era teama ca va merge, la inceputul pandemiei. Presiunea mare a fost in special in zona de ajutor de stat, unde a trebuit sa colaboram foarte strans cu Guvernul si cu Comisia Europeana, pentru ca a trebuit sa aprobam cat s-a putut de repede masurile de interventie a Guvernului. De asemenea, in prima parte a anului a fost o presiune foarte mare pe monitorizarea pietei de produse medicale si de alimente. A fost o perioada de panica generata si de lucruri adevarate, dar si de lucruri inchipuite", a precizat miercuri Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului, intr-o conferinta de presa.
Fata de anii anteriori, potrivit aceleiasi surse, aproape jumatate dintre amenzi au fost recunoscute de catre companii, fapt care le ofera reducerea amenzii si elimina posibilitatea de a mai contesta sanctiunea in instanta.
Totodata, presedintele Consiliului Concurentei a precizat ca e necesar sa se schimba modul in care institutia deruleaza inspectii inopinate si sa poata astfel accesa baza electronica de date a companiilor in contextul in care in multe cazuri angajatii lucreaza de acasa.
"Am avut putine inspectii anul trecut, ca urmare a situatiei medicale. Exista ezitari si din partea staff-ului nostru, dar ne gandim si la oamenii pe care ii inspectam. Nici nu stim pe cine gasim in birou, e o dificultate daca birourile sunt goale. De-asta asteptati-va ca, odata ce ne vaccinam si revenim inspre normal, sa demaram investigatii pe care le-am tinut. Nu le-am declansat pana acum pentru ca nu am putut face inspectiile, care sunt esentiale pentru noi", a explicat Chiritoiu, citat de aceeasi sursa.
In opinia sa, aceasta modificare se aliniaza unei abordari noi la nivel european si instantele a trebui sa permita Consiliului sa acceseze sistemul electronic al firmelor.
"Inspectiile si ele vor trebui sa se adapteze, ne vom baza pe o colaborare cu instantele sa accepte si sa permita aceasta noua abordare in elaborarea mandatelor, pentru ca la companiile mari probabil ca vom gasi telemunca in continuare si inspectiile vor insemna mai mult sa intri in sistemul electronic al companiei, sa gasesti acolo dovezile de care ai nevoie", a mai spus seful Concurentei.
In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.