Editorial, 21.04.2009 - Gabriela Chirazof
Pentru unii dintre noi astazi reincepem munca dupa minivacanta de Paste. Nu vreau insa sa parasesc acest registru, de aceea am ales pentru dumneavoastra un subiect adecvat. Voi vorbi deci despre cum putem deveni emitenti ai tichetelor de vacanta.
Potrivit legii, tichetele de vacanta sunt emise de catre unitati specializate si autorizate de Ministerul Finantelor Publice. Pentru a emite deci aceste tichete de vacanta cei intersati vor solicita MFP eliberarea autorizatiei de functionare.
Unitatile care solicita autorizatie de functionare vor depune la directia de specialitate cu atributii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice un dosar cu urmatorul continut:
a) cererea de autorizare;
b) un certificat constatator emis de oficiul registrului comertului, din care sa rezulte capitalul social subscris si varsat, asociatii, obiectul de activitate (operatiuni care privesc emiterea si gestionarea biletelor de valoare - cod CAEN 181 si cod CAEN 6612), administratorii, insotit de copia certificatului de inregistrare eliberat potrivit reglementarilor legale in vigoare. Capitalul social subscris si varsat de unitatile emitente de tichete de vacanta la data solicitarii autorizatiei de functionare trebuie sa reprezinte echivalentul in lei a cel putin un milion euro, luandu-se in calcul cursul de schimb la data infiintarii societatii sau la data ultimei majorari a capitalului social, inregistrata la registrul comertului.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
c) certificatul emis de organele competente, care sa ateste ca nu inregistreaza obligatii restante la bugetul general consolidat;
d) adeverinta emisa de unitatea bancara, din care sa rezulte ca unitatea emitenta a deschis un cont sau un subcont bancar distinct prin care se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale tichetelor de vacanta;
e) angajamentul unitatii emitente ca prin contul sau subcontul bancar distinct prin care se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale tichetelor de vacanta nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu exceptia viramentului bancar;
f) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor si al directorului economic si/sau financiar, insotit de declaratia pe propria raspundere a acestuia/acestora ca ocupa aceasta functie in cadrul societatii;
g) nota de constatare intocmita de o echipa de specialisti, care sa ateste indeplinirea de catre emitent a criteriilor necesare autorizarii.
Unitatile care depun solicitari de autorizare pana la data de 1 iunie 2009 si care detin autorizatie pentru emiterea de tichete de masa si/sau de tichete-cadou si tichete de cresa vor face dovada conditiei de existenta a unei valori minime a capitalului social subscris si varsat, cumulativ cu nivelul minim prevazut pentru unitatile emitente de tichete de masa si pentru unitatile emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa, in termen de 60 de zile de la data de valabilitate a autorizatiei. Neindeplinirea prevederilor mentionate anterior conduce la retragerea autorizatiilor emise.
___________________________________________________________________
Aveti acces rapid la informatii complete si profesionale despre legislatia muncii!
Cele 800 de pagini si 50 de capitole ale Consilierului – Codul muncii acopera toate aspectele relatiei angajat – angajator, pana in cele mai mici amanunte. Iar pentru cazurile atipice apelati gratuit la serviciul de consultanta de specialitate al Consilierului.
___________________________________________________________________