Atunci mai multe companii au primit in Spatiul privat virtual, in sectiunea de Mesaje, comunicari din partea ANAF prin care erau atentionate ca exista diferente intre numarul de salariati transmis in Revisal si cel declarat in formularul 112, desi datele transmise de firme autoritatilor erau in regula.
In data de 18 februarie 2019, pe site-ul ANAF, in sectiunea static a fost publicat modelul Declaratiei 122 pentru acest an.
Declaratia 112, asa cum a fost ea publicata in Monitorul Oficial poate fi vazuta AICI >>>
Ce avertizeaza Inspectia Muncii Harghita, cu privire la REVISAL si D 112, in anul 2019:
Diurna legala in Romania si in strainatate
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
"Ca urmare a numeroaselor sesizari referitoare la neconcordantele intre informatiile privind REVISAL si informatiile privind declaratia D112 gestionate de catre ANAF, comunicate angajatorilor de catre ANAF prin intermediul serviciului SPV ( spatiu privat virtual), va facem cunoscute urmatoarele:
- in situatia in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de contractele marcate ca radiate, pentru angajator NU ESTE NECESARA nicio operatiune de corectare sau modificare de date in REVISAL! In lunile care urmeaza ANAF va lua in considerare aceste contracte radiate si listele se vor regla
- in situatia in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de contractele mutate (prin transfer de intreprindere/schimbare loc de munca/schimbare gestiune de registru), pentru angajator NU ESTE NECESARA nicio operatiune de corectare sau modificare de date in REVISAL!
- in situatia in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de contractele incetate/suspendate/detasate, pentru angajator VA FI NECESAR sa verifice elementele caracteristice starilor mentionate in privinta registrului: data incetarii contractului/data de inceput, data de sfarsit, data de incetare a detasarii/ suspendarii, sa le corecteze daca este cazul si sa efectueze transmiterea registrului corectat. In continuare ANAF va rafina procedura de identificare a neconcordantelor tn cazul contractelor incetate/suspendate/detasate, astfel incat situatiile corect transmise de catre angajator in cele doua sisteme sa nu genereze diferente.
- in situatia in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de contractele dublate, pentru angajator se va elibera de catre ITM un extras registru, pe baza careia se va introduce in baza de date informatiile aferente contractului inregistrat in mod eronat, se va inceta contractul cu aceeasi data cu care a fost incheiata, dupa care se va radia. Si datele astfel corectate vor fi transmise.
- in situatia in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de ANGAJATORUL DUBLAT, situatia va fi inventariata, iar angajatorul va fi informat in legatura cu status-ulcererii sale - inventariata, pentru solutionare ULTERIOARA.
Situatiile sesizate si inventariate de catre ITM vor fi transmise INSPECTIEI MUNCII, unde vor fi tratate in timp, in ordinea prezentarii lor. ANAF va fi informat in legatura cu situatiile de angajatori dublati in sistemul REGES."
Sursa: Inspectia Muncii