Finantele propun reducere anumitor posturi de la stat
Vorbim despre scaderea numarului de posturi aferente cabinetului secretarului de stat, subsecretarilor de stat si asimilatilor acestora din cadrul ministerelor si aparatului de lucru al Guvernului, precum si cele aferente cabinetului conducatorului de organ de specialitate al administratiei publice centrale cu rang de secretar de stat, informeaza Mediafax.
Iar asta nu este tot, avand in vedere ca proiectul de lege aflat in dezbatere publica propune si ca ministerele si Secretariatul General al Guvernului sa propuna Guvernului spre adoptare reducerea cu 50% a numarului total de posturi de secretar de stat, subsecretar de stat si de functii asimilate functiilor de secretar de stat si subsecretar de stat la nivelul tuturor ministerelor, precum si a celorlalte institutii si autoritati publice din subordinea/coordonarea Guvernului sau a ministerelor.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Conform proiectului, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice va fi raspunzator de programarea, coordonarea si utilizarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru implementarea proiectelor de investitii din Programul national de dezvoltare locala. Iar in acest sens este mentionata modificarea art. 13 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/2013.
De asemenea, se SUSPENDA ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din institutiile si autoritatile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
ATENTIE!
In ceea ce priveste posturile in curs de ocupare, pentru care s-au organizat deja procedurile tipice concursurilor anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante a Guvernului se continua procedurile de ocupare a acestora, conform prevederilor in vigoare la acea data.
Dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, ordonatorii de credite pot ocupa prin concurs sau examen posturi conform principiului: ”unu la trei” din totalul posturilor ce se vor vacanta, respectiv la trei posturi ocupate devenite vacante, un post ocupat.
Tichete CADOU vor fi impozitate. Nu vorbim despre cele oferite cu ocazia sarbatorilor!
Vor intra in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii (CAS, CASS si CAM) biletele de valoare sub forma tichetelor cadou acordate potrivit legii, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, pentru alte situatii decat decat cele cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cele oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie.
IMPORTANT:
Vor fi exceptate de la plata contributiilor sociale tichetele cadou acordate de angajator/platitor cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cele oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie, in limita plafonului de 150 lei/eveniment/persoana.
Ministerul Finantelor Publice arata in Nota de fundamentare care insoteste Proiectul de Ordonanta ca rectificarea bugetara pe anul 2019 s-a facut tinand cont de urmatoarele elemente:
I. Evolutia economica din prima parte a anului:
Cresterea economica in primul trimestru din 2019 de 5,0% comparativ cu trimestrul I 2018. In trimestrul I s-a realizat o valoare a produsului intern brut de 200,4 miliarde lei, cu 21,1 miliarde lei peste nivelul din trimestrul I 2018, reprezentand o crestere nominala de 11,8% in conditiile unui deflator de 6,5%. Valoarea realizata in trimestrul I 2019 reprezinta 19,44% din valoarea prognozata pentru intreg anul 2019, respectiv 1031 miliarde lei, in conditiile in care in anul 2018 ponderea primului trimestru in PIB realizat pe intregul an a fost de 18,98%.
• Evolutii pozitive in toate ramurile, remarcandu-se in mod deosebit rezultatele din constructii (6,6%), servicii (5,7%) si agricultura (3,0%). Valoarea adaugata bruta din comert, transport, hoteluri si restaurante s-a majorat cu 6,9%, din IT cu 11% si din servicii profesionale cu 9,6%;
• Cererea interna, cu o contributie la cresterea produsului intern brut de 7,5 procente, s-a bazat, in principal, pe cheltuiala pentru consumul final al gospodariilor, care s-a majorat cu 7% in trimestrul I 2019 comparativ cu trimestrul I din 2018...citeste continutul integral pe fiscalitatea.ro >>>