Aceste modificari iau in calcul clarificarea TVA-ului aplicabil cupoanelor valorice, iar aceasta propunere este o consecinta a obligatiei statelor membre UE de a implementa in legislatia locala o directiva din 2016, informeaza Mediafax.
TVA-ul pentru cupoanele valorice (vouchere) se doreste a fi modificat incepand cu 1 ianuarie 2019, conform autoritatilor romane. Aceste aspecte au fost anuntate de Adrian Teampau - Tax Associate Partner, Divizia Impozite Indirecte din cadrul companiei de consultanta EY Romania.
"Toate companiile care utilizeaza cupoane valorice vor fi afectate, cu precadere lanturile de magazine, producatorii, prestatorii de servicii precum si firmele care emit sau intermediaza cumpararea sau vanzarea acestora", mai precizeza Teampau.
Conform expertului, prima modificare propusa in proiectul de lege are in vedere terminologia. Asadar, se doreste folosirea termenului de „cupon valoric”.
„O noutate adusa de propunerea de modificare a legii este reprezentata de indicarea pe cuponul valoric sau in cadrul documentatiei aferente a denumirii bunurilor sau serviciilor ce urmeaza a fi livrate sau prestate sau a denumirii potentialilor furnizori sau prestatori”, completeaza expertul.
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
„Noi am identificat cateva aspecte care pot ridica probleme in practica. De exemplu, situatia in care vanzatorul produsului sau prestatorul serviciului va emite o factura catre compania care a emis cuponul valoric (ex. producatorul bunului), nu catre client. Totodata, daca este necesara plata unei diferente din partea clientului, atunci furnizorul/prestatorul va emite doua facturi: una catre emitentul cuponului si una catre client. In ambele situatii, ne punem intrebarea daca emitentul care suporta partial/integral costul achizitiei poate sa isi recupereze TVA achitata, atat timp cat cel care intra in posesia bunului sau utilizeaza serviciul este clientul”, explica Adrian Teampau.
Intermediarul cumparator/revanzator de cupoane valorice obtine profit din aceste intermedieri? „Daca acesta presteaza un serviciu si se poate identifica, atunci aceasta prestare este supusa TVA. Cum s-ar distinge in practica daca intermediarul presteaza sau nu un serviciu, in masura in care acesta obtine profit prin obtinerea unui discount la achizitia cupoanelor sau prin adaugarea unei marje de profit la revanzarea lor? Este clar ca aceia care opereaza cu cupoane valorice vor fi nevoiti sa isi reanalizeze structurile comerciale din prezent pentru a determina daca genereaza obligatii suplimentare de TVA sau daca exista solutii de eficientizare”, concluzioneaza expertul.
...mai multe detalii si noutati in tratamentul de TVA al voucherelor pe EY Romania >>>