Ministerul Finantelor Publice a semnat in luna septembrie co-finantare europeana in suma de 43 milioane lei (9 milioane euro) pentru doua proiecte prin care va fi optimizat accesul la Spatiului privat virtual (SPV) de pe dispozitive mobile si se va optimiza arhiva pentru eliberarea documentelor institutiei prin intermediul portalului.
Potrivit ministerului, la inceputul anului 2021, va fi lansata licitatia pentru achizitia Serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului informatic actual si definirea in detaliu a cerintelor aferente adoptarii noului cadru procedural si informational (infrastructura IT) in vederea dezvoltarii portalului ANAF pentru imbunatatirea interactiunii cetatenilor si mediului de afaceri.
Proiectul de crestere a capacitatii administrative a MFP si a institutiilor subordonate va avea ca scop optimizarea si simplificarea serviciilor legate de obligatiile fiscale si nefiscale si de plata taxelor in cadrul Spatiului Privat Virtual (SPV). Totodata, acesta va facilita obtinerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF, potrivit anuntului facut de MFP.
Portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone si la tableta si va dezvolta aplicatii pentru platformele Android si IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV. De asemenea, vor fi introduse modalitati noi de autentificare in sistem prin dispozitive mobile iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop si accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificari automate si dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.
Cel de-al doilea proiect, Cresterea capacitatii administrative a MFP si a institutiilor subordonate in vederea imbunatatirii interactiunii cetatenilor si mediului de afaceri pentru obtinerea de documente din arhiva institutiei, are in vedere optimizarea si simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva institutiei prin intermediul portalului Spatiului privat virtual (SPV).
“Astfel, beneficiarii vor avea un acces facil si imediat catre servicii publice disponibile non-stop si din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Totodata, vor fi imbunatatite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificari automate si dovezi referitoare la manipularea datelor transmise”, se arata in comunicatul MFP.
Se considera ca noile optiuni vor ajuta la reducerea poverii administrative pentru contribuabili persoane fizice si juridice prin reducerea duratei de obtinere de catre beneficiari a documentelor solicitate de pana la 5-7 zile lucratoare de la solicitare si doua drumuri la ghiseu, la 1 zi lucratoare fara deplasare la ghiseu.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediu de maternitate. Lipsa stagiului de cotizareIntrebare: O salariata, angajata din mai 2024 a adus in luna octombrie concediu medical de maternitate (initial, prenatal). Anterior lunii mai 2024 nu a mai lucrat in alta parte, prin urmare nu are stagiu de cotizare de 6 luni din ultimele 12. Cum trebuie sa procedeze angajatorul in acest caz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Reintegrare salariat la alt angajator. Incetare CIM la angajatorul curentIntrebare: Va rog sa imi mentionati care este procedura in urmatoarea speta: Daca un salariat angajat anul trecut imi aduce o hotararea judecatoreasca - prin care acesta se va reintegra in vechea firma de unde a plecat, cum procedez cu el. Este obligat sa isi respecte termenul de preaviz de 45 zile - avand functie de conducere? In cate zile de la depunerea hotararii la societate sunt obligata sa incetez contractul de munca si cu ce art din Codul muncii se inceteaza ?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<