Ministerul Finantelor Publice a semnat in luna septembrie co-finantare europeana in suma de 43 milioane lei (9 milioane euro) pentru doua proiecte prin care va fi optimizat accesul la Spatiului privat virtual (SPV) de pe dispozitive mobile si se va optimiza arhiva pentru eliberarea documentelor institutiei prin intermediul portalului.
Potrivit ministerului, la inceputul anului 2021, va fi lansata licitatia pentru achizitia Serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului informatic actual si definirea in detaliu a cerintelor aferente adoptarii noului cadru procedural si informational (infrastructura IT) in vederea dezvoltarii portalului ANAF pentru imbunatatirea interactiunii cetatenilor si mediului de afaceri.
Proiectul de crestere a capacitatii administrative a MFP si a institutiilor subordonate va avea ca scop optimizarea si simplificarea serviciilor legate de obligatiile fiscale si nefiscale si de plata taxelor in cadrul Spatiului Privat Virtual (SPV). Totodata, acesta va facilita obtinerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF, potrivit anuntului facut de MFP.
Portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone si la tableta si va dezvolta aplicatii pentru platformele Android si IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV. De asemenea, vor fi introduse modalitati noi de autentificare in sistem prin dispozitive mobile iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop si accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificari automate si dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.
Cel de-al doilea proiect, Cresterea capacitatii administrative a MFP si a institutiilor subordonate in vederea imbunatatirii interactiunii cetatenilor si mediului de afaceri pentru obtinerea de documente din arhiva institutiei, are in vedere optimizarea si simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva institutiei prin intermediul portalului Spatiului privat virtual (SPV).
“Astfel, beneficiarii vor avea un acces facil si imediat catre servicii publice disponibile non-stop si din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Totodata, vor fi imbunatatite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificari automate si dovezi referitoare la manipularea datelor transmise”, se arata in comunicatul MFP.
Se considera ca noile optiuni vor ajuta la reducerea poverii administrative pentru contribuabili persoane fizice si juridice prin reducerea duratei de obtinere de catre beneficiari a documentelor solicitate de pana la 5-7 zile lucratoare de la solicitare si doua drumuri la ghiseu, la 1 zi lucratoare fara deplasare la ghiseu.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<