Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Protectia muncii: Modalitatea de desfasurare a activitatilor impotriva incendiilor

protectia munciiincendiiPSI

Intrebare:

O societate mica cu obiect de activitate alimentatie publica (cod caen 5610 - restaurante) este obligata sa angajeze sau sa detina contract de prestari servicii cu un responsabil PSI ?

Poate responsabilul cu protectia muncii din cadrul unitatii care a facut doar cursurile de protectia muncii sa desfasoare si activitati legate de PSI ?

Raspuns:

Potrivit prevederilor Legii 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Normelor generale de aparare impotriva incendiilor, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei si internelor 163/2007, in cadrul operatorilor economici, in functie de nivelul riscului de incendiu si de specificul activitatii, se constituie, dupa caz, urmatoarele structuri cu atributii de aparare impotriva incendiilor:

a) compartiment de aparare impotriva incendiilor, compus din doua sau mai multe cadre tehnice sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;

b) cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor numit exclusiv pentru aceasta activitate, conform legii;

c) serviciu public voluntar sau privat pentru situatii de urgenta.

De asemenea, prevederile legale mentionate anterior statueaza si faptul ca, in vederea indeplinirii atributiilor pe linia apararii impotriva incendiilor, operatorii economici care nu au obligatia, prin lege, sa angajeze cel putin un cadru tehnic cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor sau personal de specialitate, pot desemna din randul personalului propriu un salariat care sa indeplineasca si atributii specifice in domeniul apararii impotriva incendiilor sau pot incheia un contract cu o persoana fizica sau juridica atestata, in conditiile legii.
In acest context, Ordinul ministrului administratiei si internelor 106/2007 stabileste la art 1 criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca un operator economic pentru a fi obligat sa angajeze un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, respectiv:

a) detin sau isi desfasoara activitatea in:
1. cladiri civile din categoriile de importanta exceptionala si deosebita (A/B), incadrate conform
reglementarilor tehnice specifice, indiferent de aria construita, regimul de inaltime sau destinatie;
2. cladiri pentru comert cu suprafata desfasurata mai mare de 1.000 m2;
3. structuri de primire turistica cu functiuni de cazare de tipul: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, hosteluri, minihoteluri, bungalow-uri, cabane turistice, sate de vacanta, pensiuni turistice, pensiuni agroturistice si altele similare, inclusiv unitatile de alimentatie din incinta acestora, cu peste 200 de locuri la nivelul operatorului economic;
4. cladiri sau spatii amenajate in cladiri, având destinatia de ingrijire a sanatatii, cu peste 100 de
paturi;
5. teatre, cu peste 200 de locuri;
6. sali de sport, sali de spectacol, cladiri pentru activitati sportive cu peste 600 de locuri;

b) desfasoara activitati in constructii si instalatii cu risc mediu si mare de incendiu, definit conform reglementarilor tehnice specifice si au peste 50 de angajati.

In situatia in care nu va incadrati in aceste criterii, va sunt aplicabile prevederile art 3 din Ordinul 106/2007care va dau posibilitatea sa desemnati din randul personalului propriu un salariat care sa indeplineasca si atributii specifice in domeniul apararii impotriva incendiilor.

Totodata, potrivit Legii securitatii si sanatatii in munca 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare si Normelor metodologice de aplicare aprobate prin HG 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, lucratorul cu atributii de securitate si sanatate in munca trebuie sa desfasoare numai activitati de prevenire si protectie si cel mult activitati complementare, cum ar fi: prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.

In concluzie, in cazul in care societatea dvs. nu indeplineste criteriile mai sus mentionate, puteti stabili in sarcina lucratorului cu atributii de securitate si sanatate in munca si atributii specifice in domeniul apararii impotriva incendiilor.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
protectia munciiincendiiPSI

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 13 August 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Protectia muncii: Modalitatea de desfasurare a activitatilor impotriva incendiilor Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Revenire Functie Anterioara La Acelasi Loc De MuncaIntrebare: Buna seara. Am fost angajat pe functia de agent, dupa 2 ani am fost avansat pe o functie superioara (in aceeasi firma), pe care din pacate nu o pot indeplini in totalitate. Exista posibilitatea de a reveni pe postul de munca anterior, fara a exista riscul de a fi concediat sau a fi fortat sa imi dau demisia? Nedorind sa mi se reproseze pe viitor ca din cauza mea firma pierde contracte/bani etc, pot cumva reveni la functia anterioara?
 

Raspuns: Buna ziua, revenirea pe postul anterior se poate face prin act aditional, semnat de ambele parti.<... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]