Ministerul Finantelor Publice a anuntat recent ca marii contribuabili vor avea obligatia de a conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF in termen de trei luni incepand cu data de 1 iulie si pana la 30 septembrie 2020.
In paralel, firmele reprezentand contribuabli mici si mijlocii vor indeplini aceasta obligatie pana la data de 31 ianuarie 2021. Potrivit MFP, furnizorii de aparate de marcat electronice fiscale vor fi notificati ca incepand de miercuri au primit acces gratuit la un server pentru testarea firmware-ului. Accesul este facilitat inainte ca furnizorii si producatorii sa mearga la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica ICI Bucuresti pentru suplimentul de aviz.
Aceste date colectate de casele de marcat cu jurnal electronic au rolul de analiza si control de la distanta pentru a reduce numarul de controale fizice inopinate, concentrandu-se totodata si asupra verificarilor pe zonele de risc identificate.
"Am finalizat un proiect aflat pe agenda publica de peste 10 ani si care a fost amanat de toate guvernele. Transformarea digitala a Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ramane principala masura prin care cred ca se va imbunatati substantial relatia cu firmele si populatia. Vom continua proiectele in ritm accelerat in urmatoarele luni. Aceste schimbari nu vor aduce doar informatii mai complete si de calitate din economie, ci vor asigura o competitie cat mai corecta intre companii si o implicare tot mai redusa a statului in activitatea firmelor", a declarat ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, potrivit Agerpres.
Conform anuntului MFP, pana la 31 septembrie vor fi conectate la serverele ANAF circa 50.000 de terminale instalate de marile companii, iar la finalul lunii ianuarie se vor colecta datele in timp real de la un total de circa 550.000 de case de marcat.
De asemenea, sursa citata subliniaza ca vor fi integrate inclusive bazele de date cu fisierele colectate pana in prezent (formularul A4200 - care va fi eliminat ulterior) pentru a fi folosite in cadrul procesului de analiza. In plus, noua interfata folosita de inspectorii ANAF va permite filtrarea datelor pe mai multe tipuri de date: cod CAEN tip produs/ serviciu, CUI, sediu, adresa si altele, arata aceeasi sursa.
Datele colectate vor ajuta si la identificarea cu o acuratete foarte mare a operatorilor economici care se conformeaza benevol si cei care incearca eludarea prevederilor legale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Popriri si plati voluntare. LimiteIntrebare: Sumele virate din venitul salariatului pentru C.A.R. sunt considerate popriri si se insumeaza cu cele de le executorii judecatoresti.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cumul de functii. Asigurare voluntara de sanatate. Ochelari de vedereIntrebare: Pentru un salariat care are 2 contracte de munca, este posibil ca acesta sa beneficieze de asigurare medicala la ambii angajatori? De asemenea, si de decontarea ochelarilor de vedere? Asta in conditiile in care in contractul colectiv de munca, politici si documentele interne nu este prevazuta nicio distinctie in ceea ce priveste acordarea asigurarii, respectiv decontarea ochelarilor? Se poate refuza o cerere a salariatului, despre care se stie ca a beneficiat si la celalalt angajator de aceleasi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<