Obligatie noua pentru firme: Casele de marcat cu jurnal electronic vor fi conectate la ANAF de la 1 iulie 2020

Ioana Pavel
Ioana Pavel
11 Iunie 2020
11 Iunie 2020
Ioana Pavel
Ioana Pavel
case de marcat electronicecase marcat jurnal electroniccod caenanaf 1 iulie 2020 case de marcat
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ministerul Finantelor Publice a anuntat recent ca marii contribuabili vor avea obligatia de a conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF in termen de trei luni incepand cu data de 1 iulie si pana la 30 septembrie 2020. 
 
In paralel, firmele reprezentand contribuabli mici si mijlocii vor indeplini aceasta obligatie pana la data de 31 ianuarie 2021. Potrivit MFP, furnizorii de aparate de marcat electronice fiscale vor fi notificati ca incepand de miercuri au primit acces gratuit la un server pentru testarea firmware-ului. Accesul este facilitat inainte ca furnizorii si producatorii sa mearga la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica ICI Bucuresti pentru suplimentul de aviz.
 
Aceste date colectate de casele de marcat cu jurnal electronic au rolul de analiza si control de la distanta pentru a reduce numarul de controale fizice inopinate, concentrandu-se totodata si asupra verificarilor pe zonele de risc identificate.
 
"Am finalizat un proiect aflat pe agenda publica de peste 10 ani si care a fost amanat de toate guvernele. Transformarea digitala a Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ramane principala masura prin care cred ca se va imbunatati substantial relatia cu firmele si populatia. Vom continua proiectele in ritm accelerat in urmatoarele luni. Aceste schimbari nu vor aduce doar informatii mai complete si de calitate din economie, ci vor asigura o competitie cat mai corecta intre companii si o implicare tot mai redusa a statului in activitatea firmelor", a declarat ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, potrivit Agerpres.
 
Conform anuntului MFP, pana la 31 septembrie vor fi conectate la serverele ANAF circa 50.000 de terminale instalate de marile companii, iar la finalul lunii ianuarie se vor colecta datele in timp real de la un total de circa 550.000 de case de marcat.
 
De asemenea, sursa citata subliniaza ca vor fi integrate inclusive bazele de date cu fisierele colectate pana in prezent (formularul A4200 - care va fi eliminat ulterior) pentru a fi folosite in cadrul procesului de analiza. In plus, noua interfata folosita de inspectorii ANAF va permite filtrarea datelor pe mai multe tipuri de date: cod CAEN tip produs/ serviciu, CUI, sediu, adresa si altele, arata aceeasi sursa.
 
Datele colectate vor ajuta si la identificarea cu o acuratete foarte mare a operatorilor economici care se conformeaza benevol si cei care incearca eludarea prevederilor legale.
 


 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 
Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]