Evaluarea riscurilor profesionale, obligatorie pentru angajatori. Amenzile ajung la 7.000 de lei!

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
21 Octombrie 2014
21 Octombrie 2014
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
ssmprotectia munciiriscuri ssmevaluarea riscurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Nu uitati faptul ca nerespectarea obligatiilor atrage amenzi intre 3.500 si 7.000 de lei

De asemenea, specialistii ne spun ca nu se pot stabili masuri adecvate de prevenire si protectie a lucratorilor nostri, daca nu realizam mai intai evaluarea de risc pentru fiecare loc de munca sau post de lucru. Mai mult, nu vom puteti indeplini in mod corect nici una dintre obligatiile legale privitoare la sanatatea si securitatea angajatilor fara a fi mai intai in posesia evaluarii riscurilor.

Sanctiune
Daca nu respectam obligatiile legale referitoare la evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, raspundem contraventional si putem fi sanctionat(a) cu amenda de la 3.500 de lei la 7.000 de lei, conform art. 39 alin. (5) din Legea 319/2006.


Ce este riscul profesional?

In literatura de specialitate din domeniul securitatii si sanatatii in munca, riscul profesional este definit prin posibilitatea de producere a unui accident sau a unei imbolnaviri profesionale intr-un proces de munca, cu o anumita frecventa si gravitate a consecintelor.

Exista risc acceptabil?

In conditiile unui sistem de munca real, nu veti putea elimina toate riscurile de accidentare si/sau imbolnavire profesionala. In primul rand, pentru ca nu veti dispune de resursele materiale si/sau umane necesare unei astfel de actiuni. De aceea, va trebui sa stabiliti care riscuri sunt acceptabile si care inacceptabile.

Pentru a stabili daca un risc este sau nu acceptabil, trebuie sa luati in calcul doua elemente:

- Probabilitatea cu care actiunea riscului conduce la accident sau afectarea sanatatii si
- Gravitatea consecintei actiunii leziunii sau afectarii sanatatii.

Veti putea, de pilda, considera acceptabil acel risc care ar avea consecinte grave, dar a carui probabilitate de producere este foarte mica.

Ce este evaluarea riscurilor si de ce trebuie efectuata?

Evaluarea riscurilor este activitatea prin care se identifica factorii de risc de accidentare si/sau imbolnavire profesionala si se determina cantitativ nivelul de risc al unui loc de munca/post de lucru.

Trebuie sa realizati evaluarea riscurilor pentru ca:
- Se inscrie printre obligatiile dvs. legale si nerealizarea ei poate avea consecinte contraventionale;
- Din ea decurg toate celelalte activitati de prevenire si protectie a lucratorilor dvs.;
- Cotele de contributie de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de dvs. se stabilesc de la 0,15% la 0,85% aplicate asupra bazei lunare de calcul, respectiv asupra sumei veniturilor brute realizate lunar, in functie de clasa de risc;
- Sunteti beneficiarul muncii prestate de lucratorii dvs. si, ca atare, trebuie sa va asumati riscul profesional.

Sursa: Ghid Complet de SSM



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]