legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: Care sunt etapele in evaluarea riscurilor?

17 Aprilie 2014
17 Aprilie 2014
evaluarea riscurilorevaluare riscurissmprotectia muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Pericolele existente la locul de munca sunt numeroase si unele sunt mai dificil de identificat si tinut sub control ca altele.

In mod clar, evaluarea riscurilor reprezinta o activitate esentiala prin intermediul careia se determina dimensiunea abaterii sistemelor de munca de la starea ideala. In aceasta stare ideala excludem orice posibilitate de accidentare sau imbolnavire profesionala.

Haideti sa vedem care sunt etapele in evaluarea riscurilor:

 In Uniunea Europeana, cele cinci etape sunt urmatoarele, conform InfoInstitutii.ro:
 
1. Identificarea pericolelor si a persoanelor expuse care trebuie sa cuprinda:
- Identificarea tuturor pericolelor de la locul de munca;
- Identificarea tuturor persoanelor ce pot fi expuse pericolelor, unde trebuie sa se tina seama de:
a) categoriile de personal expuse direct pericolului;
b) grupele de muncitori expusi in mod curent la riscuri majore;
2. Evaluarea riscurilor si clasificarea acestora intr-o ordine prioritara;
3. Deciderea actiunilor preventive;
4. Adoptarea de masuri concrete;
5. Monitorizarea si revizuirea;
 
In Romania, evaluarea riscurilor presupune parcurgerea urmatoarelor etape:
 
- Constituirea echipei de analiza si evaluare;
- Descrierea sistemului analizat;
- Identificarea factorilor de risc din sistem;
- Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala;
- Stabilirea masurilor de prevenire (ierarhizarea riscurilor si stabilirea prioritatilor de prevenire).

Esential de mentionat este ca ca orice evaluare se compune din doua parti principale:

 A. Evaluarea propriu-zisa:
- analiza unei unitati, activitati, loc de munca, post de lucru;
- are un caracter periodic – un anumit interval de timp (peste acest interval de timp rezultatele evaluarilor anterioare nu mai corespund);

B. Masurile propuse pentru imbunatatirea situatiei (aceasta reprezinta cresterea securitatii si sanatatii la locul de munca prin reducerea/eliminarea riscului).
 
Atentionam asupra faptului ca periodicitatea evaluarii depinde, potrivit articolului 15, aliniatul 3 din H.G. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin H.G. 1.425/2006.



NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: au aparut mai multe acte normative care vizeaza RI


Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada! Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Protejati-va! Va oferim informatii complete in lucrarea:
Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz!

Vezi AICI Modele de documente EDITABILE >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]