SSM: 14 erori care se pot ivi in procesul de evaluare a riscurilor

31 Iulie 2014
31 Iulie 2014
riscuri ssmprotectia munciissmevaluarea riscurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Pentru a asigura securitatea si sanatatea angajatilor, procesul de evaluare trebuie structura astfel incat pericolele si riscurile sa fie analizate.

In mod clar, cand un risc a fost analizat, primul lucru pe care trebuie sa il analizam este daca pericolul a fost eliminat si ce masuri trebuie sa fie luate.

Iata care sunt cele 14 erori principale care se pot ivi in procesul de evaluare a riscurilor:

 1. Nu este implicata o echipa in evaluarea riscurilor sau nu sunt implicati si angajati cu cunostinte practice ale procesului de munca.
2. Nu este desemnata o persoana competenta pentru a evalua riscurile.
3. In evaluare nu sunt implicati angajatii si/sau reprezentantii lor.
4. Expertii in evaluarea riscului nu sunt familiarizati cu intreprinderea.
5. Nu se iau in considerare in identificarea riscurilor, factorii psihosociali si factorii organizationali.
6. Nu se ia in considerare faptul ca pericolele si factorii de risc pot avea cauze multiple.
7. Pot fi neglijate sau ignorate efectele pe termen lung (ex. factorii mentali), precum si riscuri care nu sunt usor de observat (ex. cele cauzate de substante chimice, expunerea la niveluri ridicate de zgomot).
8. In evaluare, se bazeaza pe proceduri de lucru, manuale etc. fara a implica si lucratorul.
9. Se tine seama numai de riscurile care se afla in lista de identificare a factorilor de risc.
10. Se trec cu vederea locuri de munca secundare (ex. lucrari de intretinere sau curatare).
11. Nu se iau in considerare riscurile specifice grupurilor sensibile (femeile gravide, lehuzele sau femeile care alapteaza, tinerii, persoanele cu dizabilitati etc.).
12. In procesul de evaluare nu se iau in calcul accidentele de munca, incidentele periculoase care au avut loc precum si bolile profesionale declarate.
13. Nu se tine cont de gravitatea riscului in stabilirea prioritatilor privind masurile de prevenire si protectie ce trebuie luate.
14. Nu se urmareste suficient eficienta masurilor luate in eliminarea sau diminuarea riscului (dupa caz).


sursa: InfoInstitutii.ro




 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]