SSM si PSI: Actiuni ulterioare evaluarii riscurilor!

ssmpsievaluarea riscurilorevaluare riscuri ssm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Conform legislatiei actuale, armonizate cu legislatia Uniunii Europene, privind securitatea si sanatatea in munca, evaluarea riscurilor profesionale este obligatorie.

Angajatorilor le revine obligatia de a evalua  riscurile pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de munca, a substantelor sau preparatelor chimice utilizate si la amenajarea locurilor de munca.

Iata, in continuare, care sunt cele 6 actiuni ulterioare evaluarii riscurilor:

1. Transpunerea masurilor corective stabilite pentru fiecare loc de munca evaluat, in planul de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii.

Masurile corective care sunt cuprinse in plan se pot imparti in doua mari categorii:
- masuri organizatorice, care vizeaza in special evitarea producerii de erori umane atat la executant
- masuri tehnice, care vizeaza in special echipamentele tehnice

2. Aplicarea acestora in ordinea prioritatilor.

3. Monitorizarea si revizuirea masurilor de prevenire si protectie in vederea tinerii sub control a riscurilor.

4. Implementarea masurilor de tinere sub control a riscurilor.

5. Revizuirea evaluarii pentru a vedea daca masurile luate sunt cele corespunzatoare.
   Revizuirea periodica a evaluarii se realizeaza in functie de:

- Natura riscurilor;
- Gradul evolutiei probabile in desfasurarea activitatii;
- Incetarea valabilitatii evaluarii in cazul in care datele pe care se bazeaza nu mai sunt actuale;
- Masuri de prevenire si protectie necorespunzatoare sau insuficiente, constatare facuta dupa aparitia de noi informatii;
- Concluziile cercetarii unui accident de munca sau unui accident evitat in ultimul moment.

6. Inregistrarea evaluarii riscurilor. Ea poate fi utilizata pentru:
a) Monitorizare dupa evaluare;
b) Dovada prezentata autoritatilor in control;
c) Distribuirea tuturor celor interesati;
d) Revizuiri, atunci cand se schimba conditiile de munca.


sursa: InfoInstitutii.ro



de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmpsievaluarea riscurilorevaluare riscuri ssm

Data aparitiei: 22 Aprilie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM si PSI: Actiuni ulterioare evaluarii riscurilor! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]