Conform legislatiei actuale, armonizate cu legislatia Uniunii Europene, privind securitatea si sanatatea in munca, evaluarea riscurilor profesionale este obligatorie.
Angajatorilor le revine obligatia de a evalua riscurile pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de munca, a substantelor sau preparatelor chimice utilizate si la amenajarea locurilor de munca.
Iata, in continuare, care sunt cele 6 actiuni ulterioare evaluarii riscurilor:
1. Transpunerea masurilor corective stabilite pentru fiecare loc de munca evaluat, in planul de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii.
Masurile corective care sunt cuprinse in plan se pot imparti in doua mari categorii:
40 Modele de Regulament Intern
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
- masuri organizatorice, care vizeaza in special evitarea producerii de erori umane atat la executant
- masuri tehnice, care vizeaza in special echipamentele tehnice
2. Aplicarea acestora in ordinea prioritatilor.
3. Monitorizarea si revizuirea masurilor de prevenire si protectie in vederea tinerii sub control a riscurilor.
4. Implementarea masurilor de tinere sub control a riscurilor.
5. Revizuirea evaluarii pentru a vedea daca masurile luate sunt cele corespunzatoare.
Revizuirea periodica a evaluarii se realizeaza in functie de:
- Natura riscurilor;
- Gradul evolutiei probabile in desfasurarea activitatii;
- Incetarea valabilitatii evaluarii in cazul in care datele pe care se bazeaza nu mai sunt actuale;
- Masuri de prevenire si protectie necorespunzatoare sau insuficiente, constatare facuta dupa aparitia de noi informatii;
- Concluziile cercetarii unui accident de munca sau unui accident evitat in ultimul moment.
6. Inregistrarea evaluarii riscurilor. Ea poate fi utilizata pentru:
a) Monitorizare dupa evaluare;
b) Dovada prezentata autoritatilor in control;
c) Distribuirea tuturor celor interesati;
d) Revizuiri, atunci cand se schimba conditiile de munca.
sursa: InfoInstitutii.ro