SSM si PSI: Actiuni ulterioare evaluarii riscurilor!

22 Aprilie 2014
22 Aprilie 2014
ssmpsievaluarea riscurilorevaluare riscuri ssm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Conform legislatiei actuale, armonizate cu legislatia Uniunii Europene, privind securitatea si sanatatea in munca, evaluarea riscurilor profesionale este obligatorie.

Angajatorilor le revine obligatia de a evalua  riscurile pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de munca, a substantelor sau preparatelor chimice utilizate si la amenajarea locurilor de munca.

Iata, in continuare, care sunt cele 6 actiuni ulterioare evaluarii riscurilor:

1. Transpunerea masurilor corective stabilite pentru fiecare loc de munca evaluat, in planul de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii.

Masurile corective care sunt cuprinse in plan se pot imparti in doua mari categorii:
- masuri organizatorice, care vizeaza in special evitarea producerii de erori umane atat la executant
- masuri tehnice, care vizeaza in special echipamentele tehnice

2. Aplicarea acestora in ordinea prioritatilor.

3. Monitorizarea si revizuirea masurilor de prevenire si protectie in vederea tinerii sub control a riscurilor.

4. Implementarea masurilor de tinere sub control a riscurilor.

5. Revizuirea evaluarii pentru a vedea daca masurile luate sunt cele corespunzatoare.
   Revizuirea periodica a evaluarii se realizeaza in functie de:

- Natura riscurilor;
- Gradul evolutiei probabile in desfasurarea activitatii;
- Incetarea valabilitatii evaluarii in cazul in care datele pe care se bazeaza nu mai sunt actuale;
- Masuri de prevenire si protectie necorespunzatoare sau insuficiente, constatare facuta dupa aparitia de noi informatii;
- Concluziile cercetarii unui accident de munca sau unui accident evitat in ultimul moment.

6. Inregistrarea evaluarii riscurilor. Ea poate fi utilizata pentru:
a) Monitorizare dupa evaluare;
b) Dovada prezentata autoritatilor in control;
c) Distribuirea tuturor celor interesati;
d) Revizuiri, atunci cand se schimba conditiile de munca.


sursa: InfoInstitutii.ro


NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]