Managementul Resurselor Umane: Factori care cauzeaza fluctuatia de personal

02 Iulie 2014
02 Iulie 2014
managementul resurselor umanemanagement hrresurse umanefluctuatia de personalfluctuatie angajati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Am fi tentati sa credem ca salariul este intotdeauna factorul decisiv pentru plecarea unui angajat din firma. Ei bine, nu este! De foarte multe ori, discutam despre un cumul de factori. Angajatul nu a fost recrutat in mod ireprosabil, nu a fost pozitionat optim si nu este motivat asa cum trebuie pentru a-si mentine pozitia in cadrul companiei noastre.

Evident, orice plecare a unui angajat valoros determina o pierdere financiara si non-financiara pentru intreaga firma. Nu este nevoie sa amintim de faptul ca plecarea unui angajat cu vechime si importanta poate determina declansarea unui val de demisii din partea angajatilor nostri.

 De aceea este foarte util sa cunoastem toti factorii care genereaza fluctuatie de personal.

Identificand corect si complet factorii specifici firmei, putem sa luati masuri eficiente astfel incat sa imbunatatim retentia angajatilor si sa tinem sub control fluctuatia voluntara de personal.

Care sunt motivele care determina angajatii sa paraseasca o companie:

1. Rutina.
Desi multi o considera o binefacere, rutina nu ajuta nimanui. De la bun inceput, ne trainuim angajatii sa dea dovada de creativitate, originalitate si imaginatie in rezolvarea problemelor si in propunerea de noi solutii si strategii care sa ajute compania. Rutina se dovedeste a fi unul dintre principalii factori pentru plecarea multor angajati din firme.

Cum se rezolva? Asigurati-va ca fiecare angajat are de-a face cu proiecte care se dezvolta, aducand in calcul noi cerinte, noi provocari, noi task-uri si responsabilitati care sa ii asigure acestuia sanse solide, concrete de dezvoltare profesionala.

2. Alte locuri de munca sunt mai atragatoare. Evident ca nu putem fi cei mai cei de pe piata. Intotdeauna se va gasi un loc de munca in care birourile sa fie renovate si decorate de un designer, cu birouri care se schimba intre ele, cu sute de culori si o bucatarie in care poti sa gatesti curcani umpluti si clatite frantuzesti. Ideea principala pe care trebuie intotdeauna sa cada accentul este valoarea pe care un loc de munca o aduce in viata unui angajat.

Daca la finalul anului, angajatul este mai bogat din toate punctele de vedere, datorita locului sau de munca, sunt sanse slabe sa plece din organizatia care ii asigura nu doar un salariu, ci un viitor stralucit.

3. Salariul nu este unul atragator. Sa recunoastem fara rusine. Banii au fost, sunt si vor fi mereu unul dintre cei mai importanti factori care declanseaza o demisie rapida. Daca pe plan financiar nu esti ok, lucrurile se destrama si pe plan personal. Lipsa banilor duce la instalarea starilor de depresie, anxietate si nu numai. Sarcinile si responsabilitatile de la locul de munca nu se vor indeplini cu maxim de eficienta iar nivelul de creativitate va fi la minim.


4. Lipsa promovarilor. Le-am promis promovare in primele 6 luni de la angajare. Dupa 12 luni, cei mai multi angajati se vor resemna sau vor parasi compania. Sunt si angajati care la 7 luni de la angajare, in conditiile in care activitatea lor se desfasoara optim, vor cere o promovare.

In orice caz, orice amanare a promovarii, in mod nejustitificat si cu argumentele de rigoare, se va transforma in lipsa totala de incredere din partea angajatilor la adresa superiorilor.

5. Colectivul nu este cel dorit iar superiorii nu sunt adevarati mentori, coach-i, leaderi. De multe ori, superiorii joaca rolul de controlori si dictatori. Iti vor dicta directia de mers si apoi vor controla daca ai indeplinit regulile ca la carte. Din fericire, angajatii au altfel de asteptari. Ne dorim coach-i, antrenori de profesie, mentori care sa ne ajute sa ne atingem obiectivele si sa ne depasim nivelul de eficienta. Ne dorim leaderi pe care sa ii respectam, sa ii admiram, de la care sa simtim ca avem ceva de invatat din fiecare fraza pe care o rostesc. Mai rar, dar nu imposibil.

6. Viata personala intra pe primul loc. Angajatii nu sunt intotdeauna dependenti de salariile lor. Sunt angajati care detin surse solide de venituri si care vor pune in balanta dezvoltarea profesionala cu cea personala. Nu sunt foarte multi, insa nici putini, angajati care vor schimba total directia de mers.


Sursa de inspiratie:  "Managementul Resurselor Umane - Eficienta, Rentabilitate, Profit"

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]