Crezi ca managementul conflictelor este pur si simplu o expresie pe care o tot folosesc in mod ostentativ specialistii in HR, doar ca sa te faca sa crezi ca sunt mai destepti decat tine?
In fapt, managementul conflictelor reprezinta o "materie" la care managerii trebuie sa dea examen de cate ori este nevoie.
Care sunt cele 7 pericole uriase care se ascund in spatele conflictelor de la birou?
Conform Harvard Business Review, iata ce se intampla cand conflictele dintre angajati raman nerezolvate, in randul celor implicati in conflict, direct sau indirect:
48% dintre cei implicati in conflict si-au scazut eforturile de munca
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
47% si-au redus timpul de lucru
38% si-au redus calitatea muncii
66% confirma ca performantele lor au scazut
63% au pierdut timp ca sa evite persoana care le raneste
78% au spus ca loialitatea lor fata de organizatie a scazut
In linii mari, acestea sunt cateva dintre efectele imediate care se resimt la nivelul oricarei organizatii in care conflictele raman neadresate.
In mod concret, conflictele deconecteaza angajatii si managerii lor de la agendele lor de lucru. Vom pierde timp pentru a ne concentra pe conflict, pe sursele tensiunilor si acesta se va rupe din timpul pe care ar fi trebuit sa il investim in mersul sarcinilor noastre.
Responsabilitatea unui manager de top este sa adreseze toate conflictele cat mai repede cu putina si de asemenea sa elimine din echipa angajatii toxici.
Cu impact direct asupra starii angajatilor implicati si asupra productivitatii acestora, stresul, tnesiunea si conflictele ramane provocari pe care le vom adresa cu maxima urgent
Surse: Harvard Business Review, The Muse