7 tipuri de angajati toxici din compania ta. Efectele lor asupra echipei si intregii organizatii

Maria Nicutar
Maria Nicutar
22 Iunie 2015
22 Iunie 2015
Maria Nicutar
Maria Nicutar
angajati toxiciangajati toxici in companieangajat toxicmanagementul resurselor umaneresurse umanemaria nicutar
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Exista cateva tipuri de angajati toxici pe care nu ii vrem in echipele noastre. Se prea poate sa detina diplome exceptionale si CV-uri pe care le admiram cu sinceritate. Si, cu toate acestea, nimeni nu isi asuma responsabilitatea de a aduce in cadrul echipei un mar stricat, oricat de inteligent este si oricata putere de inovare detine.

Motivele sunt simple si bine intemeiate. Angajatii toxici au efecte negative puternice asupra intregii echipe si asupra companiei ca tot unitar.

Ca sa vedem in mod clar care sunt efectele negative produse de prezenta angajatilor toxici in companie, haideti sa trecem in revista cateva categorii importante:

1. Cei care nu inteleg ca o echipa este o echipa si ca trebuie sa joci impreuna cu ceilalti, sa oferi si sa ceri ajutor atunci cand este necesar.

2. Cei care simt nevoia sa devina eroi ai departamentului si atunci fac orice le sta in putinta sa arate ca rezultatele obtinute sunt ale lor si doar ale lor. Angajatii inteligenti stiu ca nimic nu se face pe cont propriu si ca orice rezultat se obtine cu ajutorul mai multor maini, mai mult sau mai putin vizibile.

3. Cei care se plang foarte des. Cu totii ne plangem, sa fim sinceri pentru o secunda. Te plangi cand oftezi, dar nu diseminezi un mesaj negativ in randul departamentului. Acesta este un lucru de admirat, sa poti sa pastrezi un ton pozitiv si cand sunt numeroase aspecte care te preseaza. Adevarul este ca toti suntem mai mult sau mai putin presati, obositi, nervosi. Important este sa intelegem ca starea noastra se transmite si catre ceilalti oameni alaturi de care lucram.

Este, daca vreti, de bun simt sa nu te plangi. Confidentele se fac in particular, cu cei mai buni prieteni. Sarcinile obositoare se discuta cu superiorii, nu devin motive de a te plange fata de colegi.

4. Cei care vad totul in culori sumbre. Negativistii au un fel al lor de a trata orice situatie astfel incat sa devina in scurt timp problema. Din pacate negativistii/ pesimistii transmit aceasta stare in randul celor din jur. O zi remarcabila poate fi rapid stricata din cauza unui coleg care iti transmite in mod constant starea lui.

5. Angajatii toxici sunt si cei care se cred buricul pamantului. Totul li se datoreaza lor, daca este un rezultat bun. Nicio vina nu va fi asumata de acesti angajati. Si daca au o sarcina dificila ce trebuie rezolvata, o vor delega catre altcineva si aceasta niciodata nu suporta amanare. Sarcinile lor sunt mereu cele mai importante, poate chiar singurele care chiar conteaza cu adevarat.

6. Angajatii care lanseaza zvonuri si cei care barfesc sunt la fel de toxici pentru ca raspandesc semintele conflictului pretutindeni unde lucreaza. Ei sunt cei care stiu ce salariu are Damian de la contabilitate si de ce este asa mare. Si tot ei sunt cei care stiu pe ce criterii se ofera promovarile si bonusurile, care cu cine se intelege bine, cine s-a certat cu cine si tot felul de alte lucruri inutile pentru toata lumea.


7. Angajatii care nu au ce cauta in companie sunt, in marea lor majoritate, angajati toxici. Aici intra cei care nu au niciun chef de munca si care de cele mai multe ori strica si cheful celorlalti. Tot in aceasta categorie intra cei care sunt angajati pe un post necorespunzator pentru specializarile si talentele lor. Lor li se alatura si angajatii care nu au o pasiune reala pentru ceea ce fac, cei care nu au obiective profesionale si cei care asteapta ca totul sa se faca de la sine, ca prin magie, fiindca lenea e mare.


Stim cu totii teoria, conform careia orice semnal exterior trebuie filtrat si pastrate doar cele care ne sunt de folos. Interesant este ca un coleg cu care trebuie sa lucrezi 8 ore pe zi ajunge sa te deranjeze daca este unul dintre acesti angajati toxici.

Evident, echipa are cel mai mult de suferit daca in cadrul ei sunt astfel de angajati. Iar daca echipa  are de suferit, efectul se simte in intreaga companie, pe modelul pieselor de domino. De multe ori, este "nevoie" de un singur angajat toxic pentru a strica mersul lucrurilor intr-o companie.

Atentie si la faptul ca in prezent sunt din ce in ce mai multe firme de consultanta HR care pun accent pe sisteme de evaluare targetate, in urma carora se doreste identificarea angajatilor toxici la nivelul organizatiei. Motivele sunt numeroase si bine intemeiate. Angajatii toxici nu merita un loc in echipa. Mai devreme sau mai tarziu o vor pune pe butuci, de multe ori in mod inconstient. Iar asta nu le valideaza comportamentul si nici nu obliga angajatorii sa mentina raporturile de munca.

Sa aveti succes in recrutarea si selectia angajatilor!




NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]