In randurile urmatoare vom analiza toate aspectele ce tin de inregistrarea contractului de munca in registrul de evidenta a saariatilor. De asemenea, vom stabili care sunt sanctiunile aplicabile in cazul neinregistrarii contractelor individuale de munca in registru anterior inceperii activitatii.
Registrul general de evidenta a salariatilor este reglementat de:
- incepand cu data de 1 august 2011, Hotararea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 372 din 27 mai 2011, modificata prin Hotararea Guvernului nr. 1.105/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 798 din 10 noiembrie 2011;
- pentru perioada 1 septembrie 2006 – 31 iulie 2011, Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 172 din 22 februarie 2006;
- pentru perioada 14 mai 2003 – 31 august 2006, Hotararea Guvernului nr. 247/2003 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 164 din 14 martie 2003;
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Portal Codul Muncii
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
- art. 16 alin. (2), art. 34, art. 40 alin. (2) lit. g) din Codul muncii – Legea nr. 53/2003, republicata.
Contractele de munca se inregistreaza cu o zi inainte de inceperea efectiva a activitatii.
Neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru anterior inceperii activitatii se sanctioneaza cu amenda contraventionala de 10.000 lei pentru fiecare contract individual de munca neinregistrat, fara ca valoarea cumulata a amenzii, determinata de numarul efectiv de astfel de contracte, sa depaseasca cuantumul de 50.000 lei (art. 9 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011).
Fiecare angajator are obligatia de a infiinta si a transmite la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.
Au obligatia de a infiinta si a transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca si misiunile diplomatice si oficiile consulare ale altor state in Romania, respectiv, dupa caz, institutele culturale si reprezentantele comerciale si economice ale altor state in Romania, pentru personalul angajat local care are cetatenia romana sau resedinta permanenta in Romania.
Acest articol reprezinta un extras din Cartea Verde a Legislatiei Muncii