Valabil la 2.09.2011
Care sunt, in concret, datele care se vor trece in Registrul General de Evidenta a Salariatilor? In ceea ce priveste modificarile legate de tipul contractului, vor fi inscrise in registru si mentiuni referitoare la perioada determinata/nedeterminata a acestuia? De asemenea, alte aspecte pe care societatile doresc sa le dezbata se refera la datele de initiere a Revisalului si la pastrarea celor doua registre atat in formatul tiparit, cat si in cel electronic.
In primul rand, in art. 34 din Codul muncii este prevazuta obligatia fiecarui angajator de a infiinta registrul de evidenta a salariatilor. Obligatia angajatorilor de a completa Registrul general de evidenta a salariatilor in format tipizat a fost stabilita la data de 14 martie 2003, data intrarii in vigoare a H.G. nr. 247/ 2003.
H.G. nr. 247/2003 privind intocmirea si completarea registrului de evidenta a salariatilor care prevedea intocmirea acestui registru in format tipizat a fost abrogata de H.G nr. 161/ 2006.
Obligatia angajatorilor de a completa Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic a fost stabilita la data de 03 februarie 2006 data intrarii in vigoare a H.G nr. 161/2006.
Art. 3 alin. (1) din H.G. nr. 161/2006 stabileste ca registrul se intocmeste in forma electronica.
Asadar, dupa abrogarea H.G. nr. 247/2003, registrul de evidenta a salariatilor se intocmeste numai in format electronic.
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
In conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din H.G nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
In Registrul de evidenta a salariatilor se completeaza durata contractului individual de munca (determinata sau nedeterminata) si norma de lucru (timp partial sau norma intreaga), nu si numarul de ore in care salariatul presteaza activitate.