Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Revisal: este necesar un nou Registru pentru inregistrarea functionarilor din cadrul institutiilor?

revisalrevisal institutii publiceinregistrare functionari publici
Incepand de anul acesta, institutiile si autoritatile publice au obligatia de a inregistra in Revisal functionarii publici si functionarii publici cu statut special.


Pe data de 9 iunie 2016, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.20 pentru modificarea si completarea OUG nr. 57 din 2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, a fost publicata in Monitorul Oficial.

Astfel, Legea nr. 284 din 2010, a fost completata prin introducerea unui nou articol, respectiv Articolul 7, prin care se stabileste obligatia de inregistrare a angajatilor ce detin statutul de functionari publici, in Revisal.

In urma introducerii acestei modificari legislative, o parte dintre institutii au avut neclaritati cu privire la inregistrarea personalului cu statut de functionari publici in Revisal. Concret, este necesara infiintarea unui nou Registru pentru inregistrarea acestora, sau Registrul existent va fi completat cu datele aferente acestora?

Potrivit dispozitiilor alin.(1) al art. 7 din Legea 284/2010, cu completarile aduse prin OUG 20/2016, fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta prevazut la art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, pentru personalul care este platit din fonduri publice potrivit dispozitiilor prezentei legi.


Asadar, specialistii Portalcodulmuncii.ro subliniaza faptul ca textul de lege face trimitere la registru unic de evidenta al salariatilor. Prin urmare, daca in cadrul institutiei exsita deja un astfel de registru, pentru personalul contractual, acesta trebuie doar completat cu intreg personalul platit din fonduri publice.


La fel ca an angajator privat, fiecare institutie publica are acum obligatia de a infiinta un singur registru de evidenta a salariatilor.

Revisal pentru institutiile publice va cuprinde tot personalul platit din fonduri publice: functionari publici, functionari publici cu statut special, personal contractual.

In curand, va exista un registru unic pentru bugetari in cadrul REVISAL

Totusi, in data de 28.09.2016, in cadrul site-ului oficial al Ministerului Muncii a fost publicat proiectul de HG pentru modificarea si completarea HG 500/2011, act normativ care reprezinta solutia tuturor acestor probleme. Textul proiectului de act normativ il gasiti aici: http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/transparenta/proiecte-in-dezbatere/4599-2016-09-28-proiecthg


Astfel, acest proiect normativ are rolul de a introduce conceptul de registru public de evidenta a salariatilor care se transmite de catre institutiile/autoritatile publice carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.

In acest context, este evident ca acest registru va fi unic pentru toti bugetarii (personal contractual, functionari publici, functionari publici cu statut special).

Institutiile/autoritatile publice vor transmite catre Inspectia Muncii datele solicitate intr-un termen care nu va depasi 12 luni.

Pana la constructia aplicatiei informatice pentru registrul public, care nu va depasi 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile/autoritatile publice vor transmite Inspectiei Muncii datele prevazute la art.3 alin.(3) din prezenta hotarare intr-un format stabilit prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice.

In conditiile in care fiecare registru trebuie sa fie unic pentru fiecare entitate in parte, daca exista deja un registru la nivelul institutiei, acesta trebuie sa fie doar completat in mod corespunzator.

Asadar, daca in cadrul institutiei Dvs, exista deja un Registru, trebuie doar sa il completati cu datele tuturor functionarilor publici din cadrul institutiei, nefiind necesara infiintarea unuia nou.

Asadar, tinteti cont si de faptul ca mai multe precizari in legatura cu intocmirea si completarea Revisal vor fi facute publice in perioada urmatoare.


Mai multe despre Revisal pentru bugetari poti citi pe PortalInstitutiiPublice




Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
revisalrevisal institutii publiceinregistrare functionari publici

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 25 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Revisal: este necesar un nou Registru pentru inregistrarea functionarilor din cadrul institutiilor? Nota: 3.92 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Pot Sa Ies La Pensie Anticipata Sau Anticipata Partial?Intrebare: Sunt persoana de sex feminin, nascuta pe 05.09.1969. Am lucrat in perioada 01.12.1985-15.08.1990 in grupa I de munca. Am lucrat in perioada 15.08.1990-01.10.2015 in grupa a II-a de munca. Lucrez din 01.10.2015 fara nici un fel de grupa. Va rog sa-mi spuneti cand pot iesi la pensie anticipata sau anticipata partial. Va multumesc!
 

Raspuns: Din data de 01.04.2001 nu se mai acorda grupe de munca, probabil ati lucrat in conditii deosebite de... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]