Va prezentam mai jos tratamentul fiscal (impozit si contributii sociale) pentru tichetele cadou acordate salariatilor cu scopul de a stimula vanzarile in cadrul campaniilor de marketing.
Conform pct. 2.3 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii 193/2006
privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau de o lege speciala, pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale. Angajatorii acorda angajatilor proprii tichete cadou, in limita sumei prevazute in bugetul de venituri de cheltuieli aprobat potrivit legii, intr-o pozitie distincta de cheltuieli denumita "Tichete cadou" pentru cheltuieli sociale.
Pct 2.2 din acelasi act normativ stabileste ca angajatorii pot utiliza tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, in limita sumelor destinate acoperirii valorii nominale a acestor tichete, prevazute in bugetele proprii, aprobate potrivit legii, in pozitii distincte de cheltuieli, denumite tichete cadou. In acest caz, regimul fiscal aplicabil contravalorii nominale a tichetelor cadou acordate de angajatori este cel stabilit prin dispozitiile Legii 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru cheltuielile efectuate de contribuabili.
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Portal Codul Muncii
Asadar, salariatii pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor dar numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale nu si pentru campanii de marketing.