Patronatele si sindicatele - ingrijorate de intentia Guvernului de a introduce alternativa in bani la toate tipurile de tichete valorice

Isabela Alexe
Isabela Alexe
08 Septembrie 2023
08 Septembrie 2023
Isabela Alexe
Isabela Alexe
bonuri valorice oferite in banitichete de masa valoare bani
Patronatele si sindicatele - ingrijorate de intentia Guvernului de a introduce alternativa in bani la toate tipurile de tichete valorice
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va informam ca patronatele si sindicatele si-au exprimat ingrijorarea vizavi de intentia Guvernului de a introduce alternativa in bani, pastrand facilitatile fiscale, la toate tipurile de tichete valorice.
 
Concret, discutam despre tichete de masa, vouchere de vacanta, tichete-cadou, pana la tichete culturale si tichete de cresa, potrivit Agerpres.
 
In acest sens, o scrisoare deschisa semnata de 35 de organizatii patronale si sindicale transmisa Executivului, declara ca pana in urma cu doua luni, in Parlamentul Romaniei s-a dezbatut acordarea unor facilitati suplimentare voucherelor de vacanta pentru a incuraja sectorul privat sa le acorde, iar Guvernul Romaniei negocia in Consiliul Tripartit marirea valorii nominale a tichetelor de masa la 35, respectiv 40 de lei:
 
"Acum, se discuta despre: taxarea suplimentara cu 10% CASS a tichetelor, suspendarea acordarii voucherelor de vacanta pentru sectorul public si, chiar, acordarea posibilitatii de a se acorda bani in locul tichetelor. Atragem atentia ca transformarea tichetelor in bani ar fi o greseala majora. Cel mai mult ar avea de pierdut chiar economia nationala, de aceea nu intelegem cum o astfel de masura ar putea fi discutata de Guvernul Romaniei. Banii nu vor ajuta la atingerea niciunui obiectiv: nu va mai exista certitudinea fiscalizarii acestor sume, practic statul pune la dispozitie mecanisme de alimentare a economiei subterane, nu se va mai atinge scopul pentru care sunt acordate, banii vor putea fi cheltuiti pentru tigari, pentru alcool, pentru jocuri de noroc si pentru orice altceva, inclusiv in strainatate, nu vor mai putea fi ajutate anumite categorii defavorizate (spre 2,5 milioane de oameni), pentru ca va deveni foarte dificila atragerea fondurilor europene pentru programele sociale, asa cum s-a intamplat pana in 2020", conform scrisorii mai sus mentionate.
 
Dar, exemplele din tarile vecine arata ca aceste idei nu sunt deloc inspirate, iar initiativele de acest gen s-au dovedit a crea mai multe probleme economice:
 
"In Cehia, dupa 2 ani de la introducerea alternativei in bani la tichete, se constata ca masura costa bugetul public anual intre 146 milioane euro si 215 milioane euro. Nu credem ca bugetul Romaniei isi permite un astfel de experiment. In Belgia, atunci cand s-a adus in discutie o astfel de masura (care nu s-a implementat insa niciodata), Consiliul Constitutional a reactionat cu fermitate si a atras atentia asupra unei eventuale discriminari: sumele acordate in bani sunt de fapt salariu, prin urmare fie primesc toti angajatii din tara facilitati fiscale identice pentru o parte a salariului, fie nu se implementeaza o astfel de masura. Toate organizatiile patronale, sindicale si publice semnatare ale acestei scrisori isi manifesta dezacordul ferm cu privire la implementarea unei alternative in bani la tichete, indiferent de tipul de tichet. Romania trebuie sa continue acele politici publice care si-au dovedit eficienta de-a lungul timpului, nicidecum sa renunte la ele".
 
Precizam si ca scrisoarea deschisa adresata Guvernului este semnata de cele 24 de organizatii care acopera tot spectrul industriei ospitalitatii, reunite sub numele Alianta pentru Turism (APT), impreuna cu Federatia Patronatelor din Turism (FPTR), Federatia Industriei Hoteliere din Romania (FIHR), Federatia Patronatelor din Industria Ospitalitatii din Romania (FPIOR), Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), CNS Cartel Alfa, Uniunea Nationala a Consiliilor Judetene din Romania (UNCJR), Blocul National Sindical (BNS), Uniunea Generala a Industriasilor din Romania (UGIR) Constanta, Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant, Asociatia Nationala a Statiunilor Balneare si Balneoclimatice si Asociatia Profesionala a Emitentilor de Tichete (APET).

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]