Acordarea de tichete cadou vs. bani cadou

28 Noiembrie 2011
28 Noiembrie 2011
tichete cadouLegea 193/2006contributii sociale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Intrebare:

Care este diferenta intre acordarea sumei de 150 lei cadou salariatilor in bani sau in tichete cadou?

Raspuns:

Din punct de vedere fiscal, toate primele acordate salariatilor cu ocazia sarbarorilor  se impoziteaza la salariat, cu exceptia sumelor acordate pentru copii salariatilor care sunt neimpozabile in limita a 150 lei/per copil (cadouri in bani), conform art 55 alin 4 lit. a), care prevede:

"(4) Urmatoarele sume nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit:
 
a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru nastere, veniturile reprezentand cadouri pentru copiii minori ai salariatilor, cadourile oferite salariatelor, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, costul prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca.

Cadourile oferite de angajatori in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea cadoului oferit fiecarei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei."
 
In ceea ce priveste deductibilitatea la calculul impozitului pe profit, sumele prevazute mai sus sunt deductibile in limita a 2% din fondul de salarii,conform art 21 alin 3 lit c.
 
Tichetele cadou acordate potrivit Legii 193/2006 reprezinta avantaje impozabile potrivit includerii lor in cadrul art. 55 alin. (3) din Codul fiscal. Potrivit Legii 193/2006 si a normelor sale de aplicare, angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Codul muncii, sau de o lege speciala, pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.
 
Normele metodologice pentru aplicarea art. 55 alin. (3) din Codul fiscal, vin sa precizeze, la pct. 70 lit. i), ca la stabilirea venitului impozabil se au in vedere si tichetele cadou indiferent daca acestea sunt acordate potrivit destinatiilor si cuantumului prevazute de art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal. Asadar, chiar daca tichetele cadou se acorda pe destinatiile si in cuantumul prevazut de art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, respectiv in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si in beneficiul angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie, si chiar daca valoarea cadoului oferit fiecarei persoane sub forma tichetelor cadou, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei, acestea vor fi tratate din punct de vedere fiscal drept avantaje in natura si impozitate prin cumulare cu celelalte venituri salariale ale lunii in care sunt primite.
 
De asemenea, prevederile privind contributiile sociale obligatorii cuprinse in Titlul IX indice 2. din Codul fiscal includ o serie de exceptii generale si specifice, printre care si excluderea din baza lunara a contributiilor sociale obligatorii a tichetelor cadou acordate potrivit legii, potrivit art. 296 indice 15. lit. o) din Codul fiscal.
 
Prin urmare, tichetele cadou acordate salariaitilor potrivit legii sunt considerate avantaje in natura, se vor supune impozitului pe salarii, dar nu vor face obiectul contributiilor sociale obligatorii, fiind deductibile totodata la calculul profitului impozabil potrivit art. 21 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal.

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]