Ministerul Muncii a lansat, spre dezbatere, proiectul de Hotarare privind ocuparea posturilor vacantate dupa data de 1 ianuarie 2013 pentru personalul din sistemul de asistenta sociala, prin care se urmareste aprobarea ocuparii prin concurs sau examen a posturilor vacantate dupa data de 1 ianuarie 2013, pentru personalul din sistemul de asistenta sociala, cu conditia incadrarii in cheltuielile de personal aprobate.
Prezentul act normativ creeaza posibilitatea ca fiecare ordonator de credite sa stabileasca posturile absolut necesare a fi ocupate prin concurs sau examen, in functie de situatia concreta existenta, in functie de categoriile de personal absolut necesare, de legislatia care trebuie respectata, precum si de posibilitatile financiare existente.
Acest lucru este motivat prin faptul ca asistenta sociala presupune o activitate continuua, respectiv 7 zile din 7 si 24 de ore din 24. in aceste conditii, obligatia de a respecta prevederile legale in vigoare cu privire la munca suplimentara si modalitatea de compensare a orelor suplimentare prin acordarea de zile libere, este dificil de pus in practica atunci cand personalul este insuficient.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Portal Codul Muncii
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz