Daca recent ati infiintat o societate sau urmeaza sa efectuati schimbari de personal, este important sa cunoasteti toate aspectele legislative in acest sens. Unii angajati parasesc organizatia, altii sunt promovati, transferati sau concediati. Toate aceste mutatii creeaza posturi vacante. In plus, daca activitatea firmei se extinde, aveti nevoie de un numar suplimentar de angajati. Acestia urmeaza sa fie obtinuti prin procesul de recrutare.
Recrutarea este activitatea de identificare si de atragere in organizatie a unui grup de persoane capabile si interesate sa ocupe posturile vacante, grup din cadrul caruia se pot alege candidati corespunzatori pentru aceste posturi.
Atentie, ITM-ul solicita la control dosarele de personal ale salariatilor! Lipsa acestora se sanctioneaza cu amenda de 8.000 de lei!
Lista de control pentru planificarea recrutarii si selectiei de personal
In pregatirea planului recrutarii si selectiei, aveti in vedere:
• Ce posturi doriti sa fie ocupate?
• Care sunt sursele care v-ar putea oferi candidatii doriti pentru fiecare post?
• Cum puteti ajunge la aceste surse de recrutare?
• Care dintre posturile vacante pot fi grupate in acelasi anunt de recrutare sau pot fi orientate spre aceeasi sursa?
• Cu cate zile in avans fata de termenul-limita trebuie inceputa recrutarea?
• Ce metode de selectie vor fi folosite (formular de candidatura, teste, interviuri)?
• Care vor fi costurile necesare si cine poarta raspunderea intregii operatiuni?
Etapele recrutarii si selectiei
Planificarea personalului
Anticipati nevoile de recrutare si analizati sursele de forta de munca disponibile. Nu initiati automat procedura de recrutare. Stabiliti mai intai daca aveti nevoie cu adevarat de acel post sau de un titular pentru un post vacant si daca sarcinile aferente acestuia nu pot fi realocate altor posturi.
Descrierea postului
Succesul recrutarii este dificil de obtinut daca posturile sunt vag definite. Indiferent daca postul este mai vechi sau este nou-creat, precizati clar ce ofera si ce anume cere titularului sau. Revedeti specificarea postului vacant, incluzand detalii precise despre calitatile, experienta si calificarile necesare, data de incepere a activitatii si caracteristici ale locului de munca. Luati in calcul si compatibilitatea dintre candidat si persoanele cu care va lucra (seful direct).
Bugetul recrutarii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariatii nu pot renunta la perioada de preavizIntrebare: Daca angajatii renunta la perioada de preaviz, este in regula?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
SRL. Ce activitati pot presta administratoriiIntrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori (unul este si asociatul unic) ce tin de obiectul de activitate al societatii (transport alternativ-Bolt) fara sa detina CIM sau contract de administrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<