Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Revisal. Procedura de obtinere a parolei

revisalITMparolatransmiterea registrului general de evidenta a salariatilor
Problema:
O companie a renuntat la serviciile unui angajat cu functia de inspector resurse umane In urma acestuia compania a descoperit ca in Revisal exista foarte multe greseli, suspendari de contracte din 2011-2012 neoperate, acte aditionale neintroduse, din dosarele angajatilor lipsesc acte, etc. Compania doreste sa ceara de la ITM baza schimbarea parolei si baza de date existenta, urmand ca noul inspector resurse umane sa aduca la zi acest registru (sa opereze toate actele din august 2011-2012). In acest caz, ITM-ul trebuie anuntat cu privire la faptul ca de completarea si transmitere datelor in Revisal se va ocupa o anumita persoana?

Solutia specialistului:
Procedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei, precum si procedura privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic a fost reglementata prin Ordinul 1918 din 25 iulie 2011, publicat in Monitorul Oficial nr. 587 din 19 august 2011.
Astfel, completarea registrului se face de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.

Angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea, cu respectarea dispozitiilor art. 20 alin. (5) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, de contracte de prestari de servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare.

In vederea inregistrarii prestatorilor de servicii la inspectoratele teritoriale de munca, angajatorii au obligatia de a informa in scris inspectoratele teritoriale de munca despre incheierea contractului cu prestatorul cu care a contractat serviciul de completare si transmitere a registrului. Informarea inspectoratului teritorial de munca se va efectua in termen de 3 zile lucratoare de la data incheierii contractului de prestari de servicii.

Informarea va consta intr-o adresa intocmita de angajator, care va cuprinde: denumirea prestatorului de servicii; certificatul de inregistrare al prestatorului, eliberat de registrul comertului; dovada inregistrarii prestatorului ca operator de date cu caracter personal, conform prevederilor Legii nr. 677/2001 , cu modificarile si completarile ulterioare, precum si data de la care s-a contractat serviciul de completare si transmitere a registrului.

In cazul incetarii sau rezilierii contractului de prestari de servicii, angajatorul va comunica inspectoratului teritorial de munca acest fapt cel mai tarziu la data incetarii sau rezilierii, in vederea eliberarii unei noi parole angajatorului.

Angajatorul are obligatia sa solicite obtinerea numelui de utilizator si a parolei, indiferent daca angajatorul presteaza serviciul de completare si transmitere a registrului sau are incheiat un contract de prestari de servicii, si activarea accesului la portalul Inspectiei Muncii http://itmonline.inspectiamuncii.ro

Obtinerea numelui de utilizator si a parolei se face la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala angajatorul isi are sediul sau domiciliul, in baza prezentarii urmatoarelor documente:

a) solicitare scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei;
b) imputernicire semnata si stampilata de angajator, in cazul in care persoana care solicita obtinerea numelui de utilizator si a parolei este alta decat reprezentantul legal al angajatorului;
c) copie de pe certificatul de inmatriculare;
d) copie a actului de identitate al persoanei imputernicite.

Prin urmare, angajatorul nu are obligatia anuntarii ITM-ului decat in situatia in care are incheiat un contract de prestari servicii cu o alta societate pentru inscrierea in Revisal iar la incetarea sau relizilierea contractului de prestari de servicii, angajatorul va comunica inspectoratului teritorial de munca acest fapt cel mai tarziu la data incetarii sau rezilierii, in vederea eliberarii unei noi parole angajatorului. Daca registrul general de evidenta a salariatilor este completat de un angajat al societatii, iar societatea a solicitat si obtinut parola, poate folosi aceeasi parola sau daca angajatorul doreste sa modifice parola va solicita eliberarea unei alte parole inspectoratului teritorial de munca.

Cu privire la baza de date, ITM-ul nu detine alta baza, daca respectivele modificari nu au fost introduse in Revisal ele nu apar nici in baza de la ITM. Numai daca s-a pierdut, din motive tehnice, o parte din baza, atunci sunteti indreptatiti sa solicitati sprijunul ITM-ului, sprijin acordat contra – cost.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
revisalITMparolatransmiterea registrului general de evidenta a salariatilor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 15 Noiembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Revisal. Procedura de obtinere a parolei Nota: 3.5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Ma Poate Obliga Sa Ies La Pensie Inainte Sa Implinesc 63 De Ani?Intrebare: Sunt asistent maternal angajata la DGASPC Alba. Nascuta in 8iulie 1958. Am primit un apel telefonic ca in data de 9 septembrie pot inainta dosarul pentru pensionare. Intrebarea mea este daca ma pot obliga sa ies inainte de implinirea varstei de 63 de ani ? Eu as dori sa mai lucrez inca doi ani fiindca imi plac foarte mult copiii. Va multumesc ! Cu stima si respect: Ecaterina
 

Raspuns: Pe baza solicitarii dvs, formulate si adresate conducatorului unitatii cu cel putin 2 luni anterioa... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]