Potrivit art. 34 din Codul muncii, republicat, fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor, pe scurt, ReviSal.
ReviSal inlocuieste carnetul de munca.
Initial intocmirea acestui registru s-a efectuat in format tipizat (HG 247/2003 aplicabila in perioada 2003 - 2006). O perioada, 1 septembrie 2006 – 31 iulie 2011, ReviSal si carnetul de munca au functionat in paralel (HG 161/2006).
Din august 2011, odata cu aplicarea HG 500/2011, registrul general de evidenta a salariatilor se completeaza numai in format electronic.
O societate nou-infiintata are obligatia de a intocmi registrul general de evidenta a salariatilor numai daca incadreaza personal pe baza de contract individual de munca.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Asadar, registrul general de evidenta a salariatilor inlocuieste carnetul de munca. Pana la data de 31 decembrie 2010 dovada vechimii in munca se face cu carnetul de munca.
Incepand cu 1 ianuarie 2011, vechimea in munca va fi certificata de angajatori in functie de inregistrarile efectuate in registrul general de evidenta a salariatilor.
Completarea registrului general de evidenta a salariatilor se face utilizand aplicatia pusa la dispozitie de Inspectia Muncii. Ultima versiune o puteti descarca de aici:
In cazul in care, pentru infiintarea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, angajatorii folosesc aplicatii informatice proprii de gestiune a salariatilor, aceste aplicatii trebuie sa cuprinda si sa furnizeze elemente obligatorii, similar aplicatiei informatice puse la dispozitie de Inspectia Muncii.
Completarea eronata a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic sau a datelor de identificare a angajatorului da dreptul inspectoratului teritorial de munca de a refuza inregistrarea acestuia.
Care sunt problemele pe care le ridica, in prezent, registrul general de evidenta a salariatilor?
Cea mai frecventa intrebare venita pe adresa redactiei legislatia muncii vizeaza necorespunderea codului COR prevazut in contractele individuale de munca ale salariatilor cu codul COR aprobat prin Ordinul comun 1832/2011 MMFPS si 856/2011 INS.
Cum sa mai corespunda in situatia in care Ordinul 1832/2011 de la aprobare, 8 august 2011 si pana in prezent a fost modificat prin nu mai putin de 7 acte normative:
1. Ordinul 177 din 22 februarie 2012;
2. Legea 12 din 19 iulie 2012;
3. Ordinul 150 din 6 februarie 2013;
4. Ordinul 2.176 din 13 noiembrie 2013;
5. Ordinul 190 din 5 martie 2014;
6. Ordinul 433 din 7 aprilie 2014;
7. Ordinul 1.419 din 28 august 2014.
Pentru versiunea actualizata a codului COR accesati:
https://legislatiamuncii.manager.ro/a/15401/noua-clasificare-a-ocupatiilor-din-romania-in-format-printat.html
Angajatorul are obligatia mentionarii printre elementele de continut ale contractului individual de munca al salariatului, functia/meseria conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative si atributiile postului, potrivit dispozitiilor art.17 alin. (3) lit. d) coroborat cu alin. (4) din Codul muncii, republicat.
Pentru situatia in care codul COR prevazut in contractele individuale de munca ale salariatilor angajati pana la data 31.12.2011 nu corespunde cu noul cod COR aprobat prin Ordinul comun 1832/2011 MMFPS si 856/2011 INS, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul va putea emite o decizie intemeiata pe respectivul ordin, prin care, luand la cunostinta de modificarea intervenita, va constata modificarea codurilor COR aferente functiilor salariatilor in cauza.
De asemenea, am fost intrebati: cand apare o noua versiune a aplicatiei ReviSal? Cand va fi imbunatatita procedura de transfer a bazei de date de pe un calculator pe altul? Si nu in ultimul rand, cum se actualizeaza o versiune mai veche a Revisal cu versiunea 5.0.8.033?
Aceste intrebari le-am transmis Inspectiei Muncii printr-o adresa la care am primit urmatorul raspuns:
“1) O noua versiune a aplicatiei ReviSal se afla in faza de analiza si dezvoltare, iar la finalizarea acestei etape, dupa verificarea si testarea noii versiuni, va fi disponibila angajatorilor pe site-ul www.inspectiamuncii.ro.
Datorita complexitatii problematicii publicarii unei noi versiuni a aplicatiei ReviSal ca urmare a faptului ca aceasta reprezinta doar o componenta a sistemului de registru, iar pentru actualizarea acesteia este necesar sa fie efectuata o actualizare unitara a tuturor componentelor sistemului informatic, o estimare a termenului la care va fi finalizata etapa de trecere la o versiune superioara nu poate fi deocamdata emisa.
2) Procedura de transfer a bazei de date de pe un calculator pe altul se realizeaza astfel:
In cadrul aplicatiei ReviSal, in sectiunea “Instrumente”, exista urmatoarele optiuni pentru salvarea datelor introduse: “Export Angajator” si “Salvare Baze de date”, pe care angajatorii le pot utilize in cazul in care doresc sa copieze informatia pe un alt calculator. Pe al doilea calculator se vor utilize urmatoarele optiuni, tot din sectiunea “Instrumente”: “Import Angajator” sau “Restaurare baza de date”, in functie de ce anume a fost exportat. Optiunile “Salvare baza de date”/”Restaurare baza de date”, in functie de ce anume a fost exportat. Optiunile “Salvare baza de date”/”Restaurare baza de date” se folosesc in cazul in care sunt inregistrati mai multi angajatori si se doreste exportul tuturor. Optiunile “Export/Import Angajator” se folosesc in cazul in care este inregistrat un singur angajator sau se doreste exportul unui singur angajator dintr-o lista in care se regasesc mai multi.
Totodata, se recomanda crearea unei copii de siguranta a bazei de date, periodic sau ori de cate ori este nevoie, utilizand optiunea “Salvare baza de date” din meniul “Instrumente”. Salvarea bazei de date este utila pentru a preveni pierderea accidentala a datelor ca urmare a unor evenimente nedorite cum ar fi virusarea calculatorului, defectiuni, stergerea accidentala etc. Se recomanda copierea datelor astfel salvate pe un support extern de stocare.
3) Procedura de actualizare a aplicatiei Revisal de la o versiune mai veche la versiunea 5.0.8.033 contine trei etape. Actualizarea presupune salvarea locala a bazei de date utilizand una dintre optiunile “Export angajator” sau “Salvare baza de date” accesibile din meniul programului, pentru a evita pierderea informatiilor deja introduce in system si apoi dezinstalarea versiunii curente, utilizand functionalitatea dedicate din meniul componentei Control Panel a sistemului de operare. Pentru etapa de instalare a aplicatiei, este necesara descarcarea arhivei de pe pagina www.inspectiamuncii.ro, din sectiunea Revisal 5.0.8., accesarea acesteia si rularea fisierului Revisal.msi urmand pasii indicati de aplicatia de instalare, care sunt detaliati in Ghidul de instalare si utilizare.
Mentionam ca apelarea la serviciile inspectoratelor teritoriale de munca este recomandat sa se realizeze numai in cazul in care, urmand pasii descrisi in Ghidul de instalare si utilizare, sunt intampinate mesaje de eroare ce duc la impozibilitatea instalarii aplicatiei.
Avand in vedere aspectele de mai sus, din analizele effectuate cu privire la viitoarea versiune a aplicatiei Revisal, modul de actualizare va fi acelasi ca si pentru versiunea curenta, 5.0.8.033.”, confirma Eugen Tifin, Purtator de Cuvant Inspectia Muncii.
Asteptam sa ne scrieti ce probleme intampinati la operarea si transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor iar noi va promitem sa va tinem la curent cu toate modificarile din domeniu.