Procesul de recrutare de noi candidati reprezinta unul dintre cele mai importante pentru succesul oricarei firme sau companii. Daca de la bun inceput actionam corect, atunci viitorul va suna cu adevarat bine. Este recunoscut faptul ca afacerile bune se cresc cu oamenii potriviti.
Evident, responsabilitatea de recrutare a unui candidat potrivit revine specialistului HR. Iata cateva sfaturi extrase din ghidul "57 de tehnici de recrutare":
Concentrati-va asupra acelor trasaturi care sunt cu adevarat esentiale pentru Indeplinirea sarcinilor postului, iar pentru celelalte acceptati un oarecare nivel de toleranta.
In general, pentru fiecare post, aveti nevoie de angajati calificati, cu experienta, motivati, cu aptitudini si calitati adecvate si care sa se poata adapta echipei si organizatiei In care lucreaza. De aceea, criteriile de alegere a candidatului potrivit unui post pot fi grupate In urmatoarele patru categorii:
Experienta si cunostinte
Lipsa cunostintelor si a experientei profesionale va impune cheltuieli suplimentare legate de instruirea angajatilor si o perioada de timp necesara formarii noilor deprinderi.
Daca postul vacant se refera la o pozitie de conducere, trebuie avute In vedere
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Aptitudini si calitati
Caracteristici personale
Fiecare situatie de munca presupune anumite cerinte ce trebuie satisfacute: munca sub presiune, In ritm accelerat, un program de lucru inegal, cu perioade de varf si/sau cu perioade de stagnare, contacte cu publicul, comunicare cu colegii, supraveghere atenta, restrictii de protectie a muncii. Alte elemente demne de luat In seama sunt: Infatisarea fizica, manierele, tinuta, cultura generala, capacitatea de decizie, dexteritatea, cunoasterea unor limbi straine.
Motivare
Gradul de interes fata de post
Este bine sa existe o concordanta Intre asteptarile candidatului si interesul fata de post manifestat de acesta, pe de o parte, si conditiile postului, pe de alta parte. Daca sansele unei promovari si dezvoltari profesionale sunt minime, iar conditiile de munca sunt dificile, este mai Intelept sa angajati o persoana cu aspiratii si potential mai redus. Aceasta deoarece, In conditiile amintite exista sanse minime sa puteti atrage si mai ales mentine In firma un performer.
Pentru unele posturi, lipsa oportunitatilor de promovare sau monotonia muncii fac din salariu singura modalitate de motivare a angajatilor; alte posturi ofera Insa ocazia manifestarii creativitatii si a dezvoltarii profesionale. Luati In considerare principalii factori care determina motivarea angajatilor: interesul fata de profesie, adecvarea nevoilor candidatului la valorile firmei, recompensele oferite.
Capacitate de adaptare
Capacitatea de adaptare si integrare a angajatului depinde de:
- abilitatile de comunicare – posturile care implica multe contacte sociale au nevoie de persoane agreabile, fiind nepotrivite pentru angajati morocanosi sau ostili.
- rezistenta la stres si comportamentul In situatii dificile
- capacitatea de a-i influenta pe ceilalti (abilitati manageriale)
- atitudinea fata de munca In echipa
- adaptarea la conditiile si programul de lucru
Pentru fiecare post selectati, din cadrul fiecarei categorii, criteriile cele mai relevante. Impartiti aceste cerinte In
Sursa: 57 de tehnici de recrutare pentru specialistii HR