legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce drepturi au inspectorii de munca in 2012?

26 Iunie 2012
26 Iunie 2012
contraventiiinspectori de muncaamenzicontrol ITM
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tinand cont de modificarile intrate in vigoare, inspectorii au, in principal, urmatoarele competente
legale:

1. au acces liber, permanent si fara instiintare prealabila in sediul si orice loc de munca, organizat de persoane juridice si fizice;

2. identifica persoanele aflate in locurile de munca sau in alte locuri unde se efectueaza cercetari, solicitand documentele de identitate;

3. solicita angajatorului sau salariatilor informatii si documente pentru realizarea obiectivului controlului;

4. solicita si pot primii copii asupra unor documente, in legatura cu controlul efectuat;

5. preiau declaratii scrise, singuri sau cu martori, de la persoanele in legatura cu obiectul controlului;

6. sa dispuna sistarea activitatii sau oprirea functionarii unor echipamente de lucru, pentru impiedicarea unor pericole.

Sunt modificari la cuantumul amenzilor ? Se majoreaza usor plafonul amenzilor pentru faptele considerate contraventii si se uniformizeaza toate amenzile in plafonul 5000 lei (minim) si 10000 lei (maxim). (Anterior 4500 lei - 9000 lei)

Ce fapte sunt considerate contraventii ? Sunt sanctionate urmatoarele fapte:

a) impiedicarea in orice mod a inspectorilor de munca sa efectueze controlul, prin orice actiune sau inactiune, inclusiv refuzul persoanei de a se identifica;

b) neindeplinirea sau indeplinirea partiala a masurilor dispuse de inspectoratele de munca;

c) nerespectarea obligatiei de a pune la dispozitia inspectorilor de munca, in termenul comunicat, a documentelor si informatiilor solicitate.
NOUTATI din Legislatia muncii

REGES-ONLINE: Ce trebuie sa faceti pana pe 30 septembrie 2025?


 Conform reglementarilor, angajatorii au doua obligatii esentiale:

1. Inregistrarea in platforma REGES-ONLINE
2. Completarea si transmiterea tuturor datelor pentru contractele active de munca care nu sunt deja inregistrate in sistemul anterior

Incepeti acum tranzitia catre REGES-ONLINE cu ajutorul
Ghidului practic de operare in ReviSal (Reges)

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
a
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]