Incepem prin a va reaminti ca exista situatii, asa cum este si modificarea functiei in cadrul unei companii, in care este necesar un act aditional la contractul individual de munca. Pentru a intelege mai bine ce reprezinta acesta, cand este necesar si multe alte aspecte cheie despre actul aditional in cazul modificarii unei functii, discutam pe larg in cele ce urmeaza.
Reglementari cheie despre modificarea functiei angajatilor
- Codul muncii stabileste ca in contractul individual de munca trebuie sa fie mentionata functia cu atributiile corespunzatoare postului mentionate in fisa postului (art. 17 alin. (3) lit. d)
- Orice modificare a elementelor prevazute la alin. (3) impune incheierea unui act aditional la contractul individual de munca cu exceptia situatiei in care modificarea este prevazuta de lege. Astfel, modificarea unei functii si a salariului se poate realiza prin act aditional ( art. 17 alin. (5)
- Anterior modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le modifice. (art. 17 alin. (1)
- Obligatia de informare a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii actului aditional.
Salariatul va fi informat cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa isi desfasoare activitatea in locuri de munca diferite, precum si daca deplasarea intre acestea este asigurata sau decontata de catre angajator, dupa caz;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, evidentiate separat, periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul si metoda de plata;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si/sau ore/saptamana, conditiile de efectuare si de compensare sau de plata a orelor suplimentare, precum si, daca este cazul, modalitatile de organizare a muncii in schimburi;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata si conditiile perioadei de proba, daca exista.
o) procedurile privind utilizarea semnaturii electronice, semnaturii electronice avansate si semnaturii electronice calificate.
p) dreptul si conditiile privind formarea profesionala oferita de angajator;
- Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, anterior producerii modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege sau in contractul colectiv de munca aplicabil.
- Asadar, anterior producerii modificarii se va incheia actul aditional de modificare a functiei.
[MODEL] Act aditional modificare functie
Iti prezentam si un model de act aditional pentru modificare functie, poti downloada varianta PDF de AICI.
Lucrarea „Kit de documente obligatorii in Legislatia Muncii si Salarizare” contine modele de documente ce reflecta toate aceste modificari legislative:Procedura de acces REGES-ONLINE
Model de decizie delegare salariat REGES-ONLINE
Model de imputernicire notariala pentru autorizarea accesului in REGES-ONLINE
Declaratia 100 + multe altele, vezi AICI <<<
"S.C. ………….............……………… S.R.L. Teste REZOLVATE pentru examenul de titularizare Limba si Literatura engleza Editie noua Teste distractive de Limba romana si Exercitii de Matematica clasa I Teste distractive pentru clasa pregatitoare
Sediul: .................................
str. …………………………. nr. .., ap. .,
sector/judet ……………………………
R.C. : J/…./……………..
C.U.I. :……………………
ACT ADITIONAL Nr. ______/ din data ____________
la contractul individual de munca inregistrat sub nr. ____/ din data ______________
A. Partile contractului
Angajator – persoana juridica romana S.C. ............................. S.R.L., cu sediul social in ……………….., str. ………………………………….. nr. ..., bl. …, et ..., ap. …, sector , nr. de ordine in Reg. Com. J ../ ../......... , CUI ................, reprezentata legal prin ..........................., in calitate de director general/administrator
si
Salariata/Salariatul – . domiciliat(a) in ..............................., str. ............................. nr. ... bl. ...., sc. .., et. .., ap. ..., sector/judet ............................, posesor(e) a CI seria ..... nr. .............. eliberata de ................................. la data de .......................... CNP ...................................................
B. In temeiul art. 41 alin. (1) din Codul muncii coroborat cu art. 17 alin. (3) lit. d) din Codul muncii, partile convin asupra modificarii functiei salariatului astfel:
Capitolul E: Felul muncii
Functia/meseria …………….. conform Clasificarii ocupatiilor din Romania.
C. Celelalte prevederi ale contractului individual de munca raman neschimbate.
D. Clauzele prezentului act aditional vor produce efecte incepand cu data de ……………..……..
E. Prezentul act aditional a fost incheiat in doua exemplare astazi ................ .
Angajator, Salariat
.......................... …………………………
Semnatura ........................
Data .......................
Reprezentant legal,
.........................."
Cum se transmite modificarea functiei in REGES
Va reamintim ca REGES-ONLINE devine sistemul oficial pentru inregistrarea datelor salariatilor, conform HG 295/2025.
ReviSal ramane activ doar pana pe 30 septembrie 2025, iar dupa aceasta data toate inregistrarile vor fi efectuate exclusiv in noua platforma.
Ce trebuie sa faceti pana pe 30 septembrie 2025?
Inregistrarea in platforma REGES-ONLINE – Nerespectarea acestei obligatii poate atrage amenzi intre 15.000 lei si 20.000 lei.
Completarea si transmiterea tuturor datelor pentru contractele active de munca care nu sunt deja inregistrate in sistemul anterior – Amenzi intre 5.000 lei si 10.000 lei pentru nerespectarea acestei obligatii.
Incepeti acum tranzitia catre REGES-ONLINE cu ajutorul Ghidului practic de operare in ReviSal (Reges), detalii AICI <<<
Asadar, cum se transmite modificarea functiei in REGES?
Va reamintim ca potrivit art 5 alin. 3 din HOTARARE nr. 295 din 27 martie 2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor – REGES-ONLINE, orice modificare a functiei unui salariat se transmite in Registru cel tarziu in ziua anterioara producerii modificarii.
Exceptie fac situatiile in care modificarea se produce ca urmare a unei hotarari judecatoresti, cand transmiterea in Registru se face in termen de 10 zile lucratoare de la data la care angajatorul a luat cunostinta de continutul acesteia.
Nerespectarea acestor termene constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei, potrivit HG 295/2025.
Conform Inspectia Muncii, veti proceda in urmatorul mod:
"Accesarea Functionalitatii
Pentru a accesa functia Modificare Salariat, urmati acesti pasi:
Din meniul principal, selectati Salariati.
Accesati sub-meniul Modificare.
Se va deschide ecranul de cautare, unde puteti filtra salariatii folosind criterii precum:
Nume si prenume
CNP/NIF
Data nasterii
Localitatea nasterii
Atentie: Se afiseaza doar primele 10 rezultate in ordine alfabetica. Pentru a gasi alti salariati, este necesara utilizarea campurilor de cautare.
3. Etapele Modificarii
Procesul de modificare a unui salariat se desfasoara in mai multi pasi:
3.1. Selectarea Salariatului
Dupa identificarea salariatului dorit in lista, selectati-l si apasati butonul „Inainte”.
3.2. Editarea Datelor Salariatului
Dupa selectarea salariatului, veti avea acces la sectiunea Date Salariat, unde puteti modifica urmatoarele informatii:
Nume si prenume – In cazul schimbarii numelui legal (ex: dupa casatorie).
Cetatenie – Daca salariatul si-a schimbat cetatenia.
Tipul actului de identitate – In functie de documentul nou prezentat.
Data nasterii si localitatea nasterii – Daca exista erori in inregistrarea initiala.
Nivelul de handicap – Daca statutul de handicap al salariatului s-a schimbat.
3.3. Editarea Datelor Generale
In sectiunea Date Generale, se pot actualiza informatii despre:
Domiciliu
Resedinta
Alte mentiuni administrative
3.4. Sumar si Validare
Inainte de finalizare, sistemul va afisa un rezumat al modificarilor efectuate.
Verificati toate datele inainte de a confirma modificarea"