Ce obligatie are angajatorul la incetarea CIM? Va spunem ca are legatura cu fisa fiscala

27 Februarie 2012
27 Februarie 2012
CIMangajatorCodul fiscalfisele fiscale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X




La momentul incetarii contractului individual de munca (CIM), angajatorul are o serie de obligatii. Avem, de data aceasta, in vedere, situatia in care angajatorul este obligat sa trimita fisele fiscale la domiciliul angajatilor lichidati in cursul anului de referinta. Va oferim mai jos rezolvarea acestui caz.

Raspuns:

Conform art. 59 alin. (1) din Codul fiscal , in vigoare la data de 31.12.2011, informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind in fisele fiscale.

Totodata, la alin. (2) al aceluiasi articol se prevede ca platitorul de venituri are obligatia sa completeze formularele prevazute la alin. (1), pe intreaga durata de efectuare a platii salariilor. Platitorul este obligat sa pastreze fisele fiscale pe intreaga durata a angajarii si sa transmita organului fiscal competent o copie, pentru fiecare an, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat. Modelul si continutul formularelor se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.

Potrivit pct. 124 indice 1 din Normele metodologice date in aplicarea art. 59 din Codul fiscal , in vigoare la data de 31.12.2011, pentru persoanele fizice care inceteaza sa obtina venituri din salarii sau asimilate salariilor in timpul anului, angajatorii vor inmana un exemplar al fisei fiscale odata cu definitivarea formelor de lichidare sau la incetarea raporturilor in baza carora au fost obtinute veniturile din salarii.

Astfel, la incetarea contractului individual de munca odata cu definitivarea formelor de lichidare, angajatorul avea obligatia sa inmaneze salariatului un exemplar al fisei fiscale. In consecinta, Codul fiscal nu prevedea obligatia angajatorului de a trimite fisele fiscale la domiciliul salariatilor al caror contract individual de munca a incetat in cursul anului dar prevedea obligatia de a inmana (preda in mana) un exemplar al fisei fiscale odata cu definitivarea formelor de lichidare.

Platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor cu retinere la sursa nu mai au obligatia de intocmire a fiselor fiscale incepand cu veniturile din salarii aferente anului 2012.




 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]