Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Am "uitat" sa platim impozitul pentru un salariat! Ce putem face acum?

contributiisalariuformularul 710
 
Intrebare: In anul 2010 societatea noastra a incheiat un CIM pe perioada nedeterminata cu un pensionar ( fost angajat ITM ). Salariul brut: 442 lei, timp de lucru partial de 2 ore pe zi.
 
Nu stim de ce, dar la momentul angajarii, setarile facute in programul de calcul al salariilor au fost urmatoarele: nu i se acorda deducerea personala si nu se impoziteaza. Drept pentru care, din luna in care a fost angajat nu a beneficiat de deducerea de 250 lei si nici nu s-a platit impozitul pe venit.
 
Ce putem sa facem?

Raspuns: Conform art. 55 alin. (1) din Codul fiscal , sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca.
 
Pentru veniturile salariale realizate de pensionari nu este prevazuta scutirea de la plata impozitului pe venit asa cum este prevazuta, spre exemplu, scutirea de la plata impozitului in cazul persoanelor cu handicap grav sau accentuat.
 
De aceea angajatorul are obligatia sa retina, sa declare si sa vireze impozitul pe venit si pentru veniturile salariale de care beneficiaza salariatii care au calitatea de pensionari.
 
Conform pct. 88 din Normele metodologice data in aplicarea art. 56 din Codul fiscal , deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personala se acorda pentru fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza, in limita venitului realizat.
 
Astfel, salariatul pensionar ca orice alt salariat, are dreptul la deducerea personala in conditiile Codului fiscal pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza
 
In situatia expusa, angajatorul va proceda in conformitate pct. 129 din Normele metodologice de aplicare a art. 59 din Codul fiscal
 
In situatia in care se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii si/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul/platitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii.
 
In situatia in care la data efectuarii operatiunii de stabilire a diferentelor de impozit de catre angajator/platitor exista relatii contractuale generatoare de venituri din salarii, intre acesta si persoana fizica, atunci se procedeaza astfel:
 
- impozitul retinut in plus se restituie persoanei fizice prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii incepand cu luna efectuarii acestei operatiuni si pana la lichidarea acestuia;
 
- impozitul neretinut se retine de angajator/platitor din veniturile din salarii incepand cu luna constatarii si pana la lichidarea acestuia.
 
In situatia in care persoana fizica pentru care angajatorul/platitorul a efectuat calculul impozitului lunar/anual nu mai are relatii contractuale generatoare de venituri din salarii si angajatorul/platitorul nu poate sa efectueze operatiunea de plata/incasare a diferentelor de impozit, atunci acestea vor fi administrate de organul fiscal competent.
 
Astfel, daca pensionarul mai este salariatul dvs, impozitul neretinut se retine de angajator din veniturile din salarii incepand cu luna constatarii si pana la lichidarea acestuia. In cazul in care pensionarul nu mai este salariatul dvs, operatiunea de incasare a diferentelor de impozit va fi administrata de organul fiscal competent.
 
Totodata, vor fi rectificate statele de salarii si rectificate declaratiile si fisele fiscale.
 
Pentru perioada de raportare anterioara datei de 1 ianuarie 2011 veti depune formularul 710 "Declaratie rectificativa", aprobat prin OANAF 1.340/2009, iar pentru perioada ulterioara acestei date veti rectifica declaratia 112.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contributiisalariuformularul 710

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 17 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Am "uitat" sa platim impozitul pentru un salariat! Ce putem face acum? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Decizie De Recalculare Pensie Dupa Hotarare Judecatoreasca FavorabilaIntrebare: Dupa un proces inceput in anul 2017 , am obtinut o hotarare judecatoreasca favorabila, in luna februarie 2019. In luna mai am primit si decizia de recalculare. Cuantumul nou al pensiei este calculat la valoarea punctului de pensie 1000 lei, atat cat era la data de 01.08.2017, data de la care se acorda diferenta cuvenita. Presupun ca automat pentru anii 2018 si 2019 acest cuantum va creste prin cresterea punctului de pensie de la 1000 la 1100. Am dreptate ? Adica se acorda punctajul mediu an
 

Raspuns: Da... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]