Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Am "uitat" sa platim impozitul pentru un salariat! Ce putem face acum?

contributiisalariuformularul 710
 
Intrebare: In anul 2010 societatea noastra a incheiat un CIM pe perioada nedeterminata cu un pensionar ( fost angajat ITM ). Salariul brut: 442 lei, timp de lucru partial de 2 ore pe zi.
 
Nu stim de ce, dar la momentul angajarii, setarile facute in programul de calcul al salariilor au fost urmatoarele: nu i se acorda deducerea personala si nu se impoziteaza. Drept pentru care, din luna in care a fost angajat nu a beneficiat de deducerea de 250 lei si nici nu s-a platit impozitul pe venit.
 
Ce putem sa facem?

Raspuns: Conform art. 55 alin. (1) din Codul fiscal , sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca.
 
Pentru veniturile salariale realizate de pensionari nu este prevazuta scutirea de la plata impozitului pe venit asa cum este prevazuta, spre exemplu, scutirea de la plata impozitului in cazul persoanelor cu handicap grav sau accentuat.
 
De aceea angajatorul are obligatia sa retina, sa declare si sa vireze impozitul pe venit si pentru veniturile salariale de care beneficiaza salariatii care au calitatea de pensionari.
 
Conform pct. 88 din Normele metodologice data in aplicarea art. 56 din Codul fiscal , deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personala se acorda pentru fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza, in limita venitului realizat.
 
Astfel, salariatul pensionar ca orice alt salariat, are dreptul la deducerea personala in conditiile Codului fiscal pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza
 
In situatia expusa, angajatorul va proceda in conformitate pct. 129 din Normele metodologice de aplicare a art. 59 din Codul fiscal
 
In situatia in care se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii si/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul/platitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii.
 
In situatia in care la data efectuarii operatiunii de stabilire a diferentelor de impozit de catre angajator/platitor exista relatii contractuale generatoare de venituri din salarii, intre acesta si persoana fizica, atunci se procedeaza astfel:
 
- impozitul retinut in plus se restituie persoanei fizice prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii incepand cu luna efectuarii acestei operatiuni si pana la lichidarea acestuia;
 
- impozitul neretinut se retine de angajator/platitor din veniturile din salarii incepand cu luna constatarii si pana la lichidarea acestuia.
 
In situatia in care persoana fizica pentru care angajatorul/platitorul a efectuat calculul impozitului lunar/anual nu mai are relatii contractuale generatoare de venituri din salarii si angajatorul/platitorul nu poate sa efectueze operatiunea de plata/incasare a diferentelor de impozit, atunci acestea vor fi administrate de organul fiscal competent.
 
Astfel, daca pensionarul mai este salariatul dvs, impozitul neretinut se retine de angajator din veniturile din salarii incepand cu luna constatarii si pana la lichidarea acestuia. In cazul in care pensionarul nu mai este salariatul dvs, operatiunea de incasare a diferentelor de impozit va fi administrata de organul fiscal competent.
 
Totodata, vor fi rectificate statele de salarii si rectificate declaratiile si fisele fiscale.
 
Pentru perioada de raportare anterioara datei de 1 ianuarie 2011 veti depune formularul 710 "Declaratie rectificativa", aprobat prin OANAF 1.340/2009, iar pentru perioada ulterioara acestei date veti rectifica declaratia 112.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contributiisalariuformularul 710

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 17 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Am "uitat" sa platim impozitul pentru un salariat! Ce putem face acum? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Concediu pentru carantina. Pontaj si indemnizatieIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu o informatie in cazul unui angajat aflat in carantina la domiciliu cine suporta plata pentru aceasta perioada si cum evidentiem pe pontaj absentarea acestuia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Programul de lucru al unui angajat cu CIM cu timp partial. Clauza de telemuncaIntrebare: Cum se va trece in contractul individual de munca, programul unui angajat care nu vine in fiecare zi la munca la aceeasi ora? Are un contract de munca de 4 ore/zi. Angajatul nu are posibilitatea sa vina in fiecare zi la aceesi ora la munca. Este in regula daca se trece o fractiune de norma de 4 ore/zi, 20 de ore/saptamana? a) Repartizarea programului de lucru se face dupa cum urmeaza inegal ore zi ore noapte b) Programul de lucru se poate modifica in conditiile regulamentului intern contractului...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]