Locuinta inchiriata pentru cazarea salariatilor

locuinta de serviciuchiria avantaj in naturaart 76 codul fiscal
Locuinta inchiriata pentru cazarea salariatilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va reamintim ca, utilitatile si chiria suportate de angajator sunt avantaje in natura, conform Codului fiscal, art. 76 alin. (3) lit. b).
 
Avantajele, in bani sau in natura, primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2), precum si cele primite de la terti ca urmare a unei relatii contractuale intre parti, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), includ, insa nu sunt limitate la: b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decat pretul pietei.
 
 
"Societatea noastra doreste sa inchirieze un apartament cu scopul de al pune la dispozitie salariatiilor cu domiciliul la o distanta mai mare de 65 km (locuinta de serviciu). 1. Ne puteti ajuta cu un model de act aditional la contractul de munca sau ce anume trebuie sa contina acesta? 2. Ce regim fiscal au cheltuielile cu inchirierea/intretinerea apartamentului? Si acestea sunt considerate venituri de natura salariala pentru salariati si trebuiesc impozitate?
 
 
Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:
 
Chiria si utilitatile suportate de angajator sunt avantaje conform Codului fiscal, art. 76 alin. (3) lit. b).
 
Astfel, cazare (chiria) si utilitatile (servicii) reprezinta avantaje in natura.
 
ATENTIE!
 
Sunt excluse de la aceasta regula locuintele de serviciu, dar chiria nu se incadreaza in locuinta de serviciu. De asemenea, se exclude de la aceasta regula chiria suportata de angajator pe perioada delegarii salariatului.
 
Astfel, conform art. 76 alin. (4) lit. d) din Codul fiscal, nu reprezinta venit impozabil, contravaloarea folosintei locuintei de serviciu sau a locuintei din incinta unitatii ori caminului militar de garnizoana si de unitate, potrivit repartitiei de serviciu, numirii conform legii sau specificitatii activitatii prin cadrul normativ specific domeniului de activitate, compensatia lunara pentru chirie pentru personalul din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si compensarea diferentei de chirie, suportata de persoana fizica, conform legilor speciale.
 
Art. 29 alin. (1) din Norma metodologica pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei 114/1996 stabileste ca locuintele de serviciu si cele de interventie fac parte din patrimoniul agentilor economici sau al institutiilor publice centrale ori locale si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca. 
 
Asadar, locuinta de serviciu este o locuinta aflata in proprietatea angajatorului. Or, in situatia expusa angajatorul suporta o chirie. Totodata, inteleg ca salariatii nu se afla in delegare astfel incat angajatorul sa fie obligat sa suporte cheltuielile cu cazarea.
 
In situatia expusa, atat chiria cat si utilitatile reprezinta avantaj salarial asupra carora salariatii datoreaza toate taxele salariale.
 
In contractul individual de munca, se poate mentiona: Angajatorul se obliga sa asigure salariatului cazare intr-o locuinta inchiriata in acest scop.
 
 
Un raspuns oferit de specialistii de la PortalCodulMuncii >>>
 
 
 
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
locuinta de serviciuchiria avantaj in naturaart 76 codul fiscal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 08 Octombrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Locuinta inchiriata pentru cazarea salariatilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Salariul minim de 2550 lei. RevisalIntrebare: De la data de 01.01.2022 salariu minim va fi 2550 lei,cand se inregistreaza in Revisal majorarea,in luna decembrie 2021 sau in primele zile ale lunii ianuarie 2022?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Decesul salariatului care este si asociat unic si administrator. Incetare contract de muncaIntrebare: Avem o societate la care asociatul unic care este si administrator a decedat. Acesta era si singurul angajat pe firma. In acest caz cine poate semna decizia de incetare a contractului de munca si adeverinta de vechime? Poate prestatorul extern de servicii de resurse umane si salarizare sa semneze aceste acte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]