Cheltuieli efectuate pentru examen medical la angajare
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intrebare: Va rugam sa ne spuneti daca este deductibila dpdv fiscal cheltuiala cu analizele de angajare pentru obtinerea fisei de aptitudine , facute de un viitor angajat ,la cabinetul de medicina muncii cu care firma are contract?
La momentul efectuarii analizelor nefiind inca angajatul firmei din punctul nostru de vedere cheltuiala este nedeductibila.
Firma este obligata sa deconteze aceasta cheltuiala, sau ea poate fi suportata de viitorul angajat?
Raspuns: Potrivit art. 21 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.
La alin. (2) lit. b) al acestui articol, se prevede ca sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii veniturilor, deci deductibile fiscal, cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protectia muncii si cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale.
Referitor la cheltuielile deductibile prevazute la art. 21 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, mentionate mai sus, precizam ca acestea sunt reglementate de legi speciale, respectiv de Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, Legea 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, HG 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor.
Conform art. 13 lit. j) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca una dintre obligatiile ce ii revin angajatorului, in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, este sa angajeze numai persoane care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic si, dupa caz, controlul psihologic periodic, ulterior angajarii.
In conformitate cu prevederile HG 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, art. 13-16, examenul medical al lucratorilor la angajarea in munca stabileste aptitudinea/aptitudinea conditionata/ inaptitudinea permanenta sau temporara in munca pentru profesia/functia si locul de munca in care angajatorul ii va desemna sa lucreze privind:
a) compatibilitatea/incompatibilitatea dintre eventualele afectiuni prezente in momentul examinarii si viitorul loc de munca;
b) existenta/inexistenta unei afectiuni ce pune in pericol sanatatea si securitatea celorlalti lucratori de la acelasi loc de munca;
c) existenta/inexistenta unei afectiuni ce pune in pericol securitatea unitatii si/sau calitatea produselor realizate sau a serviciilor prestate;
d) existenta/inexistenta unui risc pentru sanatatea populatiei careia ii asigura servicii.
Examenul medical la angajarea in munca se efectueaza pentru:
a) lucratorii care urmeaza a fi angajati cu contract individual de munca pe perioada determinata sau nedeterminata;
b) lucratorii care isi schimba locul de munca sau sunt detasati in alte locuri de munca ori alte activitati;
c) lucratorii care isi schimba meseria sau profesia.
Examenul medical la angajarea in munca se face la solicitarea angajatorului, care va completa fisa de solicitare a examenului medical la angajare, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, si fisa de identificare a factorilor de risc profesional, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la aceasta hotarare.
In baza celor prezentate apreciem ca, cheltuielile efectuate pentru examenul medical la angajarea in munca sunt in sarcina angajatorului. Totodata, cheltuielile efectuate pentru examenul medical la angajarea in munca, efectuat pentru persoana care urmeaza a fi angajata cu contract individual de munca sunt deductibile la determinarea profitului impozabil.
NOUTATI din Legislatia muncii
Webinar Noua lege a pensiilor. Influente asupra raporturilor de munca
de Legislatia Muncii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
ARTICOLE SIMILARE
Abonament servicii medicale pentru salariat si familia sa. Care va fi tratamentul fiscal?Taxa pentru reclama si publicitateCumul PFA si salariu la acelasi angajator. Care vor fi RISCURILE?Noua procedura de executare silita prin aplicatia E-popriri, operationala din 27 martieTichete de masa acordate pentru luna precedenta. Care vor fi RISCURILE?ULTIMELE ARTICOLE
Salariata cu copil incadrat in grad de handicap. Scutire de IMPOZIT pentru veniturile salarialeBeneficiile acordate salariatilor - tratament fiscalPremiile acordate salariatilor sunt venituri din salarii? Specialistii explicaSume pentru plasarea copiilor salariatilor in unitati de educatie timpurie. CONDITII de neimpozabilitateAsigurare voluntara de sanatate suportata de salariat pentru membrii familiei. Se va deduce de la plata impozitului pe venit?ARTICOLE SIMILARE
Regimul fiscal al tichetelor cadou oferite salariatilorDe la 1 iulie 2012 ANAF preia administrarea contributiilor pentru pensiiPlatitorul de venit NU datoreaza contributii sociale in cazul conventiilor civileARTICOLE SIMILARE
Ce actiuni trebuie sa derulati pentru eliminarea sau reducerea riscurilor de accidente de munca si boli profesionaleSe modifica legea SSM! Apare Registrul Instructajelor Periodice, ce va fi OBLIGATORIU pentru toti angajatoriiInstruirea SSM pentru munca la domiciliu pe perioada pandemiSSM: Ce responsabilitati ii revin Specialistului Sanatate si Securitate in Munca?Noutati referitoare la cerintele minime de pregatire in domeniul SSMULTIMELE ARTICOLE
Angajatorii au 33 de obligatii pe linie de SSM! Ce prevede legea si cum pot preveni amenzile?Legea SSM nr. 319/2006 se MODIFICA! Fisele de instructaj vor putea fi semnate electronic, schimbari legate de accidentele de munca si bolile profesionaleEveniment soldat pe santier, in afara programului de lucru. Este accident de munca sau nu?Responsabilul cu autorizarea din punct de vedere al protectiei muncii. Ce obligatii exista?Instruire SSM pentru munca la domiciliu pe perioada starii de alerta. E obligatorie?ARTICOLE SIMILARE
Concedierea unui salariat apt conditionat - CONDITIISalariat confirmat pozitiv. Ce obligatii are angajatorul?Ce decizii SSM trebuia sa ia obligatoriu angajatorii?Cand se poate face examinarea medicala de MEDICINA MUNCII la angajareSemnalarea, cercetarea si raportarea bolilor profesionale (partea a II-a)ULTIMELE ARTICOLE
Norme SSM: evaluarea riscurilor pentru functia ghid de turism - PROCEDURAOBLIGATIA angajatorului in legatura cu problemele de vedere ale salariatilorObligativitatea desemnarii unui lucrator cu atributii SSMTermenul de arhivare in cazul certificatelor medicale - cat timp trebuie pastrate? Specialistii explicaSalariati care presteaza activitate numai pe timp de noapte - este corect si LEGAL?“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”
![Rentrop ∧ Straton](https://legislatiamuncii.manager.ro/images/rs_info_300x67.png)
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special
![Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/LegislatiaMuncii/RAPLMG240115142338.png)
![Noutati](https://legislatiamuncii.manager.ro/images/icon_noutati.gif)
» Detalii Click Aici « Atentie la Contractul Colectiv de Munca - AMENZILE ajung pana la 20.000 de lei!
» Detalii Click Aici « Atentie la procedura OBLIGATORIE ce trebuie parcursa la angajarea strainilor in Romania!
» Detalii Click Aici « LEGEA PENSIILOR: noile MODIFICARI intra in vigoare! ATENTIE la schimbarea legii
» Detalii Click Aici «