Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cele mai grave 33 de greseli pe care le puteti face ca ANGAJATOR

resurse umane


Stimate angajator,

Ce doriti de la angajatii dvs.? Sa faca treaba, desigur. Sa se-achite cat mai bine de sarcinile postului lor, dar si sa vina permanent cu idei noi, stralucite, despre cum se poate spori eficienta muncii lor si, implicit, profitul firmei.

Bun, asta vreti dvs. Dar angajatii ce vor? Sau, altfel formulat: de ce ar face angajatii dvs. ceea ce doriti de la ei? De ce s-ar achita cat mai bine de sarcinile lor si de ce s-ar stradui sa fie cat mai creativi si sa creasca profitul firmei? Pentru ca au semnat un contract cu dvs.? Pentru ca le dati un salariu? Nu. Motivatiile acestea nu stau in picioare: sunt firme in care angajatii chiar muncesc eficient, la intregul lor potential, si firme in care angajatii sunt blazati si complet indiferenti. Si unii, si altii au contracte semnate si primesc un salariu. Deci, unde e diferenta?

Diferenta e la dvs., stimate angajator. Trebuie sa intelegeti ca nu banii constituie “motorul” care ii pune cu adevarat in miscare pe oameni, la adevaratul lor potential. Conteaza si banii, desigur, dar “motorul” cel mai eficient, motivatia maxima, este de fapt o stare generala de bine a angajatilor, care se traduce prin placerea de a veni la serviciu. Placerea de a veni la serviciu este cea care se leaga strans de performantele in munca.

Sunt mai multe conditii care contribuie la aceasta stare de bine, dar important e ca ele sunt relativ usor de indeplinit. Pentru asta este suficient,  pur si simplu, sa evitati urmatoarele greseli:



33 de greseli care “ingroapa” potentialul angajatilor dvs.

1) Suprasoliciti personalul, in ideea obtinerii unui maxim de profit cu minimum de resurse.
Consecinte:
• in cel mai scurt timp veti avea un personal obosit, stresat si demotivat;
• veti constata ca oamenii nu mai inregistreaza niciun fel de performanta, cu toate ca stau la serviciu de dimineata pana seara;
• va creste numarul de concedii medicale, reale sau fictive;
• va scadea drastic creativitatea  angajatilor si disponibilitatea lor de a gasi solutii la problemele firmei.

2) Adoptati un stil de conducere foarte autoritar
Consecinte:
• veti fi pus in situatia de a decide asupra tuturor lucrurilor care se petrec in firma, chiar daca e vorba de chestiuni minore. Angajatii va vor cere aprobarea sau solutia pentru absolut orice si nu vor face nicio miscare pana nu vor avea acordul dvs.;
• va fi imposibil sa plecati din firma fara sa riscati aparitia unor momente neplacute cu clienti sau furnizori. Solicitarile acestora nu vor putea primi un raspuns si vor fi puse in asteptare pana la intoarcerea dvs.;
• angajatii vor fi niste simpli executanti ai dispozitiilor dvs., complet dezinteresati de evolutia firmei.

3) Stabiliti sarcini suplimentare fara sa aveti o imagine realista asupra timpului si eforturilor necesare indeplinirii lor
Consecinte:
• realizarile firmei nu vor fi niciodata la inaltimea asteptarilor si veti avea impresia ca angajatii nu sunt profesionisti;
• veti da mereu semne de nervozitate, creand in felul acesta o atmosfera de lucru tensionata;
• veti constata ca nici macar vechile sarcini, cele de baza, nu mai sunt indeplinite cum trebuie;
• veti fi privit ca un sef rupt de realitate si va veti pierde credibilitatea si autoritatea in fata angajatilor.

4) Nu va respectati angajamentele/promisiunile fata de angajati
Consecinte:
• angajatii se vor simti pacaliti, nu vor mai avea incredere in dvs. si va va fi imposibil sa ii mai motivati;
• angajatii vor comenta aceasta situatie cu prietenii si cunostintele lor si veti constata ca firma capata o imagine proasta pe piata;
• fluctuatia de personal va fi mare, iar persoanele care vor veni in firma vor fi doar cele hotarate sa nu se implice prea mult si nici sa ramana prea mult.

Lista continua in brosura “33 de greseli majore in managementul resurselor umane”, brosura oferita GRATUIT abonatilor la lucrarea Consilier – Managementul Resurselor Umane (sursa cea mai completa de solutii pentru orice problema legata de angajati). Clic aici!

Mihai Balescu
Editorialist www.legislatiamuncii.ro

 

 


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
resurse umane

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 20 Octombrie 2009
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cele mai grave 33 de greseli pe care le puteti face ca ANGAJATOR Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Programare Concedii De Odihna Pentru 2019 - Co Neefectuat In 2018Intrebare: Buna ziua! Atunci cand se face programarea concediilor de odihna pentru anul urmator (anul 2019) trebuie trecute in programare si zilele de co neefectuate in 2018 sau acestea le poate solicita oricand salariatul si in programare trecem doar zilele de co pentru anul 2019? Multumesc!
 

Raspuns: Buna ziua, noi facem o noua programare strict cu zilele pe 2019. iar cele pe 2018 care apar practic ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]