Managementul Resurselor Umane: Avantajele si riscurile promovarii angajatilor

resurse umanemanagementul resurselor umanemanagement hr
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Una dintre formele de rezolvare a deficitului de personal pe termen lung este promovarea.

In ultima vreme a devenit din ce in ce mai evident faptul ca este extrem de importanta fidelizarea personalului, in special a asa-numitelor persoane-cheie din firma.

Evident, este foarte important sa acordati atentie nevoilor angajatilor dvs. si, in acelasi timp, sa aveti un „inventar real si la zi” al calitatilor si competentelor acestora.

In situatia in care aveti de-a face cu deficit de personal intr-o pozitie importanta din firma, inainte de a va angrena intr-un proces complex si costisitor de recrutare si selectie, va sfatuim sa va indreptati atentia mai intai in interiorul organizatiei. Sunt mari sanse sa descoperiti ca persoana de care aveti nevoie se afla la doar cateva birouri de dvs. si nu trebuie decat sa o promovati.

Avantajele promovarii

In acest fel asigurati firmei cateva avantaje considerabile:

1. Veti beneficia de costuri extrem de reduse cu angajarea. Daca ati angaja pe cineva nou, ar trebui sa luati in calcul – pe langa costurile legate de recrutare si selectie – si pe cele legate de integrare (timpul acordat noului angajat de catre colegi si superiori) si de formare profesionala.

2. Salariul net pe care il veti plati angajatului s-ar putea negocia sub cel pe care ar trebui sa il oferiti daca va adresati unei persoane din exteriorul firmei.

3. Va veti fideliza angajatul, care va fi mult mai motivat in munca sa.

4. Veti avea o persoana-cheie care s-a adaptat deja la cultura firmei.

5. Veti beneficia de faptul ca persoana promovata este cunoscuta in firma si, la randul sau, ii cunoaste deja pe majoritatea celorlalti angajati.

Riscurile promovarii

1. Chiar daca, la prima vedere, promovarea prezinta o multime de avantaje, exista situatii in care este bine sa reflectati daca nu ar fi mai potrivit sa aduceti o persoana din afara atunci cand este vorba despre o pozitie-cheie in firma:

2. Promovarea din interior ar putea crea invidie sau rivalitati in randul colegilor, mai ales daca exista mai multi potentiali „pretendenti” la pozitia respectiva; in plus, va veti confrunta cu demotivarea celor nepromovati.

3. Desi veti promova un angajat despre care v-ati format o opinie favorabila, s-ar putea sa aveti surpriza ca, dupa numirea in functia superioara, respectiva persoana sa-si modifice semnificativ atitudinea si comportamentul si, in loc sa va bucurati de beneficiile preconizate, sa va treziti in fata unei solutii nefericite.

4. Chiar daca exista in interior un angajat care ar putea indeplini toate conditiile pentru a ocupa o pozitie superioara, uneori aveti nevoie de un angajat care sa aduca idei noi in firma si nu de cineva mult prea familiarizat cu modul si climatul de lucru existent.

Sursa: Managementul Resurselor Umane - Eficienta, Rentabilitate, Profit



NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
resurse umanemanagementul resurselor umanemanagement hr

Data aparitiei: 06 Iunie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Managementul Resurselor Umane: Avantajele si riscurile promovarii angajatilor Nota: 4.17 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]