Evident, cand un accident de munca se produce, singurul lucru la care te gandesti este ca toata lumea sa fie teafara. Dar cum s-a ajuns in acest punct? De ce nu a fost accidentul prevenit? Ce masuri ar fi trebuit luate pentru a nu se ajunge in aceasta situatie? Cine este responsabil pentru aceasta situatie?
In cazul unui accident de munca apar costuri legate de:
- primul-ajutor acordat accidentatului (medicamente, transport la spital, salarii personal medical)
- ingrijirile medicale in spital
- zilele de concediu medical necesare refacerii capacitatii de munca
- cercetarea accidentului (cheltuieli de personal, transport, materiale consumabile, expertize tehnice, telefoane etc.)
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
- reinstruirea personalului
- inlocuirea fortei de munca
- ajutoarele banesti pe care le acordati accidentatului
Acestora li se adauga:
- daunele provocate ca urmare a producerii accidentului
- pierderile generate de intreruperea procesului productiv
- pierderile generate de eventualele nerealizari ale unor prevederi contractuale
- pierderile generate de deteriorarea imaginii publice a firmei dvs.
Si acesta nu este decat inceputul. Accidentele SSM implica mai multe costuri, unele mai mult sau mai putin vizibile. Unele devin vizibile in timp. Unele vin la pachet cu importante costuri financiare si altele non-financiare.
Despre SSM si accidente de munca aflati si aici ...