Obligatia de a asigura securitatea si sanatatea muncii angajatilor, in Institutiile Publice

20 Mai 2014
20 Mai 2014
obligatii ssminstruire ssmssm institutii publice
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Amintim faptul ca pentru conducerea institutiilor publice exista obligativitatea asigurarii securitatii si sanatatii salariatilor, in toate aspectele ce tin de munca. Aceasta situatie apare indiferent daca apeleaza sau nu la persoane sau servicii exterioare pentru ajutor, conform Codului Muncii, art. 175, alin. (1).    

In Codul Muncii se prevede faptul ca salariatii nu detin nicio obligatie financiara pentru a implementa masuri de SSM solicitate sau efectuate la cererea angajatorului.

Astfel, se prevede clar ca angajatorul este cel care trebuie sa ia masurile necesare pentru protejarea securitatii si sanatatii salariatilor, inclusiv pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare si pregatire, precum si pentru punerea in aplicare a organizarii protectiei muncii si mijloacelor necesare acesteia.


Iata care sunt principiile generale de prevenire de care se tine cont la adoptarea si punerea in aplicare a masurilor de SSM:

- evitarea riscurilor;
- evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
- combaterea riscurilor la sursa;
- adaptarea muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea echipamentelor si metodelor de munca si de productie, in vederea atenuarii, cu precadere, a muncii monotone si a muncii repetitive, precum si a reducerii efectelor acestora asupra sanatatii;
- luarea in considerare a evolutiei tehnicii;
- inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai putin periculos;
- planificarea prevenirii;
- adoptarea masurilor de protectie colectiva cu prioritate fata de masurile de protectie individuala;
- aducerea la cunostinta salariatilor a instructiunilor corespunzatoare, conform art 177, alin. (2) din Codul Muncii.


Care sunt obligatiile angajatorului, conform Codul Muncii:

- raspunde de organizarea activitatii de asigurare a sanatatii si securitatii in munca
- asigurarea tuturor angajatilor pentru riscul de accidente de munca si boli profesionale
- organizarea instruirii angahatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca
- consultarea sindicatului sau reprezentantului salariatilor inainte de elaborarea masurilor de securitate si sanatate in mmunca
- raspunde pentru asigurarea conditiilor de acordare  primului ajutor, in cazul accidentelor de munca
- organizarea controlului permanene al starii materialelor folosite in procesul muncii.


Sursa: InfoInstitutii.ro


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]