Protectia muncii la angajarea cu munca la domiciliu: Aspecte esentiale pentru angajatori!

04 August 2014
04 August 2014
protectia muncii la domiciliuangajare la domiciliucontrol ssm la domiciliuprotectia muncii contract de munca la domiciliuangajare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X




 Salariatul cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului

Angaqjatorul este obligat sa asigure cele mai bune conditii in desfasurarea procesului de munca, apararea vietii, integritatii corporale si sanatatii salariatilor.

Protectia muncii are in vedere toate activitatile unei firme si pe toti slariatii ei, indiferent de locul de munca si nivelul ierarhic. Ea necesita vointa, responsabilitate, acceptare si implicare din partea tuturor. Oricare ar fi pozitia fiecaruia in firma, toti trebuie sa aiba aceeasi viziune, acelasi obiectiv de imbunatatire permanenta a conditiilor de munca.

Indiferent de natura activitatii, intr-un proces de munca sunt implicate patru elemente:

- Executantul
- Sarcina de munca
- Echipamentele de munca
- Mediul de munca

Nu uitati faptul ca in postura de angajatori, trebuie sa asigurati conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau:

a) la angajare;
b) la schimbarea locului de munca sau la transfer;
c) la introducerea unui nou echipament de munca sau a unor modificari ale echipamentului existent;
d) la introducerea oricarei noi tehnologii sau proceduri de lucru;
e) la executarea unor lucrari speciale.

Intruirea trebuie sa respecte aceste reguli:

a) adaptata evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri;
b) periodica si ori de cate ori este necesar.


Asa cum prevede legislatia in vigoare, instruirea salariatilor se face in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice fiecarui loc de munca si post.

Fiecare angajator are obligatia sa asigure baza materiala corespunzatoare unei instruiri adecvate

Mare atentie la faptul ca salariatul cu munca la domiciliu nu va fi tratat diferit fata de ceilalti salariati acestuia incomindu-i-se atat fisa de identifcare a factorilor de risc profesional (factori ce constau in activitatea prestata si nu in locatia unde isi desfasoara activitatea) cat si fisa de protectie a muncii iar instructajul este obligatoriu in conditiile aratate.

Analiza realizata de specialistii PortalCodulMuncii.ro


NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]