Ministerele isi reduc personalul si cheltuielile. Salarii taiate

02 Aprilie 2013
02 Aprilie 2013
Angajare si Concedierereduceri de personalreducerea cheltuielilorministerepersonal
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Incepand cu jumatatea lunii aprilie, mai multe tipuri de cheltuieli vor fi reduse in cadrul ministerelor. Astfel, potrivit declaratiilor facute de ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu, reducerile de personal si cheltuieli cu bunuri si servicii cu 15% vor fi aplicate de la jumatatea lunii aprilie si este posibil ca reducerile de personal sa afecteze si aparatul ministerial.

In acest sens, acesta a declarat:

"Acum o luna de zile s-a luat decizia de a se constitui un Grup interministerial, coordonat de vicepremierul Liviu Dragnea Dragnea si de mine pentru a reduce, termenul este jumatatea lunii aprilie, cu 15 la suta, pe medie, la numarul de personal si la cheltuielile cu bunuri si servicii. Fiecare ordonator principal a avut obligatia sa faca un audit la nivelul lor, si este posibil chiar sa fie angajat personal. Este posibila si o reducere a numarului de personal, a posturilor bugetate, iar sumele ramase pot fi utilizate pentru acordarea de suplimente pentru ceilalti salariati. Depinde, in unele ministere este posibil sa fie si concedieri".

Se asteapta in prezent aprobarea deciziei de catre Executiv, astfel ca de la jumatatea lunii aprilie sa fie efectuate schimbarile anuntate, o parte din personal urmand sa fie mutata intre ministere.

In acelasi timp, vicepremierul Liviu Dragnea, ministru al Administratiei Publice, a declarat sambata, la Braila, ca procesul serios de restructurare inceput in administratia centrala poate aduce si reduceri de personal in randul angajatilor ministerelor:

"Este posibil sa apara si reduceri de personal in administratia centrala. in administratia locala, acum cativa ani de zile, s-au aprobat prin lege niste normative de personal. in administratia centrala, nu exista asa ceva, fiecare minister putea sa angajeze cat dorea. Ori asa ceva nu e in regula. Eu le-am spus tuturor ministrilor, tuturor colegilor mei, sa faca aceasta analiza a personalului. ii asteptam cu drag si cu rabdare, dar nu la nesfarsit. in cazul in care nu vor raspunde, vom veni cu ordonanta de urgenta in care se va spune foarte clar cat se reduce si vor fi obligati sa o faca".

Sursa: Agerpres



NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]