Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a afisat, pe pagina proprie de internet, proiectul de Hotarare privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilitati, Copii si Adoptii (ANDPDCA).
Noua institutie, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, va prelua activitatile, atributiile si structurile Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Dizabilitati si ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie, care se desfiinteaza.
Autoritatea nou infiintata va fi condusa de un Presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepresedinte cu rang de subsecretar de stat si de un secretar general si va avea un numar maxim de 131 de posturi, exclusiv demnitarii.
Infiintarea noii institutii urmareste asigurarea unei viziuni noi asupra unei problematici complexe ce propune urmarirea coerenta a parcursului copilului, din perspectiva drepturilor acestuia, de la momentul nasterii pana la implinirea varstei majoratului si corelarea ulterioara a masurilor si politicilor ce vizeaza persoanele adulte cu dizabilitati.
In structura noii autoritati este prevazuta infiintarea unui Centru de Resurse pentru Design Universal, la nivel de birou, care va sprijini si indruma autoritatile publice interesate si orice alt partener institutional in vederea asigurarii accesibilizarii mediului fizic si informational pentru respectarea efectiva a drepturilor persoanelor cu dizabilitati si facilitarea integrarii acestora in viata comunitara.
De asemenea, ca element de noutate, noua autoritate va avea un serviciu de comunicare care va include un compartiment destinat comunicarii directe cu beneficiarii, persoane vulnerabile, inclusiv institutionalizate, din perspectiva protectiei drepturilor persoanelor cu dizabilitati si protectia drepturilor copilului. Serviciul va functiona in subordinea directa a Presedintelui ANDPDCA.
Pe langa faptul ca se elimina barierele institutionale de comunicare si colaborare dintre cele doua autoritati desfiintate, masura de reunire are ca efect si reducerea cheltuielilor de personal, cu 838.000 lei/an, prin disparitia unei functii de Presedinte (secretar de stat), a unei functii de secretar general si prin incadrarea intr-un nivel inferior de
salarizare a 20 de posturi vacante.
Proiectul de act normativ poate fi consultat
aici.
Propunerile, sugestiile si opiniile cu privire la acest proiect de act normativ pot fi transmise la adresa de e-mail: dezbateri@mmuncii.gov.ro pana in data de 7 decembrie 2019.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale multumeste pentru contributie tuturor celor care vor transmite propuneri si sugestii!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Reducerea saptamanii de lucru. Numar de saptamaniIntrebare: La nivelul societatii noastre a scazut nivelul comenzilor (a fost analizata perioada noiembrie-decembrie, urmand ca in decembrie sa se analizeze lunile ianuarie si februarie 2025), astfel s-a hotarat (conducerea si reprezentantul salariatilor) reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana (4 zile in noiembrie si 4 zile in decembrie) Intre timp am mai primit niste comenzi, dar nu cat sa acopere toate cele 4 zile de suspendare si conform analizei am putea sa acoperim 2 din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CM cod 03 numar de zile distinct de numarul de zile prevazut de OUG 1582005Intrebare: Persoana din speta prezentata are 105 zile de concediu medical in ultimele 12 luni, iar la emiterea acestui concediu medical de 3 zile pe cod 03, nu a solicitat adeverinta cu nr de zile de concediu de la angajator. Sa inteleg ca acest cod nu tine cont de nr de zile de concediu si nu este nevoie de avizul medicului expert, depasind cele 91 de zile?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<