Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a afisat, pe pagina proprie de internet, proiectul de Hotarare privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilitati, Copii si Adoptii (ANDPDCA).
Noua institutie, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, va prelua activitatile, atributiile si structurile Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Dizabilitati si ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie, care se desfiinteaza.
Autoritatea nou infiintata va fi condusa de un Presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepresedinte cu rang de subsecretar de stat si de un secretar general si va avea un numar maxim de 131 de posturi, exclusiv demnitarii.
Infiintarea noii institutii urmareste asigurarea unei viziuni noi asupra unei problematici complexe ce propune urmarirea coerenta a parcursului copilului, din perspectiva drepturilor acestuia, de la momentul nasterii pana la implinirea varstei majoratului si corelarea ulterioara a masurilor si politicilor ce vizeaza persoanele adulte cu dizabilitati.
In structura noii autoritati este prevazuta infiintarea unui Centru de Resurse pentru Design Universal, la nivel de birou, care va sprijini si indruma autoritatile publice interesate si orice alt partener institutional in vederea asigurarii accesibilizarii mediului fizic si informational pentru respectarea efectiva a drepturilor persoanelor cu dizabilitati si facilitarea integrarii acestora in viata comunitara.
De asemenea, ca element de noutate, noua autoritate va avea un serviciu de comunicare care va include un compartiment destinat comunicarii directe cu beneficiarii, persoane vulnerabile, inclusiv institutionalizate, din perspectiva protectiei drepturilor persoanelor cu dizabilitati si protectia drepturilor copilului. Serviciul va functiona in subordinea directa a Presedintelui ANDPDCA.
Pe langa faptul ca se elimina barierele institutionale de comunicare si colaborare dintre cele doua autoritati desfiintate, masura de reunire are ca efect si reducerea cheltuielilor de personal, cu 838.000 lei/an, prin disparitia unei functii de Presedinte (secretar de stat), a unei functii de secretar general si prin incadrarea intr-un nivel inferior de
salarizare a 20 de posturi vacante.
Proiectul de act normativ poate fi consultat
aici.
Propunerile, sugestiile si opiniile cu privire la acest proiect de act normativ pot fi transmise la adresa de e-mail: dezbateri@mmuncii.gov.ro pana in data de 7 decembrie 2019.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale multumeste pentru contributie tuturor celor care vor transmite propuneri si sugestii!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<