Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a afisat, pe pagina proprie de internet, proiectul de Hotarare privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilitati, Copii si Adoptii (ANDPDCA).
Noua institutie, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, va prelua activitatile, atributiile si structurile Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Dizabilitati si ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie, care se desfiinteaza.
Autoritatea nou infiintata va fi condusa de un Presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepresedinte cu rang de subsecretar de stat si de un secretar general si va avea un numar maxim de 131 de posturi, exclusiv demnitarii.
Infiintarea noii institutii urmareste asigurarea unei viziuni noi asupra unei problematici complexe ce propune urmarirea coerenta a parcursului copilului, din perspectiva drepturilor acestuia, de la momentul nasterii pana la implinirea varstei majoratului si corelarea ulterioara a masurilor si politicilor ce vizeaza persoanele adulte cu dizabilitati.
In structura noii autoritati este prevazuta infiintarea unui Centru de Resurse pentru Design Universal, la nivel de birou, care va sprijini si indruma autoritatile publice interesate si orice alt partener institutional in vederea asigurarii accesibilizarii mediului fizic si informational pentru respectarea efectiva a drepturilor persoanelor cu dizabilitati si facilitarea integrarii acestora in viata comunitara.
De asemenea, ca element de noutate, noua autoritate va avea un serviciu de comunicare care va include un compartiment destinat comunicarii directe cu beneficiarii, persoane vulnerabile, inclusiv institutionalizate, din perspectiva protectiei drepturilor persoanelor cu dizabilitati si protectia drepturilor copilului. Serviciul va functiona in subordinea directa a Presedintelui ANDPDCA.
Pe langa faptul ca se elimina barierele institutionale de comunicare si colaborare dintre cele doua autoritati desfiintate, masura de reunire are ca efect si reducerea cheltuielilor de personal, cu 838.000 lei/an, prin disparitia unei functii de Presedinte (secretar de stat), a unei functii de secretar general si prin incadrarea intr-un nivel inferior de
salarizare a 20 de posturi vacante.
Proiectul de act normativ poate fi consultat
aici.
Propunerile, sugestiile si opiniile cu privire la acest proiect de act normativ pot fi transmise la adresa de e-mail: dezbateri@mmuncii.gov.ro pana in data de 7 decembrie 2019.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale multumeste pentru contributie tuturor celor care vor transmite propuneri si sugestii!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incetare CIM in perioada de proba. Prima zi de activitateIntrebare: Am angajat o persoana cu contract de munca cu 8 ore, pe perioada nedeterminata, dar a venit doar o zi, nu a muncit doar i s-a prezentat ce are de facut apoi dupa masa a sunat ca nu mai vine ca a acceptat o alta oferta. In acest caz cum trebuie sa desfacem contractul angajatului? Pe perioada de proba? Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua in care a fost la servici dar nu a lucrat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Suprapunere certificate medicale. Declaratia 112Intrebare: Avem angajati care aduc concediu medical eliberat de diferiti medici, care se suprapun. Modul de calcul al acestor concedii medicale se platesc conform legislatiei in vigoare, adica primul concediu medical se plateste pana la data inceperii urmatorului. Intrebarea este: in declaratia 112, aceste concedii medicale trebuie sa apara ca si durata conform platii sau conform duratei care apare pe formularul de concediu medical eliberat de catre medic? Care este legislatia unde se precizeaza acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<