Regasiti mai jos un model de decizie individuala de suspendare CIM din initiativa angajatorului ca urmare a intreruperii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca (
somaj tehnic).
Decizia Nr. ……. /……………..
Avand in vedere Nota de fundamentare nr. …….. din data de …….., cu privire la raportul economic si situatia ………….. la nivelul …………………..,
in temeiul dispozitiilor art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003, cu modificarile ulterioare,
Directorul general al …………………….. in baza art. xx din actul constitutiv
DECIDE
Art. 1.incepand cu data de ………., doamnei/domnului ……………….. avand functia de ……………………… in cadrul …………, i se suspenda contractul individual de munca inregistrat la Inspectoratul teritorial de munca cu numarul ……… din ………………. din initiativa angajatorului, ca urmare a intreruperii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice.
Art. 2. Motivele de fapt ale suspendarii contractului individual de munca sunt urmatoarele:
– criza financiara mondiala care siâ€a produs efectele in economia reala din Romania facanduâ€sesimtita si in cadrul companiei noastre si neâ€am vazut obligati sa desfiintam locuri de munca;
– analiza situatiei financiare din anul 2018, cand cifra de afaceri a S.C. .......................... S.R.L. a fostde ……………. euro cu un profit inainte de taxe si dobanzi (EBIT) de ……………., iar in anul 2013, conform prognozelor noastre si rezultatelor pe semestrul I estimam o cifra de afaceri mai mica cu 18%(adica ……........................ euro) si o pierdere, inainte de taxe si dobanzi (EBIT) de ….............……… euro;
– evaluarea situatiei comenzilor si a contractelor din ultimele 6 luni ale S.C. ....................................S.R.L. comparativ cu planificarile estimate pentru anul in curs din care rezulta ca cifra de afaceri siprofitul realizate sunt semnificativ mai mici decat cele estimate;
– necesitatea adoptarii unor masuri urgente la nivelul S.C. .................................... S.R.L. care sa asigure reducerea cheltuielilor si incadrarea acestora in nivelul veniturilor estimate a fi incasate in urmatoarele 6 luni, in contextul efectelor blocajului financiar si al dificultatii contractarii de credite dinsistemul bancar;
Art. 3. In perioada intreruperii temporare a activitatii, de la ………...…… pana la …………………, salariatei/salariatului i sâ€a acordat dreptul sa absenteze 8 ore pe zi de la programul unitatii, urmanda reveni la locul de munca atunci cand va fi solicitat prin intermediul telefonului, de un reprezentantal angajatorului.
Sau
Art. 3. In perioada intreruperii temporare a activitatii, de la ………………… pana la …………...……, salariata/salariatul se va prezenta la locul de munca in fiecare zi de ………. (luni, marti etc.).
sau
Art. 3. In perioada intreruperii temporare a activitatii, de la ………………… pana la …………....……, salariata/salariatul are obligatia sa se prezinte la firma in fiecare zi.
Art. 4.(1) Ca urmare a suspendarii contractului individual de munca, i se acorda salariatei/salariatului o indemnizatie de ........1din salariul de baza avut in luna anterioara suspendarii.
(2) De asemenea, salariatei/salariatului iâ€a fost acordata si facilitatea prevazuta la art. 3 din prezenta decizie.
Art. 5. Motivul de drept al suspendarii contractului individual de munca il constituie art. 52 alin. (1) lit. c) si art. 53 din Legea nr. 53/2003.
Art. 6. – Prezenta decizie poate fi contestata in termen de 30 de zile de la comunicare la Tribunalul (de domiciliu al salariatei/salariatului) Sectia a VIIIâ€a –
Litigii de munca si asigurari sociale (pentru Bucuresti).
Art. 7. Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii si anume data de ………………si pana la data de …………………. (data incetarii suspendarii contractului individual de munca).
Art. 8. Departamentele financiarâ€contabilitate si Departamentul ……………………….. vor pune in aplicare prevederile prezentei decizii.
REPREZENTANTI LEGALI ANGAJATOR^ 2,
…………………………………………….
L.S.
Data comunicarii ……......................................…………
Semnatura de luare la cunostinta a salariatului …………………………….......
Note:
1 Nu mai putin de 75%. Astfel, pe durata reducerii si/sau intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati inactivitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 52 alin. (3).
2 Reprezentantul legal sau alta persoana competenta sa emita decizii. De exemplu: Director General, Director Economic, precum si sef
Resurse Umane si aviz juridic.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<