Model decizie suspendare CIM din initiativa angajatorului: intrerupere temporara activitate. Somaj tehnic

decizie suspendare contractsuspendare cim angajatorsomaj tehnicintrerupere activitate temporara
Model decizie suspendare CIM din initiativa angajatorului: intrerupere temporara activitate. Somaj tehnic
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Regasiti mai jos un model de decizie individuala de suspendare CIM din initiativa angajatorului ca urmare a intreruperii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca (somaj tehnic). 
 
 
Decizia Nr. ……. /……………..
 
Avand in vedere Nota de fundamentare nr. …….. din data de …….., cu privire la raportul economic si situatia ………….. la nivelul …………………..,
 
in temeiul dispozitiilor art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003, cu modificarile ulterioare,
Directorul general al …………………….. in baza art. xx din actul constitutiv
 
DECIDE
 
 
Art. 1.incepand cu data de ………., doamnei/domnului ……………….. avand functia de ……………………… in cadrul …………, i se suspenda contractul individual de munca inregistrat la Inspectoratul teritorial de munca cu numarul ……… din ………………. din initiativa angajatorului, ca urmare a intreruperii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice.
 
Art. 2. Motivele de fapt ale suspendarii contractului individual de munca sunt urmatoarele:
 
– criza financiara mondiala care si‐a produs efectele in economia reala din Romania facandu‐sesimtita si in cadrul companiei noastre si ne‐am vazut obligati sa desfiintam locuri de munca;
 
– analiza situatiei financiare din anul 2018, cand cifra de afaceri a S.C. .......................... S.R.L. a fostde ……………. euro cu un profit inainte de taxe si dobanzi (EBIT) de ……………., iar in anul 2013, conform prognozelor noastre si rezultatelor pe semestrul I estimam o cifra de afaceri mai mica cu 18%(adica ……........................ euro) si o pierdere, inainte de taxe si dobanzi (EBIT) de ….............……… euro;
 
– evaluarea situatiei comenzilor si a contractelor din ultimele 6 luni ale S.C. ....................................S.R.L. comparativ cu planificarile estimate pentru anul in curs din care rezulta ca cifra de afaceri siprofitul realizate sunt semnificativ mai mici decat cele estimate;
 
– necesitatea adoptarii unor masuri urgente la nivelul S.C. .................................... S.R.L. care sa asigure reducerea cheltuielilor si incadrarea acestora in nivelul veniturilor estimate a fi incasate in urmatoarele 6 luni, in contextul efectelor blocajului financiar si al dificultatii contractarii de credite dinsistemul bancar;
 
 
Art. 3. In perioada intreruperii temporare a activitatii, de la ………...…… pana la …………………, salariatei/salariatului i s‐a acordat dreptul sa absenteze 8 ore pe zi de la programul unitatii, urmanda reveni la locul de munca atunci cand va fi solicitat prin intermediul telefonului, de un reprezentantal angajatorului.
Sau
 
Art. 3. In perioada intreruperii temporare a activitatii, de la ………………… pana la …………...……, salariata/salariatul se va prezenta la locul de munca in fiecare zi de ………. (luni, marti etc.).
sau
 
Art. 3. In perioada intreruperii temporare a activitatii, de la ………………… pana la …………....……, salariata/salariatul are obligatia sa se prezinte la firma in fiecare zi.
 
Art. 4.(1) Ca urmare a suspendarii contractului individual de munca, i se acorda salariatei/salariatului o indemnizatie de ........1din salariul de baza avut in luna anterioara suspendarii.
 
(2) De asemenea, salariatei/salariatului i‐a fost acordata si facilitatea prevazuta la art. 3 din prezenta decizie.
 
Art. 5. Motivul de drept al suspendarii contractului individual de munca il constituie art. 52 alin. (1) lit. c) si art. 53 din Legea nr. 53/2003.
 
Art. 6. – Prezenta decizie poate fi contestata in termen de 30 de zile de la comunicare la Tribunalul (de domiciliu al salariatei/salariatului) Sectia a VIII‐a – Litigii de munca si asigurari sociale (pentru Bucuresti).
 
Art. 7. Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii si anume data de ………………si pana la data de …………………. (data incetarii suspendarii contractului individual de munca).
 
Art. 8. Departamentele financiar‐contabilitate si Departamentul ……………………….. vor pune in aplicare prevederile prezentei decizii.
 
REPREZENTANTI LEGALI ANGAJATOR^ 2,
…………………………………………….
 
L.S.
Data comunicarii ……......................................…………
Semnatura de luare la cunostinta a salariatului …………………………….......
 
 
Note:
 
1 Nu mai putin de 75%. Astfel, pe durata reducerii si/sau intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati inactivitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 52 alin. (3).
 
2 Reprezentantul legal sau alta persoana competenta sa emita decizii. De exemplu: Director General, Director Economic, precum si sef Resurse Umane si aviz juridic.
 
Descoperiti mai multe modele editabile, studii de caz si prevederi explicate de experti in lucrarea „Procedura de suspendare a contractului munca. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri HR”.
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
decizie suspendare contractsuspendare cim angajatorsomaj tehnicintrerupere activitate temporara

Data aparitiei: 09 Octombrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Model decizie suspendare CIM din initiativa angajatorului: intrerupere temporara activitate. Somaj tehnic Nota: 4.75 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]