Util pentru angajatori: 13 atributii specifice ale medicului de medicina a muncii

17 Octombrie 2012
17 Octombrie 2012
Angajatormedicina munciimedicfactori de riscevaluare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Sanatatea si securitatea salariatilor trebuie sa constituie o prioritate in politica oricarei firme.In calitate de angajator aveti obligatia sa asigurati accesul salariatilor la serviciul medical de medicina a muncii. Serviciul medical de medicina a muncii poate fi un serviciu autonom organizat de angajator sau un serviciu asigurat de o asociatie patronala, asa incat medicul de medicina a muncii este un salariat, atestat in profesia sa potrivit legii, titular al unui contract de munca incheiat cu un angajator sau cu o asociatie patronala, dupa caz.

Util
Atributiile specifice, modul de organizare a activitatii, organismele de control, precum si statutul profesional specific al medicilor de medicina a muncii sunt reglementate prin Legea nr. 418/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


Medicul de medicina a muncii are urmatoarele atributii specifice:

1.    stabileste anual un program de activitate pentru imbunatatirea mediului de munca din punct de vedere al sanatatii in munca pentru fiecare angajator;
2.    identifica factorii de risc si participa la actiunile de evaluare a acestora;
3.    supravegheaza sanatatea angajatilor pe baza prevederilor legale si a riscurilor profesionale pentru sanatatea angajatilor;
4.    organizeaza supravegherea starii de sanatate a angajatilor, concordant cu particularitatile expunerii la factorii de risc;
5.    organizeaza primul-ajutor si tratamentul de urgenta si instruieste angajatii cu privire la aplicarea metodelor accesibile lor de prim-ajutor si a procedurilor de urgenta, daca are competenta in acest sens;
6.    face recomandari privind organizarea muncii, amenajarea ergonomica a locului de munca, utilizarea in conditii de securitate a substantelor folosite in procesul muncii, precum si repartizarea sarcinilor de munca, tinand seama de capacitatea si aptitudinile angajatilor de a le executa;
7.    poate propune angajatorului schimbarea locului de munca sau a felului muncii unor salariati, determinata de starea de sanatate a acestora;
8.    participa la stabilirea programelor de sanatate la locul de munca in cadrul comitetului de sanatate si securitate in munca;
9.    evalueaza aptitudinea pentru munca in relatie cu starea de sanatate si promoveaza adaptarea muncii la posibilitatile angajatilor;
10.    consiliaza angajatorul asupra unei bune adaptari a muncii la posibilitatile angajatului in circumstantele speciale ale unor grupuri vulnerabile: femei gravide, mame in perioada de alaptare, adolescenti, varstnici si persoane cu handicap;
11.    intocmeste rapoarte catre angajator, angajati si autoritatile competente, conform legii;
12.    poate contribui prin activitatea sa la cunoasterea stiintifica in domeniul sanatatii in munca, respectand principiile etice aplicate in cercetarea medicala;
13.    asigura managementul serviciilor medicale de medicina a muncii.




 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]