In ce conditii se realizeaza cercetarea evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca

Mara Dobrin
Mara Dobrin
02 Noiembrie 2016
02 Noiembrie 2016
Mara Dobrin
Mara Dobrin
incapacitate temporara de muncassm angajatorieveniment deosebit munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Atunci cand un eveniment a cauzat incapacitatea temporara de munca in cazul unuia sau a mai multor angajati, este de la sine inteles ca angajatorul are obligatia de a numi, prin decizie scrisa, comisia de cercetare a evenimentului.


Conform legislatiei in vigoare, comisia de cercetare a evenimentului va fi compusa din cel putin 3 persoane, care trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa aiba pregatire tehnica corespunzatoare;
  • sa nu fie implicate in organizarea si conducerea locului de munca unde a avut loc evenimentul;
  • sa nu fi avut vreo responsabilitate in producerea evenimentului.

Unul dintre membrii comisiei de cercetare trebuie sa fie, dupa caz:

  • lucrator desemnat;
  • reprezentant al serviciului intern de prevenire si protectie sau
  • reprezentant al serviciului extern de prevenire si protectie, care trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior sau sa aiba competentele specifice ocupatiei de expert in securitate si sanatate in munca.


Conform art.5 din Legea nr. 319/2006, este eveniment accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum si cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune.

Evenimentul care produce incapacitate temporara de munca (ITM) este acel eveniment in urma caruia un angajat sau mai multi se afla in imposibilitatea de a lucra, cel putin 3 zile calendaristice consecutive, confirmata prin certificat medical sau, dupa caz, prin alte documente medicale, potrivit prevederilor legale.

Cercetarea evenimentelor se va finaliza cu intocmirea unui dosar, in acest sens.

Acesta trebuie sa cuprinda:

- opisul actelor aflate in dosar
- procesul-verbal de cercetare
- nota de constatare la fata locului

Este demn de mentionat ca cercetarea evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca este OBLIGATORIE si se efectueaza de catre angajator.


Citeste mai multe informatii pe PortalSSM





 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]